AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Her spises det "eggmuffins" til frokost og lunsj, og som snacks. Utrolig godt og lettvint! Og mange, mange variasjoner. Men er litt tom for nye idèer om ingredienser. Noen som vil dele sine oppskrifter og tips? Anonymous poster hash: 94e6f...2fa
Gjest Bossa Nova Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Det høres godt ut Kunne du gitt grunnoppskriften?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Det høres godt ut Kunne du gitt grunnoppskriften? Vet ikke om det finnes en grunnoppskrift? Men prinsippet er: Muffinsform fylt med diverse (spinat, tomater, skinke, paprika, ost, bacon osv.....egentlig alt som er godt i en omelett eller som er godt sammen med egg), deretter knekker man et egg og heller det i formen. Stekes i stekeovn. Anonymous poster hash: 155d5...c44
Gjest Bossa Nova Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Tusen takk. Da skal jeg prøve dette.
LadyGirl Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Dette har jeg lenge tenkt til å prøve men har ikke fått gjort det enda! men eggene må vel vispes før det blir hellt i muffinsformene?
Berit Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Høres godt ut. Tror jeg ville hatt tomat og vårlek evt purre, paprika
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Fungerer det å blande i litt grovt mel i røra tro..? Anonymous poster hash: def36...cd0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Vet ikke om det finnes en grunnoppskrift? Men prinsippet er: Muffinsform fylt med diverse (spinat, tomater, skinke, paprika, ost, bacon osv.....egentlig alt som er godt i en omelett eller som er godt sammen med egg), deretter knekker man et egg og heller det i formen. Stekes i stekeovn. Anonymous poster hash: 155d5...c44 Ikke helt sånn jeg pleier å gjøre det, jeg visper egg i en bolle med div urter og krydder, fyller formene med diverse jeg skal ha i og heller eggblandibgen over, strør så ost over. Anonymous poster hash: def36...cd0
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Spinat og røkelaks. Anonymous poster hash: ae967...5b2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #10 Skrevet 19. august 2015 Paprika, finhakket rødløk, jalapenos og chorizo kanskje? Fikk lyst å teste Anonymous poster hash: 5db0a...0ee
Gjest Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Pleier å ha en kjøttbolle i hver form (lager gjerne litt spicy kjøttboller til dette), knuser opp litt fetaost og finhakker soltørkede tomater og har i formene Så blander jeg egg, kokosmelk, revet ost, salt og pepper og heller det så over i formene 2
Alice123 Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 (endret) Jeg bruker bare all restemat jeg har av grønnsaker, kjøtt (pålegg, middagsrester etc) og meieriprodukter. Visper alt sammen i en bolle med noen egg, litt ost og krydder. Fin måte å bli kvitt rester på Hva slags former bruker dere? Edit: jeg har også god erfaring med å blande inn litt lettkokte havregryn i røra. Med god erfaring mener jeg at jeg ikke smakte eller merket havren overhodet Endret 20. august 2015 av Alice123
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå