Cinder Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Er det noen som har erfart om magnesium -tilskudd reduserer hodepine ? Er det i så fall effektivt mot flere typer hodepine eller gjelder det bare migrene? Og til slutt - vet dere om det finnes forskning på dette? Jeg sliter med mye hodepine ( som ikke er migrene ) og Ibux / Paracet gir ingen lindring. Så jeg leter litt etter noe som kan forebygge utenom de vanlige kostholds- og livsstilsrådene som jeg vanligvis er flink til å følge.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Aldri hørt om, og jeg leser endel forskning pga jobb. Magnesium er først og fremst for muskelfibre og signalene dit. Nå er jo migrene pga blodårene i hjernen trekker seg sammen, så hypotetisk sett KAN jo kanskje magnesium hjelpe der, men jeg har ikke lest noen forskning på dette. Anonymous poster hash: ea05f...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Jeg kjenner flere som tar magnesiumtilskudd pga hodepinen (årelang hodepine). 400 mg/daglig tror jeg de fleste tar Anonymous poster hash: 38126...fd8 1
Gjest Gemini7 Skrevet 19. august 2015 #5 Skrevet 19. august 2015 (endret) Takk for svar Jeg lider selv av migrene men var ikke klar over denne sammenhengen før du nevnte det her. Jeg jobber med forskning og har søkt en del i litteraturbasene jeg bruker, og finner mye litteratur på at nettopp magnesium er et viktig tilskudd for migrenepasienter. Se bare på denne artikkelen: "why all migraine suffereres should be treated with magnesium". De skriver blant annet There is strong evidence that magnesium deficiency is much more prevalent in migraine sufferers than in healthy controls. http://link.springer.com/article/10.1007/s00702-012-0790-2 Se også denne; http://www.neurosciencesjournal.org/PDFFILES/Oct11/Relation20110047.pdf Jeg skal absolutt teste dette selv! Endret 19. august 2015 av Gemini7
Sugerøret Skrevet 19. august 2015 #6 Skrevet 19. august 2015 600 mg magnesium (anbefalt dose) hver dag.Magnesium virker avslappendes på blodårer.Det kan derfor hjelpe på migrene 1
Cinder Skrevet 19. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 19. august 2015 Jeg leser også at kroppen greit skiller ut overflødig magnesium så det skader uansett ikke å prøve dette i noen måneder.
Gjest LadyAntebellum Skrevet 20. august 2015 #8 Skrevet 20. august 2015 Jeg tar dette hver dag for og forebygge min migrene. Gjort det i flere år. Har også opplevd at når jeg har tatt det sammen med smertestillende har det bra effekt sammen. Har prøvd flere typer magnesium, og merket forskjell på dem. Bio-magnesium har vist seg og være den beste for min hodepine og migrene.
Cinder Skrevet 9. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 9. september 2015 En liten oppdatering: nå har jeg tatt magnesiumtilskudd i snart fire uker og jeg merker definitivt en forbedring. Har nesten ikke hodepine lenger og de to anfallene jeg har hatt går over mye fortere. Veldig fornøyd. Bare ett minus: magen er litt urolig til tider, men jeg justerer mengden litt så går det seg til det også. Lurer bare på hvorfor jeg ikke kom på dette tidligere ! Litt samme erfaring som med underlivssopp. Var plager med det i flere tiår til en ny lege sa at jeg måtte kutte sukker. Så løste jammen det problemet seg også :-) 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå