Gå til innhold

Feberkramper

Anbefalte innlegg

Skrevet

I hvilken alder gav det deg hos dine barn?

Anonymous poster hash: 3fe8b...6b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feberkramper er noe mitt barn aldri har fått siden vi gir febernedsettende tidsnok!! (Ved 39 grader).

Anonymous poster hash: 82843...544
Skrevet

Feberkramper er noe mitt barn aldri har fått siden vi gir febernedsettende tidsnok!! (Ved 39 grader).

Anonymous poster hash: 82843...544

Mest patetiske svar jeg har lest her inne. Barn kan få feberkramper uavhengig av temp. Det er den raske stigningen som fører til feberkramper.

Du svarte forøvrig ikke på mitt spørsmål.

• Liker 9
Skrevet

Flere?

Skrevet

Vår eldste datter hadde feberkramper inntil hun var nærmere tre år. Da vokste hun det av seg. De to yngste hadde aldri tendens til dette fenomenet.

Forøvrig fikk hun kramper ved temperatur godt under 39, det var den raske temperaturstigningen som utløste krampene. Husker engang jeg målte henne til 38,3, skulle akkurat til å gi henne Paracet da feberkrampene kom. Som større barn har hun godt tolerert 39 grader, men det var hennes underutviklede temperaturreguleringssenter som ikke tålte raske temp.skifter da hun var under tre år.

Skrevet

Vår eldste datter hadde feberkramper inntil hun var nærmere tre år. Da vokste hun det av seg. De to yngste hadde aldri tendens til dette fenomenet.

Forøvrig fikk hun kramper ved temperatur godt under 39, det var den raske temperaturstigningen som utløste krampene. Husker engang jeg målte henne til 38,3, skulle akkurat til å gi henne Paracet da feberkrampene kom. Som større barn har hun godt tolerert 39 grader, men det var hennes underutviklede temperaturreguleringssenter som ikke tålte raske temp.skifter da hun var under tre år.

Takk for svar. Lurer på om du drøyde litt med medisinen da barnet ble eldre for å sjekke om hun trengte medisin eller ikke? Hvis de har medisin i seg så er de vel ikke så utsatt for kramper?

Skrevet

Aldri hatt:)

Skrevet

Takk for svar. Lurer på om du drøyde litt med medisinen da barnet ble eldre for å sjekke om hun trengte medisin eller ikke? Hvis de har medisin i seg så er de vel ikke så utsatt for kramper?

Jeg fikk beskjed om å gi Paracet ved 38,5 uansett tilstand, så det gjorde jeg nok til hun var opp mot 5-6 år, faktisk. Hun ble alltid mere "utmattet" av lett feber, sammenlignet med de yngre søsknene. Men det stemmer at Paracet gitt ved bare litt feber, bremser tendensen til kramper.

Har du barn på den alderen med feberkrampetendens?

Husker forresten at jeg var svært nøye på å ikke få en overopphetet jente. Hun hadde ofte bar overkropp eller kun en singlet/body, kortermet. Sokker, men ikke bukser. Pakket henne aldri inn i tepper om hun hadde feberstigning, lå gjerne "til lufting", evt bare med et laken.

Skrevet

Min hadde feberkrampe da han var 2 år og 10 mndr, nå er han 3 år og 7 mndr og har ikke hatt det siden.

Skrevet

Rundt 2,5 år. Brukte ikke noe medisiner, men fulgte godt m og gav febernedsettende i god dose når nærmet seg 39. Brukte også flytende febernedsettende istedenfor stikkpille eller tablett

Anonymous poster hash: a9d4d...87c

Skrevet

Guten min hadde sist feberkrampe for ett år sida, då var han 3,5 år.

Då var det over et år siden sist, så føler ikkje faren er over...

Gir febernedsettende når han passerer 38, når eg kan... Men feberen stig ofte så fort, og han er som oftas kvikk, så er ikkje alltid eg oppdager det før feberen er høg .

Så han har hatt over 40 fleire gonga uten å få krampe òg .

Barnelegen på sykehuset sa at feberkrampe kunne komme både når feberen gikk opp og når den gikk ned, og at de kan få krampe sjølv om dei har fått febernedsettende. Så må passe godt på uansett <3

Skrevet

Rundt 2,5 år. Brukte ikke noe medisiner, men fulgte godt m og gav febernedsettende i god dose når nærmet seg 39. Brukte også flytende febernedsettende istedenfor stikkpille eller tablett

Anonymous poster hash: a9d4d...87c

Hvorfor flytende? Virker det raskere?

Skrevet

Guten min hadde sist feberkrampe for ett år sida, då var han 3,5 år.

Då var det over et år siden sist, så føler ikkje faren er over...

Gir febernedsettende når han passerer 38, når eg kan... Men feberen stig ofte så fort, og han er som oftas kvikk, så er ikkje alltid eg oppdager det før feberen er høg .

Så han har hatt over 40 fleire gonga uten å få krampe òg .

Barnelegen på sykehuset sa at feberkrampe kunne komme både når feberen gikk opp og når den gikk ned, og at de kan få krampe sjølv om dei har fått febernedsettende. Så må passe godt på uansett <3

Får håpe barnet ditt har blitt kvitt feberkrampene. Skjønner hva du mener, selv om det er et år siden sist så vet man ikke helt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...