SuperNova Skrevet 14. september 2004 #1 Del Skrevet 14. september 2004 Ei venninne døde nettopp i en tragisk ulykke - bare 27 år gammel. Dagen begravelsen var, følte jeg at det var så rart: Det var så fint vær, menneskene holdt på med sine vanlige ting, handlet, shoppet, gikk på jobben. Jeg "skjønte ikke" at det var mulig å ha en normal dag, på denne dagen som var helt svart for så mange av oss. Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe i det hele tatt, bortsett fra innlegg på KG, men jeg har forsøkt å sette ord på noe av det jeg følte i et dikt. Barna går til skolen Kjærestene kysser Gamle damer roter etter kronestykker i veska Selv om du ikke er her I dag vil vi gi deg hvile Men sola skinner varmt selv om det er høst I dag er det nok siste sommerdag Og du er ikke her Hvorfor holdes ikke barna hjemme i dag? Hvordan klarer kjærestene å kysse på en dag som denne? Hvorfor lever de gamle damene dag etter dag etter dag? Når du ikke er her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. september 2004 #2 Del Skrevet 14. september 2004 Sånn tenkte jeg også i Pappas begravelse. Hvordan kan verden gå videre når slik en flott mann og Pappa er borte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissemor Skrevet 14. september 2004 #3 Del Skrevet 14. september 2004 Kjempefint dikt,som beskriver tankene mange av oss sliter med.En til deg fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2004 #4 Del Skrevet 14. september 2004 Så flink du er til å sette ord på følelser. Akkurat slik følte jeg det også, da en venn av meg døde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anastacia Skrevet 15. september 2004 #5 Del Skrevet 15. september 2004 Kjempefint dikt! Akkurat sånn har jeg følt det også, ikke bare på begravelsesdagen men også mange dager ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sita Skrevet 15. september 2004 #6 Del Skrevet 15. september 2004 Nydelig dikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 15. september 2004 #7 Del Skrevet 15. september 2004 Kjempe fint dikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 15. september 2004 #8 Del Skrevet 15. september 2004 Flott skrevet. Har du lest Funeral Blues, av W.H. Auden? Får frysninger hver gang jeg leser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 15. september 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 15. september 2004 Tusen takk for gode klemmer :-) Mie: Nå har jeg lest Funeral Blues. Fikk også frysninger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilletrollet Skrevet 19. september 2004 #10 Del Skrevet 19. september 2004 For et flott dikt. Det beskriver følelser og tanker jeg hadde da to venner av meg døde så altfor tidlig også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Gioberti Skrevet 3. oktober 2004 #11 Del Skrevet 3. oktober 2004 Både døden og ekte kjærlighetssorg er vanskelig å hanskes med.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 4. oktober 2004 #12 Del Skrevet 4. oktober 2004 Min tante døde for et par uker siden og slik tenkte jeg også da. Da vi kom ut av kirken spesielt.. Kirken ligger midt i byen og det er butikker og mennesker rundt. Den nærmeste butikken var en blomsterbutikk. Merkelig å se damen i den butikken vanne blomstene på utsiden samtidig som min kusine la bårebukettene inn i begravelsesbilen. Buketter fra tantes foreldre (min mormor og bestefar), min kusine, hennes sønn. Kontrasten ble så stor og det var det som tok meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aida Skrevet 4. oktober 2004 #13 Del Skrevet 4. oktober 2004 Det var et flott dikt, SuperNova. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 4. oktober 2004 #14 Del Skrevet 4. oktober 2004 Måtte lese Funeral Blues jeg også. Flere som har sett fire bryllup og en gravferd? Uansett, det er ikke ofte jeg gråter av dikt, men det gjør dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå