Gå til innhold

Hva heter de laktose tablettene i Sverige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke ofte i Sverige, men jeg hører det er billigere å kjøpe laktose tabletter i Sverige, noen som husker navnet på dem?

Skrevet

Hva brukes det til?

Anonymous poster hash: 79cb6...f1d
Skrevet

Tenker du på Lactrase?

Anonymous poster hash: af89b...e8b
Skrevet

Det er bara att gå in på et apotek och fråga efter laktos-tabletter :)

Anonymous poster hash: 09779...754
  • 2 år senere...
Skrevet (endret)
På 19.8.2015 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Tenker du på Lactrase?

Anonymous poster hash: af89b...e8b

Lactrase er en rimelig utgave av Laktase som er laget av NycoPro.

Jeg har prøvd begge og Laktase fra NycoPro er MYE bedre, så mye bedre at jeg lurer på om "Lactrase" faktisk virker i det hele tatt enda det står på pakken at det inneholder litt mer av det aktive virkestoffet Laktase.

Jeg har ekstrem Laktoseintoleranse og jeg må bruke Laktase til medisiner som inneholder Laktose selv om det er veldig små mengder av det, ca 100mg Laktose pr tablett bare.

Om jeg ikke tar Laktase så kaster jeg opp med én gang og får diaré kort tid etter.

Så velg Laktase fra NycoPro dersom du er veldig allergisk. Den hundrelappen ekstra som det koster er vel verdt det da de virker MYE bedre og man trenger ikke å ta på langt nær like mye av disse som man må med Lactrase.

Konklusjonen er at du kommer bedre ut av det både helsemessig og økonomisk ved bruk av Laktase fra NycoPro selv om det er oppført at de inneholder bittelitt mindre Laktase og koster 100,- mer for en pakke på 60 tabletter. Lactrase er i pakninger på 60 tabletter også, men på meg virker de faktisk ikke. 

Min erfaring er at generiske medisiner ikke er like bra som originale medisiner, det gjelder alle generiske medisiner jeg har prøvd.

Generiske medisiner koster ofte mye mindre enn originale medisiner og det må jo være en sammenheng der uten at jeg kan si det ned sikkerhet. Både lege og apotek sier de skal være identiske, men når virkningen er så mye dårligere kan ikke det være tilfelle. 

Den til venstre på bildet er den som virker for oss med ekstrem Laktoseintoleranse. 

Den til høyre virker ikke i det hele tatt på meg.

Den til venstre virker så bra at jeg har fått et nytt liv, og hvilken rolle spiller da 100,- kr? Pakken varer 2-3 ganger så lenge også, så i praksis betyr det at det faktisk er billigere i det lange løp. Ganske mye billigere også. 

15338019635895070961402140107596.jpg

Endret av Viking høvding
Skrivefeil.
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Viking høvding skrev:

Lactrase er en rimelig utgave av Laktase som er laget av NycoPro.

Jeg har prøvd begge og Laktase fra NycoPro er MYE bedre, så mye bedre at jeg lurer på om "Lactrase" faktisk virker i det hele tatt enda det står på pakken at det inneholder litt mer av det aktive virkestoffet Laktase.

Jeg har ekstrem Laktoseintoleranse og jeg må bruke Laktase til medisiner som inneholder Laktose selv om det er veldig små mengder av det, ca 100mg Laktose pr tablett bare.

Om jeg ikke tar Laktase så kaster jeg opp med én gang og får diaré kort tid etter.

Så velg Laktase fra NycoPro dersom du er veldig allergisk. Den hundrelappen ekstra som det koster er vel verdt det da de virker MYE bedre og man trenger ikke å ta på langt nær like mye av disse som man må med Lactrase.

Konklusjonen er at du kommer bedre ut av det både helsemessig og økonomisk ved bruk av Laktase fra NycoPro selv om det er oppført at de inneholder bittelitt mindre Laktase og koster 100,- mer for en pakke på 60 tabletter. Lactrase er i pakninger på 60 tabletter også, men på meg virker de faktisk ikke. 

Min erfaring er at generiske medisiner ikke er like bra som originale medisiner, det gjelder alle generiske medisiner jeg har prøvd.

Generiske medisiner koster ofte mye mindre enn originale medisiner og det må jo være en sammenheng der uten at jeg kan si det ned sikkerhet. Både lege og apotek sier de skal være identiske, men når virkningen er så mye dårligere kan ikke det være tilfelle. 

Den til venstre på bildet er den som virker for oss med ekstrem Laktoseintoleranse. 

Den til høyre virker ikke i det hele tatt på meg.

Den til venstre virker så bra at jeg har fått et nytt liv, og hvilken rolle spiller da 100,- kr? Pakken varer 2-3 ganger så lenge også, så i praksis betyr det at det faktisk er billigere i det lange løp. Ganske mye billigere også. 

15338019635895070961402140107596.jpg

Placeboeffekten hadde vært veldig artig å få testet ut på deg i en blindtest studie, fordi du er så skråsikker. 

Å blande laktasetabletter sammen med medisiner som inneholder laktose er i beste fall å sette medisinene sjakkmatt. 

Har du forstått hva generisk bytte betyr, og hva forskjellen mellom første produserte legemiddel og snere kopimedisiner? 

Anonymkode: 67279...06f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...