Gå til innhold

Siste arbeids dag, hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har en arbeidskontrakt som går ut i oktober. F.o.m Torsdag 20. august har jeg ikke flere vakter oppsatt på meg. Har purret, og spurt hva dette kommer av, og det skal være nedbemanning. Det vil være nye runder med stillinger fra november av. Hva skjer f.o.m fredag av frem til neste lønning? Samt frem til kontrakten går ut? Skal jeg bare sitte hjemme? Har jeg enda krav på 155 t i måneden som min kontrakt sier, enda jeg ikke arbeider?

Må jeg melde meg arbeidsledig hos Nav allerede på fredag? Jeg har da kontrakt til 31 oktober.. Eller bør jeg ta ut mine 3 siste uker med ferie? Vært ansatt i firmaet i fire år.

Håper noen vet!

Anonymous poster hash: eebfb...1c5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg ville gått til NAV og fått penger for perioden du er permittert og ikke brukt de 3 ukene.

Men nå har jeg ikke så mye erfaring med NAV, kun vært innom en gang da jeg ble permittert for noen dager/uker.

Endret av -Leon-
Skrevet

Du skal ha dine 155 timer, hvis det er det som er avtalt og står i kontrakten. Om bedriften ikke kan gi deg det, så må de evt. ty til permisjon, og det er egne reglementer rundt det. 

Vanskelig å si hva det skyldes, men slik du skriver det med at oppsigelsestiden går ut oktober og de allerede i november skal gå nye runder med stillinger (som jeg tolker til å ansette igjen?) høres mistenkelig ut som lufting, som er en måte å omgå AML i forhold til faste stillinger på. Meget stygt, men gjøres dessverre ganske ofte. 

Anonymous poster hash: 95380...333
  • Liker 2
Skrevet

Er du vikar, så må de si deg opp. Vikarer kan man si opp tidligere enn kontrakten tilsier. Eventuelt må de permittere deg. ELLER så har du fortsatt krav på dine timer. evt lønnen.

Anonymous poster hash: a82b8...9a2
Skrevet

Jeg kan love deg at NAV ikke kommer til å hjelpe deg så lenge du har kontrakt dessverre :( 

Ellers hadde jeg tatt med kontrakten min til sjefen og krevet å få jobbe hva som står der :) Det har du faktisk rett på, for det skal gå begge veier, altså at de kan kreve 155 timer arbeid /mnd av deg på samme måte som du kan kreve 155t/m lønn :)

Lykke til!

Skrevet

Hvis du blir arbeidsløs og blakk, så har Oslo-kirka gratis suppe hver Torsdag hvis du blir sulten. :) 

Skrevet

Ring Arbeidstilsynet for råd, og meld deg inn i fagforening.

Skrevet (endret)

Edit: Hadde visst svart i morges.

Endret av Rosalie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...