refinkow Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Hei, hvilken klær har dere i tørketrommelen? Hva slags erfaringer har dere?
-ssi Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Håndklær og sengetøy, stort sett. Og klær som er så gamle at det ikke er så nøye lenger. Men foretrekker å tørke ute.
refinkow Skrevet 19. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2015 (endret) Håndklær og sengetøy, stort sett. Og klær som er så gamle at det ikke er så nøye lenger. Men foretrekker å tørke ute. I kontrakten min står det, at det dessverre ikke er lov å tørke klær inne. Så da må jeg teoretisk sett tørke alt i tørketrommelen, men det ødelegger vel stort sett klærne? Edit; jeg har ingen plass ute til å tørke klærne. Endret 19. august 2015 av jrb
Badedrakt Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Håndklær, sengetøy, truser og sokker. En sjelden gang vanlige klær hvis det haster å få klesvasken unna. Kunne ikke klart meg uten den trommelen. 1
-ssi Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 I kontrakten min står det, at det dessverre ikke er lov å tørke klær inne. Så da må jeg teoretisk sett tørke alt i tørketrommelen, men det ødelegger vel stort sett klærne? Edit; jeg har ingen plass ute til å tørke klærne. Det er jo forskjellige program på de fleste tørketromler. Les bruksanvisningen. 1
refinkow Skrevet 19. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 19. august 2015 Det er jo forskjellige program på de fleste tørketromler. Les bruksanvisningen. Det er ikke noe bruksanvisning her.. men kan velge et program som heter "varsom" eller lignende, er det mulig at dette kan brukes?
GammelKaktus Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Her går alt i tørketrommelen, og har ennå til gode å ødelegge noe 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Jeg pælmer alt i tørketrommelen, og har enda ikke opplevd at noe har blitt slitt eller ødelagt. Og de fleste klærne mine er minst 3 år gamle. Anonymous poster hash: 45acb...571
FantasDick Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Har nettopp kjøpt kombinert vask/tørk og har ingen erfaring med trommel fra tidligere. Jeg tørker sengetøy, undertøy og håndklær i trommelen. Har også kjørt dundyne og babyposer. Tror også jeg kjørte noen plagg som hadde vært på finvask. Har gått strålende alle gangene! Elsker tørkefunksjonen nå! <3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #10 Skrevet 19. august 2015 Hei TS! Selvfølgelig kan du tørke noe inne. Heng finvasken og det du er redd for på hengere inne på badet. Resten kan du kanskje ta i trommelen? Vi tørker truser og sokker, håndklær og kluter,filler, sengetøy o.l. Resten tørker jeg på badet.Anonymous poster hash: 839f1...76b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #11 Skrevet 19. august 2015 Absolutt alt unntatt duker, jeans og rene ullplagg. Singletter, t-skjorter, joggebukser og tights krymper ikke så veldig mye uansett Anonymous poster hash: 68b04...c25
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #12 Skrevet 19. august 2015 Har nettopp kjøpt kombinert vask/tørk og har ingen erfaring med trommel fra tidligere. Jeg tørker sengetøy, undertøy og håndklær i trommelen. Har også kjørt dundyne og babyposer. Tror også jeg kjørte noen plagg som hadde vært på finvask. Har gått strålende alle gangene! Elsker tørkefunksjonen nå! <3 Hvilken har du kjøpt? Broren min har også kjøpt kombinert, jeg er vant til seperat tørketrommel og synes klærne hos han var ganske fuktige etter tørk i forhold til mine. Anonymous poster hash: 68b04...c25
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Jeg tørker sengetøy, håndklær, kjøkkenhåndklær og kluter, sokker og undikker i trommelen. Klær falmer veldig fort om de tromles, og klær med stretch tåler som regel ikke tempen i trommelen, stretchen blir ødelagt. Da jeg bodde hjemme hev min mor alt i trommelen, så jeg har mye erfaring med å gå rundt i falma, dvaske klær... Anonymous poster hash: 94993...362
FantasDick Skrevet 20. august 2015 #14 Skrevet 20. august 2015 (endret) Hvilken har du kjøpt? Broren min har også kjøpt kombinert, jeg er vant til seperat tørketrommel og synes klærne hos han var ganske fuktige etter tørk i forhold til mine. Anonymous poster hash: 68b04...c25 Har kjøpt denne. Hvis vi setter på sånn "skaptørt" program så er alt helt knusketørt, så jeg er veldig fornøyd. Hvis du ikke velger det programmet med bilde av skap på så velger den et sånt program med bilde av et strykejern på og da er klærne fuktige (logisk nok). Vi visste ikke om det der, så vi var ganske sure de første tørke-rundene våre, tenkte at den tørker jo ikke klærne nok! Endret 20. august 2015 av FantasDick
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #15 Skrevet 20. august 2015 Sengetøy, håndklær, undertøy og sokker. Innimellom plagg som ikke er helt tørre som jeg vil ha på, da får de seg 10 min i tørketrommelen. Erfaring tilsier at klær endrer fasong hvis de tørkes mye i trommel, så jeg foretrekker å tørke på stativ. Det er dessuten mer miljøvennlig og billigere. Anonymous poster hash: 7ddcb...f8e
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #16 Skrevet 20. august 2015 Har kjøpt denne. Hvis vi setter på sånn "skaptørt" program så er alt helt knusketørt, så jeg er veldig fornøyd. Hvis du ikke velger det programmet med bilde av skap på så velger den et sånt program med bilde av et strykejern på og da er klærne fuktige (logisk nok). Vi visste ikke om det der, så vi var ganske sure de første tørke-rundene våre, tenkte at den tørker jo ikke klærne nok! Ah, tusen takk for svar! Han setter bare på et program med kombinert vask+tørk, ser ikke ut til at han kan velge hvilket tørkeprogram når han setter på kombiprogrammet. Mulig han kan det hvis han setter på seperat tørk. Anonymous poster hash: 68b04...c25
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #17 Skrevet 20. august 2015 I kontrakten min står det, at det dessverre ikke er lov å tørke klær inne. Så da må jeg teoretisk sett tørke alt i tørketrommelen, men det ødelegger vel stort sett klærne? Edit; jeg har ingen plass ute til å tørke klærne. Så tørk klærne på badet. Det er et rom som skal tåle litt fuktighet og du har vel avtrekksvifte eller annen ventilasjon? Anonymous poster hash: 34d84...782
FantasDick Skrevet 20. august 2015 #18 Skrevet 20. august 2015 Ah, tusen takk for svar! Han setter bare på et program med kombinert vask+tørk, ser ikke ut til at han kan velge hvilket tørkeprogram når han setter på kombiprogrammet. Mulig han kan det hvis han setter på seperat tørk. Anonymous poster hash: 68b04...c25 Ok, vi kan velge hvilket tørkeprogram den skal kjøre selv når vi setter på kombinert vask/tørkeprogram. Da går hele greia i ett til klærne er helt tørre. 1
Marimba Skrevet 20. august 2015 #19 Skrevet 20. august 2015 Tørker alt i tørketrommel. Det blir jo litt fortere slitt, men jeg gjør det for å fjerne hundehår.
Orchideae Skrevet 20. august 2015 #20 Skrevet 20. august 2015 Hos oss går alt untatt ull i tørketrommel. Klær som må håndvaskes og ikke tåler trommel kommer ikke inn i hus her (bortsett fra ull). Samme med oppvaskmaskinen. Tåler ikke ting å gå inn der slipper det ikke inn i mitt hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå