Gå til innhold

kappelaken til madrass


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Har kjøpt meg en ny seng. Har en sånn kontinentalmadrass som består av to lag med madrasser pluss en overmadrass. Dama i butikken sa at man brukte kapplaken og strech-laken på slike senger.

Skal kapplakenet over den første delen av madrassen, eller "del nummer to" og så bruke strech-laken på overmadrassen. Det må vel være sånn? Litt flaut å spørre om dette, men det er første gang jeg skal re opp en slik seng...

takker for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp! Jeg har kappelaken og er DRITT LEI. Ser fjollete ut, så jeg tenker på alternativer. Men å begynne å sy noe så stort vet jeg ikke enda. Vil ha noe rent og rett, og det er ikke kappelaken. Æsj. Hater kappelaken. Men å ikke ha det ser enda verre ut... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får kjøpt egne "laken" til hver del av kontinentalsengen, slik at man kan ha hele sengen likt kledd uten å måtte ha sånne gammel-dame-rysjer på sengen.

Jeg har funnet en del på Steen & Strøm interiør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe spesielle laken, man får kjøpt de i 3 deler, et laken til overmadrassen, et til de mellomste madrassene og et "magebelte" til de nederste madrassene. (Så man slipper å løfte de øverste madrassene av for å skifte).

Jeg har kjøpt i hvit glatt bomull, for jeg syntes hvitt er best påsoverommet, men har sett dem i andre farver og stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest becca ikke innlogget

Vet du får kappelaken som ikke er full av rynker på f.eks ellos.. Kan jo bli litt dallete med masse rynker og rytsjer.. *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kappelaken er noe av det styggeste jeg vet! Jeg har Jensen rammemadrass med et hvitt trekk rundt rammen (Turiform), og eget laken rundt overmadrassen. Det synes jeg er pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NastyNice

Jeg har også slik seng du beskriver, og det finnes ett par alternativer her: som nevnt tidligere, kappelaken UTEN rysjer. ( Har en slik som er helt rett på alle kanter, har bare en fold i hvert hjørne ), eller kjøpe separate lakner til hver madrass. Da kan man mixe og matche! Det siste koster litt mer, mer gjør self. mer ut av sengen. Du kan få tak i komplette sett eller mixe din egen bl.a. på Skeidar.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll
Det er ikke noe spesielle laken, man får kjøpt de i 3 deler, et laken til overmadrassen, et til de mellomste madrassene og et "magebelte" til de nederste madrassene. (Så man slipper å løfte de øverste madrassene av for å skifte).

Høres helt genialt ut hele greiene!!! Hvor var det du hadde kjøpt det sa du, og hvor mye koster et sånt sett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...