Gå til innhold

Kameraovervåkning i garasjeanlegg

Leo

Anbefalte innlegg

Jeg bor altså i et bygg hvor det er garasje i kjelleren og

skal i kveld på et møte hvor ovennevnte er tema.

Vi har gjentatte ganger hatt ubudne gjester i garasjen

som har brutt seg inn i biler, stjålet biler og motorsykler

etc. I et forsøk på å forhindre dette, har det nå blitt

foreslått å innstallere kameraovervåkning til den nette sum av 100.000 kroner. Kanskje ingen avskrekkende sum, når den fordeles på 50 leiligheter, men jeg vil gjerne vite om noen av dere har erfaring med dette og om det i det hele tatt er noen vits i.

Jeg er en smule skeptisk fordi jeg ikke helt ser hva vi kan bruke disse opptakene til; Politiet har uansett ikke kapasitet til å bry seg og, så vidt jeg vet holder uansett holder de ikke som bevis i retten så lenge det ikke finnes andre tekniske bevis (Og det gjør det jo ikke, så lenge politiet overhodet ikke har vært på stedet...). Man skal jo heller ikke være så grusomt oppvakt før man evner å gjøre seg ugjenkjennelig på slike bilder...

Andre med innspill og erfaringer? Evt. andre gode forslag som kan forhindre ubudne gjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vil bare minne deg på at dette streng talt må sjekkes ut med Datatilsynet. Men det holder kanskje at dere setter opp skilt om at området er overvåket.

Har dessverre ingen gode råd til deg. Har selv bodd slik og hatt de samme problemene. Det hjalp noe når vi fikk låst av det vi kunne, men helt borte ble ikke problemet. Det er jo ikke alle beboere som er like flinke med å vente med å kjøre avgårde før de har sett at garasjeporten har lukket seg uten at noen har sneket seg inn.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor også et sted med garasjeanlegg. Det var et par innbrudd en gang, men så oppfordret styre i borettslaget folk til å få alarm (tror alle har det) og til å passe på at garasjedøren lukkes etter dem. Etter det har vi ikke hatt flere innbrudd. Jeg tror en slik oppfordring er bedre enn kamera. Folk må uansett ta ansvar for bilene sine, det er klart at har man ikke alarm er sjansen for tyveri stor. Jeg tror også mange, forståelig nok, ikke vil like å evt få økt husleie pga tiltak som trengs fordi andre ikke gidder å kjøpe alarm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har securitas som kommer innom om natten.

Det har vært noen innbrudd i garasjene. Men heldigvis har det, så vidt jeg vet, bare vært ett innbrudd i "min" garasjen, på de 9 årene jeg har bodd her.

Folk må uansett ta ansvar for bilene sine' date=' det er klart at har man ikke alarm er sjansen for tyveri stor. [/quote']

Enig med Arkana, bileierene må sikre bilene sine og ikke tro at at bilen er trygg fordi den står i en lukket fellesgarasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært mye plaget av innbrudd. Det viste seg også at det hadde vært noen av "våre egne" som hadde vært på ferde. (Ble tatt på fersken!!).

Men etter at vi fikk kamera, så har ikke jeg hørt om innbrudd.

(Hmm.. min oppfatning av politiet er noe helt annet. Ihvertfall etter at jeg ble overfalt av en narkoman. De tok saken mye mer seriøst enn det jeg kunne håpe på. (Selv om det var dømt til å mislykkes pga ord mot ord.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...