Gå til innhold

Sameie: askebeger utenfor inngangspartiene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp...har kjøpt leilighet i Oslo i en stor klassisk bygård som faktisk har askebegre med bilde av en sigarett hengt opp på veggen ved ringeklokkene utenfor hver oppgang...

Ofte blitt askebegrene fulle og de stinker alltid.

Tok det opp med Styret men fikk bare følgende tilbakemelding:

-"Vi vil ikke henge opp skilt der det anmodes om et røykfritt inngangsparti fordi det virker som en pekefinger og mye regelstyring. Hvis vi fjerner askebegrene vil folk kaste sneipene på bakken og det er er så stygt".

Til og med med disse ekle askebegrene kaster folk sneiper utenfor på bakken...

Kan en få gjort noe?

Ser jo mange bygårder som IKKE har festet askebegre på veggene utenfor inngsngspartiene: så hvordan "overlever" de?

Har bodd i flere bygårder men Inge som har fastmonterte askebeger ved ringeklokkene utenfor inngangspartiene.

Har jeg noen sjanse til å argumentere overbevisende for å få disse fjernet?

Takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: c0345...59f

Videoannonse
Annonse
Gjest Morello
Skrevet

Hvorfor skal de fjernes?

Synes det er bra med askebegre rundt om kring, jeg. Eventuelt bosspann. Er kjipt å se masse sneiper på bakken overalt. 

• Liker 15
Skrevet

Hvorfor skal de fjernes?

Synes det er bra med askebegre rundt om kring, jeg. Eventuelt bosspann. Er kjipt å se masse sneiper på bakken overalt. 

Sant det, askebegre begrenser sneiper på bakken.

• Liker 5
Skrevet

Det er nettop dette som er problemet med denne boformen vs for eksempel borettslag:

I et samleie er det veldig få regler.Slingringsmonnet er mye større enn i borettslag og man har ofte liten gjennomslagskraft hvis de andre er i mot.

De som røyker bør jo ihvertfall fjerne de overfylte askebegrene,så det ikke sjenerer de andre beboerne.Kan ikke styret innføre regler for det? 

Anonymous poster hash: 966ae...532
Skrevet

Sant det, askebegre begrenser sneiper på bakken.

Ingen her har svart på spørsmålet med "hva gjør andre bygårder?"

Kjenner til flere bygårder som ikke var askebegre montert på veggene og det er likevel ingen snekker utenfor: hvordan kan det ha seg?

Jeg tror på fjerning av askebegre og et lite diskret skilt som anmoder til at man ikke røyker ved inngangspartiene.

Hva tenker andre om det?

Skrevet

Kjenner til flere bygårder som ikke var askebegre montert på veggene og det er likevel ingen snekker utenfor: hvordan kan det ha seg?

Jeg tror på fjerning av askebegre og et lite diskret skilt som anmoder til at man ikke røyker ved inngangspartiene.

Hva tenker andre om det?

Vi bor i sameie som ikke har askebeger utenfor inngangspartiene. Har ikke sett noen sneiper utenfor dørene.

Anonymous poster hash: 5e1d3...e75

• Liker 1
Skrevet

Hva tenker andre om det?

Kommer helt an på om leilighetene har veranda. Har de det, vil det ikke bli mye sneiper utenfor inngangspartiet. Har de ikke det, er det lurt å ha askebeger i umiddelbar nærhet til inngangsparti.

Folk gidder ikke gå lenger enn strengt nødvendig når de må helt ut for å røyke, spesielt ikke når det er surt, kaldt, mye vind og/eller nedbør.

• Liker 3
Skrevet

I et samleie er det veldig få regler.

:laugh:

Njæ..

Anonymous poster hash: d8d28...1ef

• Liker 4
Skrevet

Ønsker totalforbud av røyking på balkonger, ut av vinduet, inne i leiligheten og på utesteder ute.

Røyk er så utrolig kvalmt 😕😑

• Liker 5
Skrevet

Ønsker totalforbud av røyking på balkonger, ut av vinduet, inne i leiligheten og på utesteder ute.

Røyk er så utrolig kvalmt Anonymous poster hash: c0345...59f

Uff ja, Røykeforbud overalt!

Anonymous poster hash: 1f79e...b9c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Røyk er så utrolig kvalmt Anonymous poster hash: c0345...59f

Da får du flytte til en enebolig der det er kun deg du har å ta hensyn til og kan bestemme helt selv hvordan du skal ha det rundt inngangspartiet ditt. Nå bor du derimot ikke i en enebolig og da gjelder de reglene som er der.

Med mindre du skal stikke nesen din inn i askebegeret eller slikke på det så skjønner jeg i grunn ikke hvorfor du lar deg irritere. Selvsagt bør de som røyker selv skjønne og fatte at de bør tømme askebegeret når det er fullt. Men det er da bare bra at de er askebeger der, viss ikke hadde nok det vært langt flere sniper på bakken, alle plasser som kjøpesenter og rekkehus etc jeg har sett som ikke har askebeger har det iallefall, for sneipen forsvinner ikke i løse luften, det er et brennbart avfallsprodukt som må hives en plass.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
Skrevet

Da får du flytte til en enebolig der det er kun deg du har å ta hensyn til og kan bestemme helt selv hvordan du skal ha det rundt inngangspartiet ditt. Nå bor du derimot ikke i en enebolig og da gjelder de reglene som er der.

Med mindre du skal stikke nesen din inn i askebegeret eller slikke på det så skjønner jeg i grunn ikke hvorfor du lar deg irritere. Selvsagt bør de som røyker selv skjønne og fatte at de bør tømme askebegeret når det er fullt. Men det er da bare bra at de er askebeger der, viss ikke hadde nok det vært langt flere sniper på bakken, alle plasser som kjøpesenter og rekkehus etc jeg har sett som ikke har askebeger har det iallefall, for sneipen forsvinner ikke i løse luften, det er et brennbart avfallsprodukt som må hives en plass.

Leste du ikke hovedinnlegget? Askebegrene LUKTER. Tenk, hun blir utsatt for litt sur lukt hver gang hun skal ut av døren, makan!

Anonymous poster hash: eabb3...66d

• Liker 1
Skrevet (endret)

Leste du ikke hovedinnlegget? Askebegrene LUKTER. Tenk, hun blir utsatt for litt sur lukt hver gang hun skal ut av døren, makan! Anonymous poster hash: eabb3...66d

JA! Jeg leste hi, og svaret mitt er akkurat det samme.

Sneipen vil ikke lukte noe mindre om de blir liggende på bakken i hopetall.

Og som sagt så er det tydelig at det er ganske mange som røyker og viss ikke, (som det tydelig ikke er) det er så mange, kanskje bare ts som har problemer med at det er askebeger der så er det veldig lite å få gjort med det selvsagt.

og jeg svarte på innlegget om at røyk skulle bli forbudt på balkong etc etc. Dette kan h*n bestemme selv om h*n har en enebolig der kun ts bor. Det gjør hun ikke.

• Liker 2
Skrevet

Røyk er så utrolig kvalmt

De ønsker ikke å fremme det du prøver på, "pekefinger og regelstyring". Det var opplest og vedtatt før du kom, så du har i grunnen akseptert det.

Tobakk er fremdeles en lovlig vare, så tål at du kan risikere å kjenne lukten av den enkelte steder. Er ikke værre enn de fleste andre drittlukter...

Anonymous poster hash: 0ce17...779

• Liker 5
Skrevet

Sneipen vil ikke lukte noe mindre om de blir liggende på bakken i hopetall.

Og som sagt så er det tydelig at det er ganske mange som røyker og viss ikke, (som det tydelig ikke er) det er så mange, kanskje bare ts som har problemer med at det er askebeger der så er det veldig lite å få gjort med det selvsagt.

og jeg svarte på innlegget om at røyk skulle bli forbudt på balkong etc etc. Dette kan h*n bestemme selv om h*n har en enebolig der kun ts bor. Det gjør hun ikke.

Jeg var sarkastisk, men overdrev tydeligvis ikke nok :ler:

Anonymous poster hash: eabb3...66d

Skrevet (endret)

Jeg var sarkastisk, men overdrev tydeligvis ikke nok :ler:Anonymous poster hash: eabb3...66d

Hee hee, lett å overse sarkasme dessverre. Og kanskje spesielt i akkurat disse trådene om røyking hvor mange faktisk er akkurat så anti røyk og uff og uff som innlegget ditt, (bare se på ts ) men ser den nå, silly silly me ;)

Skrevet

Hvor var askebegerne da du var på visning i leiligheten, før du kjøpte? Så du dem, luktet du dem, og aksepterte at de var der?

Ditt sterkeste kort er at askebeger ved inngangsdørene eller andre steder inntil husvegger og særligni gsmle bygårder er brannfarlig. Mener det var en storbrann et sted nylig der brannen startet i et askebeger utenfor døra?

Anonymous poster hash: 6312a...025

• Liker 5
Skrevet

Røyk er så utrolig kvalmt

Var du ikke på visning på leiligheten, så du ikke akebegrene før du kjøpte, eller tenkte du at du skulle komme som nyinnflytter å innføre nye regler for de som allerede bor der?

Lykke til sier nå jeg. Med dette så blir du nok en populær person i dette samleiet. 

Anonymous poster hash: 99556...5ce

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvor var askebegerne da du var på visning i leiligheten, før du kjøpte? Så du dem, luktet du dem, og aksepterte at de var der?

Ditt sterkeste kort er at askebeger ved inngangsdørene eller andre steder inntil husvegger og særligni gsmle bygårder er brannfarlig. Mener det var en storbrann et sted nylig der brannen startet i et askebeger utenfor døra? Anonymous poster hash: 6312a...025

Var en brann nå nylig i Bergen som ble startet av røyk og "askebeger" http://mobil.ba.no/nyheter/brann/politiet-roykesneiper-i-trapp-trolig-brannarsak/s/5-8-127200

Meeeeeen det skal da også sies at her så ble det brukt plastbokser som askebeger og således kan det være et prakteksemplar på hvor gale det kan gå viss en ikke har skikkelige askebeger tilgjengelig som er forsvarlig å bruke.

Ellers er jeg enig med deg, en ser jo hvordan det er på visning og en kommer ikke inn som ny beboer og tror en kan sjefe rundt med ordninger som er vel etablert og fungerende for alle unntatt en selv.

• Liker 1
Skrevet

Det er nettop dette som er problemet med denne boformen vs for eksempel borettslag:

I et samleie er det veldig få regler.Slingringsmonnet er mye større enn i borettslag og man har ofte liten gjennomslagskraft hvis de andre er i mot.

Frihet er positivt :humpe:

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...