AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Hvor lang tid tar det før håret venner seg til det og ikke blir fett uten sjampo mer? Og vasker dere hodebunnen med sjampo av og til eller har dere sluttet helt med det? Anonymous poster hash: 8d539...ab4
Gjest Margit Spat Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Kan jeg få slenge meg på og stille et par spørsmål til: Hvorfor bruker dere ikke shampo? Bruker dere ikke såpe på noen som helst del av kroppen, heller?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Kan jeg få slenge meg på og stille et par spørsmål til: Hvorfor bruker dere ikke shampo? Bruker dere ikke såpe på noen som helst del av kroppen, heller? Lag din egen tråd.Anonymous poster hash: 8d539...ab4 2
femme_pilot Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Jeg er midt i prosessen så forhåpentligvis snart Er litt frustrerende akkurat nå men ser en kjempe forbedring på resten av håret. Mye bedre og ikke fullt så tørt.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #5 Skrevet 20. august 2015 Jeg vasket kun med balsam i ca 3mnd. Håret ble mindre tørt, mykere og finere. Men jeg følte aldri at håret ble helt rent, så begynte med sjampo igjen nylig. Trodde håret skulle venne seg til det, men det føltes aldri helt rent.Anonymous poster hash: 63b30...749
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #6 Skrevet 20. august 2015 * På slutten skulle det stå; men det ble liksom ikke bedre.Anonymous poster hash: 63b30...749
Gjest Skrevet 20. august 2015 #7 Skrevet 20. august 2015 Jeg gikk rett fra shampoo og balsam til ingenting Håret ble helt jævlig i starten, så jeg hadde i olje etter å ha vasket det slik at jeg kunne gre det Nå er det helt fint Hender noen ganger jeg har i hjemmelagede hårkurer osv, men det det er ikke så ofte
Chizue Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Er vel slik at det passer for noen, men ikke for alle Moren min bruker balsam metoden og opplever at krøllene hennes blir mindre "krusete" Og lettere å ha med å gjøre, uten å se ut som en sau på toppen. Mitt hår er ikke slik, da jeg har langt, tykt og flatt hår som er naturlig mykt og glatt, så jeg bruker bare Sjampo og ikke balsam, men opplever at hodebunnen ikke klør mer og at håret ikke er mer statisk lengre
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #9 Skrevet 21. august 2015 Hvor lang tid tar det før håret venner seg til det og ikke blir fett uten sjampo mer? Og vasker dere hodebunnen med sjampo av og til eller har dere sluttet helt med det? Anonymous poster hash: 8d539...ab4 Håret mitt trengte aldri noen tilvenningsperiode, jeg bare vasket det litt oftere med balsam i starten (coop extra sin) Grunnen til at jeg sluttet med shampo, er at hodebnnen min alltid klødde. Det gjør den ikke nå lenger. Bare man bruker nok balsam, så blir håret rent, men hodebunnen shamponeres ca 3 ganger i halvåret.(og masseres med litt jojobaolje på fingertuppene etterpå, for å ikke bli for tørr)Anonymous poster hash: 7a87e...a75 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2015 #10 Skrevet 21. august 2015 Det er individuelle forskjeller, men har hørt at det er vanlig at det tar ca 6 uker før håret har omstilt seg. Det er viktig å vite at det er vanlig at håret blir verre før det blir bedre, så hvis man er motivert for å få balsammetoden til å fungere, bør man være litt tålmodig. Da jeg begynte var jeg så heldig at både hår og hodebunn forbedret seg etter kort tid. Personlig vasker jeg annenhver gang med balsam og shampoo, men man bør følge "reglene", d.v.s. at shampoo, balsam, olje og styling ikke skal inneholde sulfater, silikoner, mineraloljer, voks og uttørrende alkoholtyper. Når man vasker håret skal man også massere hodebunnen skikkelig i ca 4- 5 minutter. Før man begynner med balsammetoden skal man vaske en siste gang med en "godkjent" shampoo med sulfater (men uten silikoner) for å bli kvitt silikonene i håret, f.eks. X-tra shampoo fra Coop. Anonymous poster hash: d2b02...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå