AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Hei folkens Hvordan kan man tåle når noen andre i familien blir gravid? Jeg har prøvd å bli gravid i 2,5 år. Jeg har ikke klart å bli gravid. Men min svigersøster som bor med oss er gravid. De har bare prøvd i 3 måneder. Det er veldig vanskelig for meg å tåle at hun er gravid. Hun har mange graviditets symptomer som gjør meg veldig missunnelig. Hun er 3 måneder på vei hun vil ikke bære noen ting og hun orker ikke å jobbe hjemme. Så jeg må gjøre absolutt alt. Lage frokost/middag. Rydde, vaske, handle. Jeg gjør alt mens hun ligger på sofaen og slapper av. Hver gang jeg lager mat klarer hun ikke å tåle lukten. Hun går ut i hagen og ber meg åpne vinduer for å lufte. Hver gang vi går å handler må jeg bære alle posene og det eneste hun kan hjelpe meg med er å bære den lille veska mi. Jeg må bli med henne til fastlegen fordi hun ikke kan språket. Ikke lett for meg å tåle det heller.mannen hennes er i en annen by pga jobben. Jeg prøver å være snill mot henne med håp om at jeg også blir gravid en vakker dag. Men det er veldig lett å si og vanskelig utføre. Nå har det blitt en vane at etter 2 eller 3 dager så gråter jeg når jeg er alene i rommet mitt. Det gjør så vondt inni megAnonymous poster hash: 0094f...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Din svigersøster, bor broren din og med dere? Kan du ikke bare la være å gjøre alt for henne? Anonymous poster hash: 5e0bb...0d1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Og er hun russisk? Anonymous poster hash: 5e0bb...0d1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Din svigersøster, bor broren din og med dere? Kan du ikke bare la være å gjøre alt for henne? Anonymous poster hash: 5e0bb...0d1 Hun er søstera til mannen min. Hun bor egentlig med mannen sin mange timer unna oss. Mannen hennes er på jobb nesten hele dagen og hun er førstegangs gravid klarer ikke å være helt aleine og hun kjenner ingen der de bor derfor ville hun bo med oss til hun føder. Og det var greit for mannen min . Det er helt greit for meg også hun er ellers veldig hyggelig og vi to er som veninner men etter at hun ble gravid har kanskje jeg forandret meg TsAnonymous poster hash: 0094f...ee7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Og er hun russisk? Anonymous poster hash: 5e0bb...0d1 Hvorfor ikke muslimsk? Anonymous poster hash: c0271...dd4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #6 Skrevet 18. august 2015 Hvorfor ikke muslimsk? Anonymous poster hash: c0271...dd4 Ja vi er muslimer men ikke russiskAnonymous poster hash: 0094f...ee7
Kaisamaia Skrevet 19. august 2015 #7 Skrevet 19. august 2015 Huff..Så vanskelig. Jeg tror det kan bli for vanskelig for deg i lengden. Kanskje best om hun ikke bor sammen med dere? Du må huske på deg selv også. det er 6 mnd igjen til fødsel... 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #8 Skrevet 19. august 2015 Svigerinne. Anonymous poster hash: e3482...d9c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #9 Skrevet 19. august 2015 Behandle henne slik du selv vil at andre skal behandle deg når du blir gravid. Vil du at andre skal gå rundt å være misunnelig og gråte når du blir gravid? Eller vil du at de skal være hjelpsomme og vise litt forståelse? Anonymous poster hash: b2817...e65
Gjest Blomsterert Skrevet 19. august 2015 #10 Skrevet 19. august 2015 Hei folkens Hvordan kan man tåle når noen andre i familien blir gravid? Jeg har prøvd å bli gravid i 2,5 år. Jeg har ikke klart å bli gravid. Men min svigersøster som bor med oss er gravid. De har bare prøvd i 3 måneder. Det er veldig vanskelig for meg å tåle at hun er gravid. Hun har mange graviditets symptomer som gjør meg veldig missunnelig. Hun er 3 måneder på vei hun vil ikke bære noen ting og hun orker ikke å jobbe hjemme. Så jeg må gjøre absolutt alt. Lage frokost/middag. Rydde, vaske, handle. Jeg gjør alt mens hun ligger på sofaen og slapper av. Hver gang jeg lager mat klarer hun ikke å tåle lukten. Hun går ut i hagen og ber meg åpne vinduer for å lufte. Hver gang vi går å handler må jeg bære alle posene og det eneste hun kan hjelpe meg med er å bære den lille veska mi. Jeg må bli med henne til fastlegen fordi hun ikke kan språket. Ikke lett for meg å tåle det heller.mannen hennes er i en annen by pga jobben. Jeg prøver å være snill mot henne med håp om at jeg også blir gravid en vakker dag. Men det er veldig lett å si og vanskelig utføre. Nå har det blitt en vane at etter 2 eller 3 dager så gråter jeg når jeg er alene i rommet mitt. Det gjør så vondt inni megAnonymous poster hash: 0094f...ee7 Skjønner at det føles vanskelig,men vær snill mot henne uansett hva du føler. Men å være snill behøver ikke bety at du må gjøre alt,for det er ikke farlig for henne å gjøre ting selv om hun er gravid! Når du allerede føler det vanskelig,så føles det vel ikke lettere når du må gjøre alt! Prøv å være vennlig og optimistisk på egne vegne.Det å være misunnelig er ikke bra,men så kan en ikke styre alle følelser. Men handlinger skal en styre. Kan du ta opp med mannen din at det blir mye for deg? Så går det kanskje an å snakke med svigerinnen din om at dere må dele litt på oppgavene? Håper ellers at det blir som du ønsker,så lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #11 Skrevet 19. august 2015 Er hun syk siden hun ikke kan bære noe? Synes det hørtes litt spesielt ut. Anonymous poster hash: 2afb4...265 2
Biloba Skrevet 19. august 2015 #12 Skrevet 19. august 2015 Venninnen min var så kvalm og dårlig at hun ikke orket å ha på tv engang. Svigerinnen din trenger kanskje reelt mye hjelp. Jeg forstår at det er veldig følelsesmessig tungt, sikkert mye mer det enn belastningen ved ekstraarbeidet. I Norge er det ikke vanlig å flytte rundt til familie, men kanskje det er det hos dere? Kan din mann/hennes bror avlaste deg? Det kan hende at formen hennes blir mye bedre i løpet av noen uker, men det er heller ikke fryktelig lenge til graviditeten blir mer følelsesladet, at hun kjenner spark, skal til ul og andre ting som kan være såre når man selv er på vent.
langbein86 Skrevet 21. august 2015 #13 Skrevet 21. august 2015 Svigerinne. Anonymous poster hash: e3482...d9c Er ikke svigerinne og svigersøster det samme da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå