AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Hei. Vær så snill og ikke døm meg for dette og kom med stygge og ufølsomme kommentarer, føler meg ille nok fra før og er FULT klar over at hva jeg gjorde var ren idioti og dumskap. Jeg prøver nå å ordne opp. For noen år siden var jeg ganske wild av meg. Jeg levde med at jeg ikke tenkte på morgendagen og travet rundt i min egen bobble. Jeg tok faktisk da opp et forbrukslån på rett under 100.000,- og kjøpte meg en bil. Ja, det var dumt! Hadde aldri gjort det igjen! Har lært leksa mi nå. Har kun fått betalt ned 20.000,- av det for jeg satt betalingstiden alt for høy. Og renta mi er... Hold dere fast...13% Skyhøy, I know. Jeg angrer som en hund på dette og kommer aldri aldri aldri til å hverken røre et kredittkort eller ta opp et slikt lån igjen. Har lært leksa mi.. Problemet mitt er at jeg vil så gjerne få det ut av verden, for rentene går og går og går og jeg betaler nesten mer rente enn husleie i mnden, og det sier nok sitt. Lurer da på om det er vanlig å kunne få endret betalingstiden på avtalen? Lurer på om jeg ikke satt den på 7 år.. Om jeg må fortsett å betale skyhøye renter så får jeg bare gjøre det, og svelge min egen dumskap. Har noen noe gode råd for å kunne få betalt ned dette ganske kvikt? Tjener per dags dato: Utbetalt etter skatt: Mellom 23k - 27k (kommer ann på hvor mye overtid jeg får, tar alt jeg kan få) Husleie: 2500/mnd Strøm: ca 500,- Internett/tv: Ca 1000,- Mat: ca 4000,- (bor med samboer så han spytter jo i sin del så er et veldig ca tall, har egentlig aldri regnet på det) Sitter da igjen med godt over 15k / mnden til alt annet, så har råd til å få betalt mye mer enn kun ca 500,-/avdrag som jeg har på lånet nå... Kan noen smarte økonimske sjeler prøve å hjelpe meg litt ut av min egen dumskap? Anonymous poster hash: 586a0...6bf
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 *rett over 100.000 Anonymous poster hash: 586a0...6bf
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Er vel ikke værre enn å kanskje begynne å betale 5-10 k i mnd? Betaler du 500 kr i mnd blir du aldri ferdig. Anonymous poster hash: d7532...444 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Spørre om du kan bo til foreldrene dine i et år eller to for å minske utgiftene litt? Anonymous poster hash: 05194...e77
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Om du sitter igjen med ti til femten tusen... hvorfor ikke bare begynne å betale ned mye mer på kredittlånet? Anonymous poster hash: 85c57...4c4 14
lysestaken Skrevet 18. august 2015 #6 Skrevet 18. august 2015 (endret) Ring selskapet Endret 18. august 2015 av lysestaken
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #7 Skrevet 18. august 2015 Spørre om du kan bo til foreldrene dine i et år eller to for å minske utgiftene litt? Anonymous poster hash: 05194...e77 Jeg har ikke for høye utgifter /mnden, trenger ikke å bo hjemme, og det er ikke en mulighet for jeg jobber og bor flere timer unna foreldrene mine. Flytter jeg må jeg finne ny jobb, og den jeg har nå er såpass godt betalt og jeg har vært så heldig med den, at det er ikke et alternativ. Om du sitter igjen med ti til femten tusen... hvorfor ikke bare begynne å betale ned mye mer på kredittlånet? Anonymous poster hash: 85c57...4c4 Det er det jeg har tenkt på, men er det vanlig å få endret nedbetalingstiden på et forbrukslån? Tenker at det mest gunstige for selskapet er jo at jeg har lang betalingstid for da tjener de jo mer på renter.. TS Anonymous poster hash: 586a0...6bf
Cowboy Lotte Skrevet 18. august 2015 #8 Skrevet 18. august 2015 Du har 10-15 tusen når alt er betalt og vet ikke hvordan du skal betale ned på det lille lånet?? 9
Fireflies Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 Hei. Vær så snill og ikke døm meg for dette og kom med stygge og ufølsomme kommentarer, føler meg ille nok fra før og er FULT klar over at hva jeg gjorde var ren idioti og dumskap. Jeg prøver nå å ordne opp. For noen år siden var jeg ganske wild av meg. Jeg levde med at jeg ikke tenkte på morgendagen og travet rundt i min egen bobble. Jeg tok faktisk da opp et forbrukslån på rett under 100.000,- og kjøpte meg en bil. Ja, det var dumt! Hadde aldri gjort det igjen! Har lært leksa mi nå. Har kun fått betalt ned 20.000,- av det for jeg satt betalingstiden alt for høy. Og renta mi er... Hold dere fast...13% Skyhøy, I know. Jeg angrer som en hund på dette og kommer aldri aldri aldri til å hverken røre et kredittkort eller ta opp et slikt lån igjen. Har lært leksa mi.. Problemet mitt er at jeg vil så gjerne få det ut av verden, for rentene går og går og går og jeg betaler nesten mer rente enn husleie i mnden, og det sier nok sitt. Lurer da på om det er vanlig å kunne få endret betalingstiden på avtalen? Lurer på om jeg ikke satt den på 7 år.. Om jeg må fortsett å betale skyhøye renter så får jeg bare gjøre det, og svelge min egen dumskap. Har noen noe gode råd for å kunne få betalt ned dette ganske kvikt? Tjener per dags dato: Utbetalt etter skatt: Mellom 23k - 27k (kommer ann på hvor mye overtid jeg får, tar alt jeg kan få) Husleie: 2500/mnd Strøm: ca 500,- Internett/tv: Ca 1000,- Mat: ca 4000,- (bor med samboer så han spytter jo i sin del så er et veldig ca tall, har egentlig aldri regnet på det) Sitter da igjen med godt over 15k / mnden til alt annet, så har råd til å få betalt mye mer enn kun ca 500,-/avdrag som jeg har på lånet nå... Kan noen smarte økonimske sjeler prøve å hjelpe meg litt ut av min egen dumskap? Anonymous poster hash: 586a0...6bf Snakk med de om å betale mer slik at du raskere blir ferdig med lånet
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #10 Skrevet 18. august 2015 Jeg har ikke for høye utgifter /mnden, trenger ikke å bo hjemme, og det er ikke en mulighet for jeg jobber og bor flere timer unna foreldrene mine. Flytter jeg må jeg finne ny jobb, og den jeg har nå er såpass godt betalt og jeg har vært så heldig med den, at det er ikke et alternativ. Det er det jeg har tenkt på, men er det vanlig å få endret nedbetalingstiden på et forbrukslån? Tenker at det mest gunstige for selskapet er jo at jeg har lang betalingstid for da tjener de jo mer på renter.. TS Anonymous poster hash: 586a0...6bf Man kan vel betale ned så mye man vil i måneden på et forbrukslån? Har ikke hørt om noe annet. Du er jo ikke forpliktet til å betale minstesummen de har satt i måneden på en nedbetalingsplan de har satt opp. Betal det du har til overs i måneden på lånet så er du ferdig i løpet av noen måneder! Du har jo bedre råd enn de fleste! Anonymous poster hash: 4950c...1ed 9
lysestaken Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Du har 10-15 tusen når alt er betalt og vet ikke hvordan du skal betale ned på det lille lånet?? Har du vanskeligheter for å lese eller forstå hovedinnlegget til TS? Ts spør jo blant annet om det er vanlig å få endret nedbetalingstiden eller øke avdragene per mnd. Herregud 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 Man kan vel betale ned så mye man vil i måneden på et forbrukslån? Har ikke hørt om noe annet. Du er jo ikke forpliktet til å betale minstesummen de har satt i måneden på en nedbetalingsplan de har satt opp. Betal det du har til overs i måneden på lånet så er du ferdig i løpet av noen måneder! Du har jo bedre råd enn de fleste! Anonymous poster hash: 4950c...1ed Til å KUN betale minstesummen* Anonymous poster hash: 4950c...1ed
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #13 Skrevet 18. august 2015 Man kan vel betale ned så mye man vil i måneden på et forbrukslån? Har ikke hørt om noe annet. Du er jo ikke forpliktet til å betale minstesummen de har satt i måneden på en nedbetalingsplan de har satt opp. Betal det du har til overs i måneden på lånet så er du ferdig i løpet av noen måneder! Du har jo bedre råd enn de fleste! Anonymous poster hash: 4950c...1ed TS her! Det er det jeg også tenker, at siden vi har så lav husleie og får veldig mye inn i forhold til hva som går ut (har hverken barn eller noe annet som sluker penger ) så har jeg jo muligheten til få betalt dette ned i lynfart før vi bestemmer oss for å kjøpe hus eller får unger, for da blir det plutselig ikke like mye som er til overs. Men okei, så det er som regel helt greit å betale ned mye raskere enn nedbetalingstiden jeg satt når jeg inngikk lånet? Selv om det er mest gunstig for firmaet at jeg betaler det på 7 år? Anonymous poster hash: 586a0...6bf
Florence Skrevet 18. august 2015 #14 Skrevet 18. august 2015 (endret) TS her! Det er det jeg også tenker, at siden vi har så lav husleie og får veldig mye inn i forhold til hva som går ut (har hverken barn eller noe annet som sluker penger ) så har jeg jo muligheten til få betalt dette ned i lynfart før vi bestemmer oss for å kjøpe hus eller får unger, for da blir det plutselig ikke like mye som er til overs. Men okei, så det er som regel helt greit å betale ned mye raskere enn nedbetalingstiden jeg satt når jeg inngikk lånet? Selv om det er mest gunstig for firmaet at jeg betaler det på 7 år? Anonymous poster hash: 586a0...6bf Ja, det går. Ring banken i morgen og si du vil betale 15 000 i måneden. Vips, så er det vekk. Endret 18. august 2015 av Florence 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #15 Skrevet 18. august 2015 TS, det går helt greit. Hvis du betaler 15 000,- per måned, så er du gjeldfri igjen før neste sommer. Bare ring dem og be om en ny nedbetalingsplan. Anonymous poster hash: b4bd5...931
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #16 Skrevet 18. august 2015 Jeg har ikke for høye utgifter /mnden, trenger ikke å bo hjemme, og det er ikke en mulighet for jeg jobber og bor flere timer unna foreldrene mine. Flytter jeg må jeg finne ny jobb, og den jeg har nå er såpass godt betalt og jeg har vært så heldig med den, at det er ikke et alternativ. Det er det jeg har tenkt på, men er det vanlig å få endret nedbetalingstiden på et forbrukslån? Tenker at det mest gunstige for selskapet er jo at jeg har lang betalingstid for da tjener de jo mer på renter.. TS Anonymous poster hash: 586a0...6bf Du kan betale så mye du vil inn på lånet. Tidperioden er satt som siste frist du må ha klart å innbetale Mitt tips, betal in 8-10000 i mnd i de mnd du greier det. Du blir fort ferdig! Lykke til! Anonymous poster hash: 36c9e...281 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #17 Skrevet 18. august 2015 Og husk TS, summen du har utestående er ikke veldig høy. Du har masse til over for tiden, bare betal det du kan ekstra i mnd så er du ferdig med lånet kjapt.Anonymous poster hash: 36c9e...281
Donaldine Skrevet 18. august 2015 #18 Skrevet 18. august 2015 Det er aldri noe problem å betale mer enn "avtalt" månedsbeløp. Bare betalt et større beløp hver måned til det kontonr du betaler til. Når du tror du nærmer deg full nedbetaling, ring långiver og spør hva saldo er (slik at du ikke betaler for mye, men om du gjør det så får du "for mye innbetalt" tilbake). 2
ism85 Skrevet 18. august 2015 #19 Skrevet 18. august 2015 Hoved delen av de som er oppgitt over at ts lurer på om lånet kan betales raskere enn avtalt skjønner selv ikke forskjellen på kreditkort og forbrukslån. Du har inngått en avtale og selv om det som oftest går greit å betale ned raskere er det ikke i henhold til avtalen. Men for å få et riktig svar må du ta kontakt med lånegiver, og det kan være at de vil øke renten eller ta et gebyr for å endre nedbetalingsplanen. Hvis det er et fastrentelån blir det nok verre/dyrere å komme ut av. Du får ta kontakt med dem å spørre igjen hvis du lurer på noe mer. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #20 Skrevet 18. august 2015 Hoved delen av de som er oppgitt over at ts lurer på om lånet kan betales raskere enn avtalt skjønner selv ikke forskjellen på kreditkort og forbrukslån. Du har inngått en avtale og selv om det som oftest går greit å betale ned raskere er det ikke i henhold til avtalen. Men for å få et riktig svar må du ta kontakt med lånegiver, og det kan være at de vil øke renten eller ta et gebyr for å endre nedbetalingsplanen. Hvis det er et fastrentelån blir det nok verre/dyrere å komme ut av. Du får ta kontakt med dem å spørre igjen hvis du lurer på noe mer. Lykke til. THANK YOU. For det er akkurat det, dette er ikke et kredittlån, det er et forbrukslån - med nedbetalingsavtale. Skal ringe dem i morgen Anonymous poster hash: 586a0...6bf 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå