Gå til innhold

Barnehagestart 11 mnd, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et barn som begynner i barnehagen i en alder av 11 mnd.

Jeg synes det er tidelig, men økonomisk sett så må jeg tilbake på jobb når barnet er 10 mnd, og barnet begynner da i barnehagen i slutten av pappaen sin permisjon. Dette er en liten barnehage, og jeg vet hvem de fleste som jobber der er. I det siste har jeg merket at barnet mitt er veldig glad i at ting skjer og at vi er på besøk, reiser rundt og liker lite det å være inne en dag.

Jeg vet om et par som har hatt barn som har begynt rundt 1 års alderen, men begge de kunne gå da, og jeg ser ikke for meg at mitt barn gjør det før barnehagestart.

Er det noen her som har vert i samme situasjon, som kan fortelle litt om hvordan det gikk? Føler jeg får negative blikk når jeg sier at barnet mitt skal begynne i en alder av 11 mnd, at det er for tidelig. Hvor lange dager hadde barnet ditt? Hver dag?

Anonymous poster hash: c89ba...376

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vårt barn begynte ved 11. mnd. alder. Det hadde fulle dager. Vi fikk absolutt rare blikk fra folk, og nedslående kommentarer fra andre men man må selv legge opp sin hverdag etter det som passer best for en selv. Andre personer har ingenting med det å gjøre. 

Barnet vårt er ferdig i barnehagen nå, og har begynt på skolen. Han er en meget utadvendt og sosial person. Flere av de han har gått i barnehage med er nå i samme klasse der, så han kjenner seg trygg der også. 

Anonymous poster hash: 25e21...66a
Skrevet

Minsten min startet i bhg når han var 10 måneder. Han hadde vært med på henting og levering av storebror siden fødselen, så han var kjent med barnehagen og de som jobbet der fra før av. Tilvenningen gikk som en drøm og sånn fortsatte det. Jeg var student, så selv om de fleste dagene i barnehagen ble lange, fikk han ha kortere dager av og til, og ta fri når jeg hadde studiedager. Han selv har elsket barnehagen hele veien, det har aldri vært noen problemer :) 

Skrevet

Eldste min begynte ved 11 måneder. På hans avdeling var det to til som begynte omtrent samtidig som var like gamle som han, og det var i tillegg en på knappe 13 måneder som nettopp hadde begynt der. Jeg opplevde det derfor ikke som om vår var så ekstremt ung, selv om han ikke gikk på det tidspunktet. Dette var en rein småbarnsavdeling med maks 12 barn og 4 voksne. Det var generelt veldig rolig og fint på avdelinga hans, og gode, stabile voksne. Vi var så heldige at vi kunne jobbe "skjevt " og la barnet få korte dager, spesielt det første halvåret. Det tror jeg var veldig fint for han. Barnehagestarten var litt tøff, og jeg husker det med gru, men jeg husker også at akkurat da jeg trodde det "aldri" ville bli "bra", så løsna det. Det tok vel i underkant av en måned hvor det var gråt ved levering. Vi så dog, ved å spionere i vinduet etter levering, at han som regel var i gang med å leke og ikke så det minste trist ut lenger. For de to andre på 11 måneder som starta samtidig gikk starten veldig greit, og spesielt ett av disse barna hadde relativt lange dager fra starten av. Det gikk fint det. Hvordan barnehagestarten blir tror jeg kanskje er vel så avhengig av barnets personlighet som av om det er 11, 13 eller 15 måneder ved start.

Anonymous poster hash: fed32...d07

Skrevet

Vår ble levert i 9-tida og henta halv 3 det første halvåret. Med er par timers søvn også var det ikke så mange timene som ble igjen. Han gikk fem dager i uka. Hilsen samme ab som over.

Anonymous poster hash: fed32...d07

Skrevet

Min var 10 mnd, og det gikk fint. Hun sov en time på formiddagen og to-tre timer på ettermiddagen. Pga jobb måtte hun ha noen lange dager når jeg jobbet. Det ga meg veldig dårlig samvittighet. 

Etter jeg byttet jobb så har hun kortere dager og jeg ser hvor mye glede hun har av bhg:) Det er nok verst for mor:) Lykke til:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...