Gå til innhold

Ønsker å shave av alt håret - Er kvinne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen i min vennegjeng har kortere enn til skulderen, og jeg snakker ikke om de som er 35+

Anonymous poster hash: c0565...1ce

Nå er jeg 30, har hatt kort hår, (når en har hår til skulderen har en ikke kort hår) i 13 år i strekk, kommer aldri til å skaffe meg langt hår igjen. Per dags dato så har jeg vel 3-4 cm. I min vennegjeng er det litt ymse, noen har langt, noen halvlangt og mange har det kort, og slik var det da jeg var 20 også.

Jeg har kun fått posetive kommentarer fra folk når jeg har kort hår, men både søster og anen familie samt mannen mener jeg ser trøtt, uopplagt ut og at håret stjeler hele ansiktet mitt når jeg har langt. Med andre ord det kommer an på hva ditt ansikt kler. Hårlengde kan gjøre et hav av forskjell både positivt og negativt uansett om en har langt eller kort.  

Men den som tror at kort hår ikke kreves stell den tar nok feil, da må en faktisk shave av seg alt, og opprettholdee dette hele tiden. Men jeg f.eks, jeg går mye oftere til frisøren enn de som har langt hår, jeg bruker tid på styling hver eneste dag, jeg vasker også håret hver dag fordi jeg bruker voks i håret som gjør det fett etter hvert. Hvor mye stell en har med hår kommer ikke nødvendigvis an på lengden, men hvor mye en gjør ut av det og hvilken hårtype en har.

Skrevet

Ryddet for personangrep og svar til dette.

Tekola, admin.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har langt nydelig hår, men hater å vaske og style det. Jeg ser ingen som har kortere hår enn til skuldrene, og jeg kunne godt tenkt meg å bare shave av alt sammen!

Skal jeg, og hvorfor skal jeg ikke? Skal sies at jeg har et yrke der jeg er jobbens ansikt utad.

Enig med Florence her.Men.Tror du kanskje bør sjekke fasong på skallen: -D jeg mener det,for jeg har sett både kvinner og menn som er stilige uten hår! Men det kan også se..rart ut.

Hvis du er ansikt utad,så har du jo et ansvar for inntrykk du gir.Men,det er jo mennesker som mister hår ved cellegiftbehandling,og flere av de velger jo å ikke bruke parykk,noe jeg forstår.Men tenk litt over det også,for nå er mennesker sånn anlagt at en antar veldig fort pga visuelle inntrykk.Takler du usanne rykter eller antagelser om sykdom osv?

Bare nevner det,og shave i vei,så finner du ut av om du liker det eller ikke.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Jeg har gjort dette to ganger i voksen alder, begge gangene hadde jeg hår til nedenfor skuldrene. Jeg trivdes, men fikk mange reaksjoner og spørsmål både på jobb og ellers. Både positive og negative, men jeg likte ikke oppmerksomheten. Hadde det ikke vært for dette ville jeg beholdt det korte håret. Elsket det!

Så om du er forberedt på spørsmål og kommentarer, kjør på. Men kan du ikke bare finne en kort frisyre å klippe håret til?

Anonymous poster hash: c10dd...7a0

Hadde ei striks venninne som shavet av alt.Vi gikk mange turer,og hun fikk tilbud om å kjøpe narko hvert tiende minutt!Hun er ganske liten og tynn også,men det var ikke sånn da hun hadde tjukt mørkt hår.Hun ble nesten deprimert,og lot håret gro uten å stave det igjen:-) er visst en del ting som følger med det å shave hodet.Menn får jo ingen andre reaksjoner enn at det kan være sexy.Litt rart i grunnen.

Gjest Blomsterert
Skrevet

Ordet lat har tydeligvis ingen praktiske grenser?

Sett det i en hestehale da vel om alt er så forferdelig vanskelig med dette håret. Eller er det å vaske det av og til også en helt forferdelig oppgave for deg?

Har du en dårlig dag? :-D

Skrevet

Helt ærlig, jeg vet om en utenom Britney som skinnet seg frivillig; og hun var deperimert på den tiden (eller slet med noe psykisk i hvert fall). For meg blir det der liksom et tegn på mental breakdown.

Enig med deg. Haha :fnise:

Anonymous poster hash: 7b134...1c1

• Liker 1
Skrevet

Sålenge du ikke er aktiv på datingfronten eller bryr deg om menn i peridoen er det vel ikke noe problem?

Anonymous poster hash: bc325...5b0
  • Liker 1
Skrevet

Helt ærlig, jeg vet om en utenom Britney som skinnet seg frivillig; og hun var deperimert på den tiden (eller slet med noe psykisk i hvert fall). For meg blir det der liksom et tegn på mental breakdown.

Enig med deg. Haha :fnise:

Anonymous poster hash: 7b134...1c1

Jøss, har dere bodd under en stein dere siden dere bare har sett en kvinne som har skinnet seg? Bor dere på bygden kanskje?

anigif_enhanced-buzz-12917-1380793995-5.

be9e07517b55415065aa0af761867f43.jpg

Natalie.jpg

• Liker 2
Skrevet

De gangene jeg har sett damer komme godt ut av å ikke ha hår, har dama vanligvis vært godt over snittet pen i utgangspunktet, så jeg tror nesten det er en forutsetning. Håret er en såpass sentral del av et utseende at hvis man fjerner det må man ha et veldig pent ansikt som ikke trenger hårets "drahjelp" for at det skal bli bra.

• Liker 1
Skrevet

Jeg barberte hodet for noen år siden, og jeg følte meg veldig feminin. Jeg har overhodet ikke psykiske problemer, og jeg fikk heller ikke tilbud om å kjøpe narkotika. 

Har du lyst, har du lov! :)

Anonymous poster hash: 5f800...10b
  • Liker 3
Skrevet

Jøss, har dere bodd under en stein dere siden dere bare har sett en kvinne som har skinnet seg? Bor dere på bygden kanskje?

anigif_enhanced-buzz-12917-1380793995-5.

be9e07517b55415065aa0af761867f43.jpg

Natalie.jpg

Haha, nei... aldri bodd på bygden. :P Men har sagt tidligere at jenter med like feminine ansiktstrekk som f.eks. Natalie Portman kan komme unna med kort hår. Meeen det er langt mellom sånne skjønnheter.

Skrevet

Haha, nei... aldri bodd på bygden. :P Men har sagt tidligere at jenter med like feminine ansiktstrekk som f.eks. Natalie Portman kan komme unna med kort hår. Meeen det er langt mellom sånne skjønnheter.

Nei var bare siden du og dere var så samstemte på at dere bare hadde sett en person som hadde skinnet seg, bare i min vennegjeng er det to kvinner som har en slik frisyre som N.P.

Jeg synes de ser heit ut, men hver sin smak antar jeg. Men fellesnevneren for alle disse som kler såpass kort hår har et ganske smalt og ovalt ansiktsform

Og i media er det faktisk ganske mange. Hun frontfiguren i Roxette,  har jo hatt ganske kort hår siden gud hvor lang tid, aldri sett hun med langt

(nå er det ikke helt skinna men, ganske kort)

marie.jpg

• Liker 1
Skrevet

Har du bestemt deg ts?

Synes det er vanskelig å gi råd, da det er såpass personlig og at det til syvende og sist må komme fra deg selv.

Hvis du velger å gjøre det, vil du kanskje plutselig se hvor heldig du var som hadde et flott langt hår, da det er ingen selvfølge! Kanskje du vil begynne å se på alle damene med langt vakkert hår...Synes du høres litt utakknemlig ut, som om håret ditt er i veien, men det er noe du bør være takknemlig for, da jeg kjenner flere som ønsker de hadde et langt vakkert hår, men faktisk endel som ikke kan få langt hår, samt at det er mange som har tynt, kjipt hår. 

Vet om ei som ble alvorlig syk, og hun syntes det å miste håret var verre enn selv sykdommen, så dette med hår er ofte et følsomt emne for de fleste da mange knytter håret sitt til sin personlighet, sin måte å uttrykke seg på.

Jeg synes absolutt det kan være vakkert med et hode uten hår, Sinead O´Connor, Natalie Portman som det ble vist bilder av her, kledde det utmerket, men du må tenke på hvordan det vil se ut på deg. Ønsker du å gjøre det, do it, men tenk deg godt om og ta avgjørelsen din selv.

Anonymous poster hash: 4542d...348
Skrevet

P.s: Hvis du gjør det, kanskje det vil få det til å sette mer pris på håret du hadde, så det kan være en oppvekker? Mange ser ikke hva de har før de mister det...Evt at du oppdager ei ny side av deg selv, at du synes du kler bedre å ha kort hår?

Anonymous poster hash: 4542d...348
Skrevet

TS, har du en flink frisør som kunne hjulpet deg med en frisyre som er mer lettstelt? Jeg stusser nemlig på at du sier man må bruke 1-2 t hver dag for at langt hår skal se fint ut. Selv har jeg hår til skulderbladene, vasker det hver andre/tredje dag, og lar det alltid lufttørke. Vel, med unntak av luggen, som jeg bruker 2 min på å føne. Og håret mitt er mer enn presentabelt nok til kunderettet arbeid.

Mulig du har en "vanskeligere" hårtype? Har du hår til rumpa, kan du kanskje prøve å klippe det mellomlangt først og se om det er lettere? Evnt heller fremheve og vise krøllene/fallet, i stedet for å rette det ut?

Skrevet

Her er en til som har gjort det uten noe som helst connection til mental breakdown. Hadde hår til midjen og barberte det bort - angret ikke i det hele tatt! Dog skal sies at det er rimelig tidkrevende å ivareta sånn "skinna look" da det krever shaving 2-3 ggr/uke. Jeg hadde frisyren i noen år, men nå er det langt igjen. Ser ikke problemet med at man må være depressiv eller brygge på et mentalt sammenbrudd for å velge en alternativ frisyre. Noen kler det godt også - sånn er det faktisk med den saken  :)

• Liker 2
Skrevet

Ærlig talt da! Det er jo bare hår.

Jeg klipte meg snau med en maskin som kan justeres, og jeg har kun fått positive reaksjoner. Deilig å slippe styling av håret hver dag!

Ts.

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Ærlig talt da! Det er jo bare hår.

Jeg klipte meg snau med en maskin som kan justeres, og jeg har kun fått positive reaksjoner. Deilig å slippe styling av håret hver dag!

Ts.

Herlig TS! Og det vokser jo fort ut, husker da jeg hadde side cut at jeg måtte shave ofte hvis jeg ville oppretthodle looken slik jeg ville ha den.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har langt nydelig hår, men hater å vaske og style det. Jeg ser ingen som har kortere hår enn til skuldrene, og jeg kunne godt tenkt meg å bare shave av alt sammen!

Skal jeg, og hvorfor skal jeg ikke? Skal sies at jeg har et yrke der jeg er jobbens ansikt utad.

Det går langt utenfor normen å gjøre noe sånt, så jeg ville aldri gjort det. Dessuten synes jeg ikke det er særlig pent, ikke engang på menn. Men du får gjøre som du vil, gjør det ting lettere for deg og du ikke tror du kommer til å angre; go for it! :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...