Gå til innhold

Ingen venstreradikal nettside?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyresiden har jo document, frie ord osv..hvor er de venstreekstreme sidene? Ingenting for oss som er venstreekstreme?

Anonymous poster hash: a443c...926
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De Venstreekstremistiske miljøene i Norge døde ut på nittitallet da AKP (m-l) oppløste seg selv - så jeg tviler på at det eksisterer en norsk venstreekstremistisk nettside. Det eneste jeg kommer på er Radikalportal.no - der jeg ved noen få anledninger har funnet artikler med klare anti-amerikanske tendenser.

Anonymous poster hash: cde16...a76
  • Liker 1
Skrevet

Såvidt jeg vet så finnes det vel ikke noe særlige venstreradikale grupperinger i norge lenger. Ikke på langt nær så etablert som de høyreradikale ihvertfall.

Anonymous poster hash: 806e5...ec0
  • Liker 1
Skrevet

Det nærmeste du kommer er vel Tjen Folket, men tror kanskje de har mer eller mindre implodert nå.

Skrevet

Det nærmeste du kommer er vel Tjen Folket, men tror kanskje de har mer eller mindre implodert nå.

Tjen Folkets hjemmeside er et godt eksempel, ja. Det er ett av de få stedene jeg har funnet på nettet hvor en kan lese åpne hyllester av Stalin - og på norsk!  Ganske surrealistisk, men med tanke på at det er tale om et fåtalls hardcore indoktrinerte kommunister, så overrasker det meg ikke.  

Anonymous poster hash: cde16...a76

• Liker 1
Skrevet

Høyresiden har jo document, frie ord osv..hvor er de venstreekstreme sidene? Ingenting for oss som er venstreekstreme?

Radikalportal, og en hel haug av feminist nettsteder. Og mainstream media generellt er også veldig røde.

Anonymous poster hash: 5ce67...50b

Skrevet

Såvidt jeg vet så finnes det vel ikke noe særlige venstreradikale grupperinger i norge lenger. Ikke på langt nær så etablert som de høyreradikale ihvertfall.

Anonymous poster hash: 806e5...ec0

Bor du under en stein?

Anonymous poster hash: 5ce67...50b

Skrevet

Hva legger du i å være venstreekstrem?

Anonymous poster hash: 50a57...3cc

Skrevet

Litt av greia er vell at mange av de gamle radikale/ekstreme på venstresiden har blitt tatt inn i varmen, lagt fra seg noen av sine gamle overbevisninger og i dag får gitt uttrykk for sine meninger gjennom "mainstream" kanaler. Samtidig har både partier som rødt, SV samt til dels radikale feministiske organisasjoner en relativt god tilgang på plass i mediene. Jeg tror rett og slett ikke behovet er særlig stort, og jeg tror de som prøver seg med nettsider og magasiner for marginale synspunkter ikke opplever tilstrekkelig pågang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...