AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Hvis vi flytter, innen samme by. Er det ikke blitt fritt skolevalg nå? Kan barnet mitt forsette på samme skole selvom det ikke er den nermeste skolen sånn sett lenger? Anonymous poster hash: bfd15...0da
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #2 Skrevet 20. august 2015 Ingen? Anonymous poster hash: bfd15...0da
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #4 Skrevet 20. august 2015 Det kan fortsette på den skolen det opprinnelig gikk på dersom denne skolen har ledig kapasitet (altså ledige plasser etter at de har tatt inn alle elevene som bor i skolens inntaksområde). Når det er sagt, så er dessverre kapasiteten sprengt på de aller fleste skolene i Oslo, så jeg ville nok regnet med at dere ikke kan forvente å få beholde plassen på skolen i den gamle bydelen.Anonymous poster hash: 77e18...26f
Millimani Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 TS skriver ikke at de bor i Oslo. Men det er sikkert mulig å gjøre det som TS lurer på.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 TS skriver ikke at de bor i Oslo. Men det er sikkert mulig å gjøre det som TS lurer på. Såvidt meg bekjent er det ikke så mange andre kommuner enn Oslo som praktiserer fritt skolevalg Anonymous poster hash: 77e18...26f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Det er ikke fritt skolevalg i oslo på barneskolen, langt derifra. Det er videregående det gjelder. Anonymous poster hash: 1f3d9...dc8
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Man kan søke om å fortsette på samme skole, men som nevnt over her kommer det an på kapasiteten til skolen om man får lov eller ikke. Uansett vil det nok på sikt være det lureste å gå på samme skole som barna i nabolaget. Anonymous poster hash: 9954e...07f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #9 Skrevet 20. august 2015 Det er ikke fritt skolevalg i oslo på barneskolen, langt derifra. Det er videregående det gjelder. Anonymous poster hash: 1f3d9...dc8 I Oslo har det vært fritt skolevalg på ALLE trinn siden 1997. Dette vet jeg godt, fordi jeg selv jobber i ledelsen på en Oslo-skole. Men som sagt er dette bare i teorien, fordi det forutsetter at skolen man ønsker å søke seg til har ledig kapasitet. Dette gjelder altså kun et lite fåtall av skolene i Oslo, langt de fleste er smekkfulle.Anonymous poster hash: 77e18...26f
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 I Oslo har det vært fritt skolevalg på ALLE trinn siden 1997. Dette vet jeg godt, fordi jeg selv jobber i ledelsen på en Oslo-skole. Men som sagt er dette bare i teorien, fordi det forutsetter at skolen man ønsker å søke seg til har ledig kapasitet. Dette gjelder altså kun et lite fåtall av skolene i Oslo, langt de fleste er smekkfulle.Anonymous poster hash: 77e18...26f Men da er det vel sånn at barnet til ts kan fortsette på skolen det går på nå, selv om de flytter? Barnet har jo allerede plass, og man kan vel ikke bli "kastet ut", siden det er fritt valg hvis det er kapasitet? Anonymous poster hash: 1f3d9...dc8
Calleia Skrevet 20. august 2015 #11 Skrevet 20. august 2015 Her vi bor er det slik: Det er fritt skolevalg. MEN: Du får ikke plass om skolen er full, da prioriteres elever som har skolen som nærskole. Du får heller ikke rettigheter til skoleskyss, om du går på andre skoler enn nærskolen.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Spørs hvor du bor. I min kommune er det ikke fritt skolevalg, men du kan spørre om å beholde plassen så lenge det er ledig. Når det evt kommer barn som er flyttet til skolekretsen prioriteres de, og barnet "utenfor" må bytte skole. Anonymous poster hash: 7ce41...eef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå