Gå til innhold

Ouijabrett

Gjest Tristessa

Anbefalte innlegg

Gjest Tristessa

En gang for godt og vel et år siden snakket jeg med en venninne av meg som hadde drevet med Ouijabrett og påkalt ånder ved hjelp av dette. Hun sa at en kunne lage dem selv, og nå lurer jeg på om det er noen som har en "oppskrift" på dette?

Har kun gjort dette en gang før, men da med ferdiglaget brett fra butikk. Hva slags erfaringer har dere hatt med disse Ouijabrettene?

Venter spent på svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg hadde vært deg så har jeg holdt meg langt unna de brettene. Hva om du påkaller onde ånder? :roll:

Jeg og min venninne prøvde en gang og lage et slikt brett, men det er så mange år siden at jeg ikke husker hvordan vi gjorde det. Jeg husker bare redselen da det skjedde merkelige ting. :o

Kan du ikke bruke det brettet du kjøpte i butikk?

"Maeve" :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Ouijabrett.... :o Er ikke det omtrent det samme som Spiritisme, da?? Hvis det er det, så vil jeg råde deg til å IKKE leke for mye med dette... Dette har jeg testet ut litt for mange ganger i mitt liv... (Kanskje en grunn til at jeg er så sinnsykt redd for alt mulig om kvelden/i mørket når jeg er alene)

Du utfordrer skjebnen, vettu... :-?

(Noen tror kanskje jeg er litt for overtroisk nå, - det er jeg også, -men! Jeg vet at dette ikke er til å spøke med, believe me!!)

Har ikke peil på hvordan du lager ouijabrett selv, men det holder vel med de kjøpte, hvis du absolutt MÅ teste det ut.

Har ikke lyst til å komme så veldig inn på mine erfaringer med dette... Sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moondancer

Hvorfor vil du påkalle ånder?

9 av 10 ånder du får kontakt med på den måten er mindre utviklet, og vet lite om de høyere sfærer på "den andre siden". De "lever" i en begrenset virkelighet, og lyver så det renner av de om de får muligheten til det(eller så vet de ikke bedre?), og/eller prøve å manipulere deg og styre din fremtid. Å skape frykt er et mektig våpen, du vet det? Og frigir mye energi!

Nei, om jeg var deg, ville jeg ikke leke med denslags. Det er lite å vinne på det uansett, med untak av litt spenning i livet. Og det finnes det ærlig talt bedre og mer givende måter å få opp adrenalinet. Er det mystikk du er ute etter, er det også en rekke mer interessante muligheter. Har du prøvd deg på OBE? Energiøvelser? Kontakte lysvesener?

Ingen går i mørket for å bli opplyst...om det er svar du søker.

~Moondancer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Til alle dere som har svart: det er ikke jeg som hadde det kjøpte brettet, det var det venninnen min som hadde og hun har flyttet her fra byen nå!

Og hvorfor har jeg lyst å prøve? Jo, jeg er vel nysgjerrig av natur og jo mer jeg blir advart, desto mer blir jeg fascinert av det... Hvis en går rett frem og leser en "protective spell" skal en være på den trygge siden så vidt jeg vet, hvis ikke er det jo bare å brenne brettet. Det gjorde i allefall venninnen min etter en skremmende opplevelse... Etter det tegnet hun brettene selv og brukte et lite glass, som hun knuste etter bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ouiji= skummelt, skummelt, skummetl :-?

Har ikke prøvd det selv men etter å ha hørt forskjellige historier og advarsler om det, har jeg holdt meg unna ouiji.

Men er allikavel fryktelig nysgjerrig. Vil gjerne høre hvordan det går med deg, hvis du skal prøve det :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moondancer

Jeg fatter bare ikke hvorfor du vil ha kontakt med ånder for en hver pris, særlig av den sorten som ikke er så mye å rope hurra for.

Hvis du hadde valget mellom å møte en vanlig mann/kvinne som er notorisk løgner og pedofil (tenner på følelsen av kontroll og dominans, søker uskyld for føle seg renere selv) eller å møte Buddha eller Jesus (eller en annen opplyst åndelig person), hvem ville du valgt?

Hvem ville du ha lyttet til råd fra? Hvilket selskap tror du ville gitt deg størst glede og de mest spennende svarene?

Ingen er mer eller mindre verdt enn andre, men jeg personlig føler at hvert utviklingsnivå har sin utfordring, og sin tid. Jeg fatter ikke hvorfor noen vil søke svar av noen som har mer eller nok med å lære seg medmennesklighet.

Jeg synes du er ganske naiv om du går i gang med å tilkalle lavere utviklede individer for underholdnings skyld.

Men det er ditt liv, dine valg.

Jeg sier bare at jeg ville valgt annereldes.

Moondancer :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Janna

Jeg tror ikke på at ukvalifiserte personer kan fremkalle noe som helst :ler:

Ouija brettene er ufarlige for allmennheten. Men gode til å trigge fantasien med da :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

...Men da har vel heller ikke du møtt noen som har vært helt normale til etter de lekte med noe slikt heller du da, Vinga??....For det har jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I all verden, her var det da mye mystikk på gang? Er det noen som vil fortelle hva de har opplevd? Har omtrent ingen erfaring med slikt selv, unntatt historier man hører da... broren til eksen min kastet en slags forbannelse over en hatet lærer, og så døde hun faktisk. Er veldig skeptisk, men veldig nysgjerrig. Lysvesener? Hva er dette og hvordan gjør man det?

Det eneste jeg har opplevd selv, bortsett fra å ha en mor som alltid vet hvilket tall man tenker på, er da jeg drev med yoga i USA, og instruktøren skulle vise oss litt om "Healing hands". Kjentes som jeg hadde en magnet i hver håndflate som frastøtte hverandre. Men så lærte vi ikke mer om det.

Høh, ikke særlig åndelig opplyst, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Hold deg LANGT LANGT LANGT unna!!! Det er en FARLIG verden som du ikke vil utforske.

Fraråder deg på det sterkeste.

Kom iallefall ikke og si etterpå at du ikke ble advart på forhånd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Har fått mange advarsler nå og lest en del på nettet.

Må si at jeg ikke er så fristet lenger, men jeg lurer meg nesten grønn på hva det er dere har opplevd som er så skremmende eller farlig? Noen som vil fortelle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...