Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle får en kjernejournal. I mitt fylke har alle allerede fått.

Stusser over opplysningene. Kom til å sjekke hva som sto der.

Ingen allergier, står det. Noe som kan være farlig for meg om det ble akuttinnleggelse.

Merkelig at det ikke står.

Nå kan man få fastlege til å føre på det senere,men det betyr at jeg må oppsøke lege og betale for det

Anonymous poster hash: 230d8...2e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sett deg inn i hva som er meningen med kjernejournal. Hva du skal og kan gjøre selv og hva andre gjør for deg.

Jeg har slettet min kjernejournal,mjeg ser ikke hensikten, jeg ser heller ikke at dette er datatekniske løsninger som er trygge.

Anonymous poster hash: 93fd7...fdd

Skrevet

Det står ikke fordi hverken du eller legen din har lagt det inn. Kjernejournal må fylles ut med relevante opplysninger, det kan både du og legen din gjøre. Hvis ikke du syns det er viktig nok til å betalt for en legetime, så er vel heller ikke allergien noe å bekymre seg for. Er den det, så betaler du og er sikret. 

At folk ikke ser hensikten med kjernejournal sier vel noe om hvor lite de forstår konsekvensene av å ikke inneha viktig info når du skal behandles og ikke selv er i stand til å gi informasjonen. Det er for øvrig betydelig sikrere it-løsninger på kjernejournal enn vanlig helsejournal, selv om den vanlige journalen din inneholder mange flere sensitive data. 

Anonymous poster hash: 4069d...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...