AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #1 Skrevet 19. august 2015 Familievernkontoret, hva skjer der? Noen som kan forklare? Hvis man sliter i et parforhold.Anonymous poster hash: 2b8c9...c68
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #2 Skrevet 19. august 2015 Man snakker om problemene. Det passes på at begge får komme med sitt syn, og man lærer hvordan å snakke sammen uten å komme med beskyldninger. Kanskje får man også noen samtaleøvelser. Det er ikke skummelt. Vi fikk god hjelp der.Anonymous poster hash: f733f...2ae 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #3 Skrevet 19. august 2015 Den ansatte har klar på kontoret Kleenex, og hilser. Man har kun en drøy halvtime+ Den ansatte vet ikke noe om dere, lurer heller egentlig ikke så mye og stiller standard til alle: -Jørgen, hva føler du når du hører Anna si det, at hun føler seg såret ?" -"Anna, hva tenker du om det, at Jørgen har hatt det tøft og har oppfattet alt fra deg som mas?" -"Jørgen, nå kan du få prate. Hva tenker du om det Anna sier?" Sånn går dagan der og plutselig må dere gå. Den ansatte er ikke interessert i fikse deres parforhold men ønsker bare å skrive ut en meglingsattest. Trist som F. Positiv og vennlig solhilsen fra gjestAnonymous poster hash: cf117...fb6 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #4 Skrevet 19. august 2015 Den ansatte har klar på kontoret Kleenex, og hilser. Man har kun en drøy halvtime+ Den ansatte vet ikke noe om dere, lurer heller egentlig ikke så mye og stiller standard til alle: -Jørgen, hva føler du når du hører Anna si det, at hun føler seg såret ?" -"Anna, hva tenker du om det, at Jørgen har hatt det tøft og har oppfattet alt fra deg som mas?" -"Jørgen, nå kan du få prate. Hva tenker du om det Anna sier?" Sånn går dagan der og plutselig må dere gå. Den ansatte er ikke interessert i fikse deres parforhold men ønsker bare å skrive ut en meglingsattest. Trist som F. Positiv og vennlig solhilsen fra gjestAnonymous poster hash: cf117...fb6 Ikke den erfaringen jeg har på mitt lokale FVK. De satte seg inn i vår situasjon og fikk høre begges sider av saken. Så gikk de mellom som en nøytral tredjepart.Anonymous poster hash: 55947...6a5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 Ikke den erfaringen jeg har på mitt lokale FVK. De satte seg inn i vår situasjon og fikk høre begges sider av saken. Så gikk de mellom som en nøytral tredjepart.Anonymous poster hash: 55947...6a5 Ikke vår erfaring heller. Vi hadde stor nytte ivvåre timer hos FVK og kom oss gjennom krisen takket være dem. Er fremdeles sammen i dag. Anonymous poster hash: f733f...2ae
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Jeg har god erfaring derfra. Hun begynte med å spørre om hvorfor vi falt for hverandre og fikk oss til å huske hvordan vi hadde det i starten, så om problemene vi slet med, og konfliktene vi opplever pr. d.d. Hun var veldig nøytral, og det var utrolig deilig. Så kom vi frem til kompromisser og løsninger på de aktuelle problemene. Det hjalp og bare få en forklaring og greie å se lengre enn sin egen stahet og tanken på at jeg har rett. Ja, rett og slett litt mindre ego, og mer forståelse for partner og hvorfor ting er som de er. En time hjalp, vi avlyse separasjonen og er godt gift i dag, og jeg har timen enda frisk i minne. Dette er tre år siden:) Anbefales:) Anonymous poster hash: af02b...0db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå