Pringle Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Fortell om din, har du laget den selv, hvorfor du bruker den, hvordan den hjelper deg! Har det oppstått vanskeligheter, hvilke? Hvordan løser du dem? Er du enslig eller har du familie?
Gjest Overrasket Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Min er rimelig rett frem. "Du skal ikke spise andre, du skal spise frukt og grønt, og forøvrig kan du spise som du vil".
Pringle Skrevet 19. august 2015 Forfatter #3 Skrevet 19. august 2015 Min er rimelig rett frem. "Du skal ikke spise andre, du skal spise frukt og grønt, og forøvrig kan du spise som du vil". Haha! Vegetarianer? Jeg er nok for glad i kjøttmat - prøvde meg et år som pescetarianer... mnei... 1
Gjest Overrasket Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Haha! Vegetarianer? Jeg er nok for glad i kjøttmat - prøvde meg et år som pescetarianer... mnei... Jeg er ikke vegetarianer, men jeg spiser kjøtt kun 1-2 ganger i måneder ute på restaurant. Jeg lager får-i-kål 1 gang i sesongen. Jeg spiser ikke svinekjøtt, bortsett fra spekeskinke i Italia. Jeg spiser ikke kylling i det hele tatt. Fisk går ned på høykant, da!
Gjest sapmi belovoubme Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 3200 Kcal - 400g Karbo - 240g Protein - 71g Fett 640 kcal per måltid 80g karbo per måltid 48g protein per måltid 14,2g fett per måltid 12:00 4 egg/ ca 200 gram egg 2 brødskiver (grovt)/ ca 70 gram brød 80 gram havregryn 15:00 1 boks tunfisk 2 kokte egg / ca 100 gram egg 130g grov/fullkorn pasta Kinakål/hodekål/hjertesalat/spinat - Her kan du velge hva du vil og så mye du vil. Det er veldig lite kalorier i disse varene + at det er sunt. Bruk det du ønsker for å lage en god tunfisk salat. 18:00 1 boks tunfisk 2 kokte egg / ca 100 gram egg 130g grov/fullkorn pasta Kinakål/hodekål/hjertesalat/spinat/brokkoli - Her kan du velge hva du vil og så mye du vil. Det er veldig lite kalorier i disse varene + at det er sunt. Bruk det du ønsker for å lage en god tunfisk salat. 21:00 150g kjøttdeig/kyllingbryst/laks/tunfisk 250g søtpotet / 100gram basmati ris Kinakål/hodekål/hjertesalat/spinat/brokkoli 1 teskje olivenolje (hell det over maten) 00:00 150g kjøttdeig/kyllingbryst/laks/tunfisk 250g søtpotet / 100gram basmati ris Kinakål/hodekål/hjertesalat/spinat/brokkoli 1 teskje olivenolje (hell det over maten) Jeg følger denne matplanen for å "clean bulke" altså gå opp i vekt samt bygge muskler. Dritt hardt å følge! Jeg er 190 cm, veier 80 kilo og har som mål å nå noe mellom 85-90 kilo
Gjest Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Nja, vet ikke riktig hva du mener når du sier matplan. Jeg planlegger faktisk som oftest alle dagens måltider i detalj før jeg spiser, gjerne en uke av gangen. Men det går mer på at jeg planlegger for å rekke å bruke opp alt jeg har i skapet før det blir gammelt (jeg haater å kaste mat). Så da slipper jeg å spise langtidsholdbar mat på måfå i flere dager i strekk mens yoghurten holder på å gå ut på dato, haha.
Pringle Skrevet 19. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2015 3200 Kcal - 400g Karbo - 240g Protein - 71g Fett 640 kcal per måltid 80g karbo per måltid 48g protein per måltid 14,2g fett per måltid 12:00 4 egg/ ca 200 gram egg 2 brødskiver (grovt)/ ca 70 gram brød 80 gram havregryn 15:00 1 boks tunfisk 2 kokte egg / ca 100 gram egg 130g grov/fullkorn pasta Kinakål/hodekål/hjertesalat/spinat - Her kan du velge hva du vil og så mye du vil. Det er veldig lite kalorier i disse varene + at det er sunt. Bruk det du ønsker for å lage en god tunfisk salat. 18:00 1 boks tunfisk 2 kokte egg / ca 100 gram egg 130g grov/fullkorn pasta Kinakål/hodekål/hjertesalat/spinat/brokkoli - Her kan du velge hva du vil og så mye du vil. Det er veldig lite kalorier i disse varene + at det er sunt. Bruk det du ønsker for å lage en god tunfisk salat. 21:00 150g kjøttdeig/kyllingbryst/laks/tunfisk 250g søtpotet / 100gram basmati ris Kinakål/hodekål/hjertesalat/spinat/brokkoli 1 teskje olivenolje (hell det over maten) 00:00 150g kjøttdeig/kyllingbryst/laks/tunfisk 250g søtpotet / 100gram basmati ris Kinakål/hodekål/hjertesalat/spinat/brokkoli 1 teskje olivenolje (hell det over maten) Jeg følger denne matplanen for å "clean bulke" altså gå opp i vekt samt bygge muskler. Dritt hardt å følge! Jeg er 190 cm, veier 80 kilo og har som mål å nå noe mellom 85-90 kilo Oj, det var MYYYE mat, hehe! Blir det ikke ensformig da?
Pringle Skrevet 19. august 2015 Forfatter #8 Skrevet 19. august 2015 Nja, vet ikke riktig hva du mener når du sier matplan. Jeg planlegger faktisk som oftest alle dagens måltider i detalj før jeg spiser, gjerne en uke av gangen. Men det går mer på at jeg planlegger for å rekke å bruke opp alt jeg har i skapet før det blir gammelt (jeg haater å kaste mat). Så da slipper jeg å spise langtidsholdbar mat på måfå i flere dager i strekk mens yoghurten holder på å gå ut på dato, haha. Med matplan mener jeg for eksempel sånn du gjør Det å slippe å kaste mat, og samtidig spise godt og variert er blant hovedgrunnene til at jeg planlegger også! Jeg fyller ut - tilsynelatende på måfå, noen ganger et par uker fram, andre ganger bare til og med neste dag - men det er i grunnen alt ettersom hva jeg har av lett bedervelige matvarer som må spises opp raskt. Så legger jeg inn retter jeg har lyst på, kontrollerer ingrediensene opp mot hva jeg allerede har, og skriver handleliste for det jeg mangler. Dette går veldig av seg selv. Synes det er kult Men så er jeg også ganske rar
Gjest Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Med matplan mener jeg for eksempel sånn du gjør Det å slippe å kaste mat, og samtidig spise godt og variert er blant hovedgrunnene til at jeg planlegger også! Jeg fyller ut - tilsynelatende på måfå, noen ganger et par uker fram, andre ganger bare til og med neste dag - men det er i grunnen alt ettersom hva jeg har av lett bedervelige matvarer som må spises opp raskt. Så legger jeg inn retter jeg har lyst på, kontrollerer ingrediensene opp mot hva jeg allerede har, og skriver handleliste for det jeg mangler. Dette går veldig av seg selv. Synes det er kult Men så er jeg også ganske rar Det høres veldig likt ut som meg! Førsteprioritet er alltid det som begynner å synge på siste verset, også går resten av kaloribudsjettet med på det som frister og passer inn. Det er som du sier mye lettere og morsommere å handle mat også når man vet nøyaktig hva man trenger og vet at man får bruk for alt det man drar i hus. 1
Gjest sapmi belovoubme Skrevet 20. august 2015 #10 Skrevet 20. august 2015 (endret) Oj, det var MYYYE mat, hehe! Blir det ikke ensformig da? Nei, bare å være kreativ med å sette inn andre matvarer bare så lenge jeg treffer ca samme kcal, protein, karbo og fett og at det er sunt da ofc Og ja det er myyyye mat, derfor jeg sliter med å få i meg alle måltidene, men det er det som kreves for at jeg skal klare å¨gå opp i vekt Endret 20. august 2015 av sapmi belovoubme
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #11 Skrevet 20. august 2015 3200 Kcal - 400g Karbo - 240g Protein - 71g Fett Shit... Hadde det ikke vært bedre å spise sunt da? Eller klarer du ikke å fylle kalorikvota hvis du spiser sunt? Anonymous poster hash: b2351...f6e
Pringle Skrevet 20. august 2015 Forfatter #12 Skrevet 20. august 2015 Jeg er ikke vegetarianer, men jeg spiser kjøtt kun 1-2 ganger i måneder ute på restaurant. Jeg lager får-i-kål 1 gang i sesongen. Jeg spiser ikke svinekjøtt, bortsett fra spekeskinke i Italia. Jeg spiser ikke kylling i det hele tatt. Fisk går ned på høykant, da! Jeg liker tankegangen din - ikke kutte ut noe, (bortsett fra det man har gode grunner for (og jeg kan tenke meg at du ikke spiser kylling bare fordi du synes det smaker fælt)), men reservere dem til spesielle anledninger. Da har man god kontroll i hverdagen, samtidig som man ikke trenger å føle at man gir avkall på noe, og man har noe ekstra å glede seg til! Det blir nesten som et kinderegg!
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Shit... Hadde det ikke vært bedre å spise sunt da? Eller klarer du ikke å fylle kalorikvota hvis du spiser sunt? Anonymous poster hash: b2351...f6e Nei, jeg klarer å holde kalorikvota mi hver dag, men det er krig! Anonymous poster hash: c7915...631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå