AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Jeg vil bare høre hva dere mener om dette. Jeg og min sønn på 3 var ute på stranda i dag. Vi vasset litt rundt på grunt vann, så mistet han balansen og datt bakover. Hodet hans var under vann i ca 1-2 sekund før jeg dro ham opp. Han hostet og det kom ut litt vann, og gråt litt etterpå. Etter ett min var alt helt fint og han lekte videre. Han har ikke hatt noen kvalme / feber eller noe i etterkant, men han var sliten og trøtt (vanskelig å bedømme da klokka var kveld og han hadde hatt en lang og aktiv dag.) jeg ringte legevakta og ble satt over til en barnelege, som sa at jeg skulle følge med på om han fikk redusert allmenntilstand eller pusteproblemer. Nå har jeg lagt ham, men jeg har litt paranoia og sjekker hele tiden om han puster! Er livredd for sekundær drukning som jeg har hørt en del grufulle historier om. Synes dere jeg skulle krevd å få en sjekk på legevakta? Sitte oppe i hele natt? Eller er jeg rett og slett litt overhysterisk? Anonymous poster hash: 05133...bb9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Oi. Jeg hadde nok ikke tenkt å ringe legevakten i førsteomgang jeg.. Så jeg hadde lagt meg med god samvittighet. MEN folk er forskjellig. Er du redd så dra for en sjekk.. Anonymous poster hash: ab631...cc4
Nåleputa Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Jeg hadde heller ikke tenkt tanken på å ringe legen. Mine barn har svømt mye og slukt mye vann. Ingen av dem har druknet.😀😊
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Jeg er klar over at jeg har LITT overhysteriske tendenser. Derfor er det litt vanskelig å bedømme når jeg er overhysterisk og når de fleste andre ville reagert lar ikke barnet merke at jeg tenker sånn, tror jeg da. Er veldig bevisst på det. Han har astma og har slitt en del helsemessig, derfor jeg er litt ekstra på vakt tror jeg. (Vet at dette dog ikke har noe med sekundær drukning å gjøre men) Takk for svar. TSAnonymous poster hash: 05133...bb9
Nattblomst Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Tror jeg ville tatt han med inn i sengen din og latt han sove der i natt.. ☺ Så kan du lettere følge med samtidig som du sikkert for slapper mye bedre av. Sjansen for at du skjer noe er nok liten ☺
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 Hvordan går det med barnet? Lever det?Anonymous poster hash: 0e63e...0b0
Patton Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Jeg sier ikke at man ikke skal være forsiktig, for det må man alltid være. Men antallet barn under 6 år som dør av drukning er ekstremt lavt (2 barn i 2013), og dette tallet inkluderer alle former for drukning. Så sjansen for å bli rammet av sekundær drukning er mikroskopisk. Mulig det er enkelte mørketall her, men jeg ville allikevel vært mer bekymret for å kjøre bil, om man først skal være bekymret for noe.
Gjest O.G. Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Jeg sier ikke at man ikke skal være forsiktig, for det må man alltid være. Men antallet barn under 6 år som dør av drukning er ekstremt lavt (2 barn i 2013), og dette tallet inkluderer alle former for drukning. Så sjansen for å bli rammet av sekundær drukning er mikroskopisk. Mulig det er enkelte mørketall her, men jeg ville allikevel vært mer bekymret for å kjøre bil, om man først skal være bekymret for noe. Beundrer av General Patton?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 TS her. Barnet lever i beste velgående. Men vi sov i samme seng ja, synes det var greit å ha han der i natt. Så det gikk heldigvis bra, men det så utrolig skremmende ut da han lå der under vannet (selv om det var ekstremt kort tid) Takk for svarene Anonymous poster hash: 05133...bb9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå