Gå til innhold

Slappe,foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan unngå å bli slappe foreldre? Hvor strenge skal man være? Skal man være "på" hele dagen?

Anonymous poster hash: 4a2f7...025

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man ikke bare være som man pleier da? Personlig har jeg aldri vært verken streng eller "på". Det jeg har fokusert mest på er å gi barna selvtillit og oppbakking. Aldri noe sånt som gjør ditt, gjør datt, får ikke lov, si unnskyld og bla bla bla. Har alltid snakket helt vanlig med barna, og diskutert mye... Har vært alene med de så jeg har bestemt hele løpet selv. Og det har funket veldig bra. De er pliktoppfyllende og flotte ungdommer nå. Jeg er stolt av dem, og det har jeg fortalt dem ofte. Har heller aldri vært noen tilhenger av straff, ekle konsekvenser, kjefting og husarrest.

Anonymous poster hash: c9668...efd
Skrevet

Hva mener du er en slapp forelder da?

Skrevet

Det spørs på barnet. Mine foreldre trengte ikke å stresse med meg fordi jeg visste hva jeg fikk lov til og ikke, og gjorde (sjelden) ugang. Fikk jeg beskjed om å være hjemme til midnatt, så var jeg hjemme til midnatt uten unntak. Søsteren min var det totalt motsatte og senket de skuldrene et sekund var det helvete løs. 

Skrevet

Hva mener du er en slapp forelder da?

En som har ufordragelige barn

• Liker 1
Skrevet

Hvordan unngå å bli slappe foreldre? Hvor strenge skal man være? Skal man være "på" hele dagen?

Man må begynne mens de er små ;)

Anonymous poster hash: a8fd2...a30

Skrevet

Man må begynne mens de er små ;)Anonymous poster hash: a8fd2...a30

Ja, men hvordan vet man at det man gjør er "nok"? Ikke så lett å se mellom toårstrassen..

Skrevet

Ja, men hvordan vet man at det man gjør er "nok"? Ikke så lett å se mellom toårstrassen..

Beklager. Trodde det var snakk om mye større barn :) Hold ut! Prøv å sorter ut hva som er virkelig viktig. Ikke gi for mange valg :)

Anonymous poster hash: a8fd2...a30

Skrevet

En som har ufordragelige barn

Den var nok litt vel enkel ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...