AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Eksperter er enige om at det beste er å ikke klemme på kvisene, selv når de er gule. Men forsvinner den gule guffa når ikke man klemmer da? How? Anonymous poster hash: 9adaf...7f2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Hmm. Tørker ut?Anonymous poster hash: 7a395...417 1
Petra75 Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 De tørker ut og forsvinner. Og du slipper arr.
Arabella Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 De sprekker av seg selv når du sover og ikke merker det. Så tørker de inn etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Hmm. Tørker ut?Anonymous poster hash: 7a395...417 De tørker ut og forsvinner. Og du slipper arr. De sprekker av seg selv når du sover og ikke merker det. Så tørker de inn etterhvert. Takk for svar alle sammen:) Klarer dere å la være å plukke og pelle på kvisene? Jeg jobber iherdig med å la de være, men det er ikke så lett;) Anonymous poster hash: 9adaf...7f2
Petra75 Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Takk for svar alle sammen:) Klarer dere å la være å plukke og pelle på kvisene? Jeg jobber iherdig med å la de være, men det er ikke så lett;)Anonymous poster hash: 9adaf...7f2 Ja, jeg lar kvisene være.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Nei, de forsvinner slettes ikke alltid av seg selv. Selv hadde jeg en kjempedyp en i over et halvt år før den endelig ble mulig å sprekke. Anonymous poster hash: ad61d...c77
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Jeg klemmer kviser evt. stikker hull med ren nål. Aldri fått et arr som ikke har gått vekk. Anonymous poster hash: ad61d...c77 3
Gjest StripeyPanda Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Stikker hull med ren nål og så drar huden (altså ikke klemmer, men drar i motsatt retning) - det skal visstnok være bedre for å få ut mest mulig istedet for å klemme. Men har kviser kanskje en gang i halvåret, sliter mest med blackheads her og der.
smalls Skrevet 19. august 2015 #10 Skrevet 19. august 2015 Er kvisete gule, så MÅ jeg klemme. Klarer ikke å la hver. Synes det er så ekkelt med gule kviser. Har aldri fått arr. 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #11 Skrevet 19. august 2015 Hvis det gule stikker mye ut så er det bedre å klemme. Jeg har en del arr, og ingen av arrene kommer fra de kvisene jeg klemte på, alle arrene kommer fra de kvisene jeg lot være, som ble mer og mer betente og som kunne vare i flere uker. De jeg nå popper etterlater seg ingen arr eller merker. Jeg har fortsatt et ildrødt merke etter den ene kvisen jeg lot være.. Det er ikke anbefalt å klemme kviser som ikke er "modne", da du kan risikere å gjøre de betente. en kvise som kan klemmes ut er de som man nesten ikke behøver å klemme mye på før de sprekker av seg selv omtrent..Anonymous poster hash: 20d76...c3c
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #12 Skrevet 20. august 2015 Men dere som ikke klemmer: går dere rundt med en stor, hvit guggekul i ansiktet da? Det er jo utrolig ekkelt? Er kvisen skikkelig full av gugge er det jo en nærmest skarp kul, sminke dekker slikt dårlig.. En ting er rødfarge, den kan man dekke over, men når det er skikkelig liten vulkan, med hvit gugge i? Æsj? Jeg bruker basiron på med en gang jeg ser tegn til kvise. Er jeg heldig forsvinner den da før det utvikler seg gugge inni. Kommer det hvit gugge, klemmer jeg. Har ingen arr som ikke har gått vekk. Anonymous poster hash: 4a788...cdf 1
Gjest The damned Skrevet 20. august 2015 #13 Skrevet 20. august 2015 Jeg har ofte flere enn én kvise,og jeg synes det er ekkelt å gå rundt med gule modne kviser. Det tar også mye lenger tid før de forsvinner hvis jeg ikke får ut gørret. Hvis en er ren på hendene og stikker hull med en nål,så er det jo ikke noe i veien med å klemme på en moden kvise. Jeg har arr,men det er fra tenårene da jeg hadde store cyster og mange større kviser. Ingen av arrene kommer fra at jeg har poppet mindre kviser.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2015 #14 Skrevet 20. august 2015 Jeg får ofte store hudormer der kvisene har vært. Eller det kan godt tenkes at hudormen er årsaken til kvisa, men jeg syns hvertfall det virker som jeg får større hudormer der jeg IKKE klemmer enn der jeg gjør det. Anonymous poster hash: 03615...a8b
Kjibba Skrevet 20. august 2015 #15 Skrevet 20. august 2015 (endret) Prøver så godt eg kan å la vere. Men, lar eg styggedommen vere i fred, forsvinn den ikkje uansett. Betennelsen roer seg riktignok, men det blir ein klump der som ikkje går vekk av seg sjølv. Etter første gong eg hadde vore hos hudpleiar fekk eg ei grop under leppa eg kunne kjenne med tunga. Arr og fargeforandringar blir det uansett om eg klemmer eller ikkje 😡 Endret 20. august 2015 av Kjibba
Qwert123 Skrevet 21. august 2015 #16 Skrevet 21. august 2015 (endret) Eksperter er enige om at det beste er å ikke klemme på kvisene, selv når de er gule. Men forsvinner den gule guffa når ikke man klemmer da? How? Anonymous poster hash: 9adaf...7f2 Ikke hør på eksperter. Hadde noen kviser på brystet (gutt )jeg tok på sånn krem fra utlandet da forsvant de, men uten krem så ble de bare der eller begynte å tørke ut men forsvant ikke helt bra engang. Hadde for et par dager noen - rørte på de, ble ikke fint men nå har jeg helt ren hud etter et par dager. Samme gjelder ansikt gidder ikke å gå rundt med hvit kvise på ansiktet. Hvis du ser at en kvise har begynt å bli hvit så et det bare å fjerne den med fingrene med riktig teknikk. Gjør du det feil så får du arr, mange som brukt for mye neglene når det handler om å presse ut. Prøv å unngå å fjerne en kvise før den er "moden" klar til å fjernes før du ser hvit fordi da kan du bare få arr, de kvisene pleier å forsvinne av seg selv. Endret 21. august 2015 av Qwert123
Banks Skrevet 22. august 2015 #17 Skrevet 22. august 2015 Hvis det gule stikker mye ut så er det bedre å klemme. Jeg har en del arr, og ingen av arrene kommer fra de kvisene jeg klemte på, alle arrene kommer fra de kvisene jeg lot være, som ble mer og mer betente og som kunne vare i flere uker. De jeg nå popper etterlater seg ingen arr eller merker. Jeg har fortsatt et ildrødt merke etter den ene kvisen jeg lot være.. Det er ikke anbefalt å klemme kviser som ikke er "modne", da du kan risikere å gjøre de betente. en kvise som kan klemmes ut er de som man nesten ikke behøver å klemme mye på før de sprekker av seg selv omtrent..Anonymous poster hash: 20d76...c3c Enig her. Jeg har prøvd å la vær, de har blitt betente og nå har jeg noen røde, flekker flere mnd etter de oppsto. Og masse arr... Ble så ille at jeg nå har begynt å gå til hudpleier. Jeg har fått en krem som i tillegg til annen rens, og den kremen er helt sjuk! Etter en gangs bruk merket jeg stor forskjell. Det er krem som er spesielt for stress og hormonutbrudd i huden, så er til store betente kviser. Nå klemmer hudpleier min de få kvisene som kommer, og som er modne. Jeg har fått streng beskjed om å la være å pelle på de, men jeg kan klemme modne kviser hvis det er en liten stund til jeg skal til henne, men da SKAL hendene være helt rene. Jeg må også gi meg mens leken er god, hadde en tendens til å klemme og klemme og klemme helt til jeg begynte å blø. Foresten er svarte prikker/ormer forurensing i huden (altså dritt som legger seg i porene, oppå talget) så her er det bare å skaffe seg en rens og problemet vil forsvinne. Er ikke så flink på hud, men dette er de få tingene jeg har lært etter at jeg begynte å gå til hudpleier, håper det hjelper noen som sliter med samme sak 😁 men mitt aller beste råd er å gå til hudpleier! Har man ikke råd ville jeg fortsatt gått til en salong å rådført meg ang min hud😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå