AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Kjære dere, gi meg noen råd. Eksen og jeg var sammen over lengre tid, jeg fikk et nært forhold til hans barn. Barnet og jeg har i ettertid av bruddet hatt sporadisk kontakt, primært over telefonen, initiert av barnet. Det var et stygt brudd, og eksen og jeg har ikke snakket sammen noe særlig i ettertid, han har etablert seg på nytt med en dame. Nylig ringte eksens mor og sa at barnet har havnet på sykehus med en alvorlig, men ikke livstruende diagnose. Barnet hadde spurt om jeg kunne komme på besøk, noe eksen og kjæresten hadde avslått med en gang. Eksens mor ringte meg for å fortelle at jeg hadde blitt spurt etter, og gav meg også all informasjon jeg trenger for å besøke barnet. Hun mener jeg bør komme uansett, selv er jeg veldig usikker. Jeg tror ikke at barnet vet jeg har blitt kontaktet. Anonymous poster hash: 87222...d1e
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 (endret) Hvor gammelt er barnet? Om barnets foreldre (nærmeste pårørende) sier nei bør du respektere dette. Selv om du og barnet fikk et nært forhold har ikke barnets bestemor noe å si på hvem som får lov å besøke barnet under sykehusinnleggelsen. Her må dere bare respektere foreldrene selv om det er veldig rart at de setter seg selv foran barnet. Endret 19. august 2015 av Mrs. Random Nick
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Hvis foreldrene har sagt nei,så har foreldrene sagt nei. Det er ikke noe du, eler bestemor,har rett til å overprøve. Det du kan gjøre er å kjøpe en gave og et kort, som du sender med bestemor. Eller eventuelt ringe, hvis barnet har egen telefon. Anonymous poster hash: ffd83...0bc 2
Gjest O.G. Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Helt sykt av foreldrene og gå mot barnets ønsker på det her viset.
Lillah Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Dersom barnet ønsker at du skal komme på besøk, så synes jeg du kan gjøre det Barnets mor synes jo at dette er ok, og da kan du jo avtale med henne og komme på et tidspunkt der far ikke er tilstede
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Dersom barnet ønsker at du skal komme på besøk, så synes jeg du kan gjøre det Barnets mor synes jo at dette er ok, og da kan du jo avtale med henne og komme på et tidspunkt der far ikke er tilstede Ikke barnets mor, eksens mor. Altså barnets bestemor. Jeg er enig med dem som synes eksen er en egoist av rang som nekter barnet besøk av noen barnet tydeligvis er glad i, men dessverre er det nok eksen som bestemmer. Anonymous poster hash: c35ac...66f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Barnet må få vite at du tenker på ham/henne. Støtter at du sender et kort og en gave med bestemor. Og samtidig melder fra til eksen om det, så det ikke blir noe drama over at du "går bak hans rygg".Anonymous poster hash: aa149...dcb 2
GammelKaktus Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Foreldrene bestemmer, sier de nei så er det nei. Høres egentlig litt rart ut at de ikke hører på barnets ønsker når barnet er såpass sykt at det ligger på sykehus. Men det kan jo være flere grunner til at de ikke vil at det skal være noe kontakt...
Lillemini Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 Helt sykt av foreldrene og gå mot barnets ønsker på det her viset. Helt enig. Om barnet ønsker besøk når det er sykt bør det få det. Uansett hvem.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #11 Skrevet 20. august 2015 Hvor gammelt er barnet? (...) Ca. hvor gammelt er barnet? Barnet er i mellomskolealder. Å sende en presang med bestemor er absolutt en god idé, og vil sannsynligvis bare føre til mild konflikt og ikke den fullstendige krigen som jeg risikerer ved å troppe opp på sykehuset... Det gjør meg så utrolig trist at vi ikke klarer å begrave stridsøksen fullstendig, om ikke annet så for barnets skyld. Anonymous poster hash: 87222...d1e 2
Gjest O.G. Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Helt enig. Om barnet ønsker besøk når det er sykt bør det få det. Uansett hvem. Ja, de er ikke voksne her.
Gjest Snuppi Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Dette barnet har en særdeles egosentrisk far. Stakkars barn.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #14 Skrevet 20. august 2015 Dette barnet har en særdeles egosentrisk far. Stakkars barn. Det er synd på barnet fordi det ligger på sykehuset. Selv om far og jeg hadde et stygt brudd, så vet jeg at han er en god pappa. Vi var bare elendige på å være kjærester, og (jeg vil tro at) det blinder ham nå. Foreldre er også mennesker, ikke roboter Anonymous poster hash: 87222...d1e
Biloba Skrevet 20. august 2015 #15 Skrevet 20. august 2015 Barnet er i mellomskolealder.Å sende en presang med bestemor er absolutt en god idé, og vil sannsynligvis bare føre til mild konflikt og ikke den fullstendige krigen som jeg risikerer ved å troppe opp på sykehuset... Det gjør meg så utrolig trist at vi ikke klarer å begrave stridsøksen fullstendig, om ikke annet så for barnets skyld. Anonymous poster hash: 87222...d1e Litt ung til å trumfe far. Da synes jeg kort og gave er en god ide, og be bestemor forklare at du gjerne vil besøke, men at far har sagt nei. Det er viktig for barnet å vite at du bryr deg og gjerne ville kommet. Det betyr nok mye, selv om du ikke faktisk kan komme. Dårlig gjort av far. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå