AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Hvis noen beskriver seg selv eller andre som at de 'ser helt grei ut'. Hvordan oppfatter du det? Om du ikke har møtt denne personen før, hva vil du da anta at personen mener? Er den som ser grei ut pen/ stygg/ midt i mellom?Anonymous poster hash: 3b035...1b4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Takknemlig for svar! TSAnonymous poster hash: 34938...f99
Gjest pamelam Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 (endret) At personen har lav selvtillit eller at hun/han syns selv er egentlig ikke attraktiv, but sugarcoating it Endret 18. august 2015 av pamelam
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 At de er realister - det er et fåtall mennesker som er smellvakre. Selv anser jeg meg selv som "helt grei". Ikke fordi jeg har dårlig selvtillit, men fordi jeg er realist. Anonymous poster hash: 154c0...814 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 At de er realister - det er et fåtall mennesker som er smellvakre. Selv anser jeg meg selv som "helt grei". Ikke fordi jeg har dårlig selvtillit, men fordi jeg er realist. Anonymous poster hash: 154c0...814 Ingen mennesker er stygge hvis du er realistisk ^^ Anonymous poster hash: 81c59...785
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #6 Skrevet 18. august 2015 Ingen mennesker er stygge hvis du er realistisk ^^ Anonymous poster hash: 81c59...785 Man er heller ikke stygg om man er grei nok. Anonymous poster hash: 154c0...814
Gjest BethD Skrevet 18. august 2015 #7 Skrevet 18. august 2015 (endret) Er vel en setning jeg ville brukt på en person som ser helt vanlig ut, verken fin eller mindre fin! Endret 18. august 2015 av BethD
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 18. august 2015 #8 Skrevet 18. august 2015 De aller fleste mennesker ser helt greie ut. 1
Gjest Mythic Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 Jeg ville brukt det uttrykket om en person som er helt gjennomsnittlig av utseende, altså verken smellvakker/pen eller mindre pen.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #10 Skrevet 18. august 2015 Hvis noen beskriver seg selv eller andre som at de 'ser helt grei ut'. Hvordan oppfatter du det? Om du ikke har møtt denne personen før, hva vil du da anta at personen mener? Er den som ser grei ut pen/ stygg/ midt i mellom?Anonymous poster hash: 3b035...1b4 Ikke filmstjerne-pen som alle snur seg etter, men en person som har potensialet til å være veldig pen/middels alt etter som hvordan personligheten er. Skal innrømme at jeg følte meg litt truffet nå, fordi jeg omtaler omtrent alle som "helt grei" til jeg møter de, med mindre de er usedvanlige smellvakre eller mindre-pene. Jeg hadde gjerne datet en "helt grei" mann, det er de jeg foretrekker (Jeg omtaler meg selv som "helt grei" også)Anonymous poster hash: 7a231...a7d
GammelKaktus Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Helt grei er vel verken det ene eller det andre. Altså helt ordinær.
SiMa Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 Om seg selv: ganske gjennomsnittlig utseende, men lav selvtillit (i alle fall i forhold til utseende.) Om andre: personen ligger utseendemessig under gjennomsnittet. Og ikke minst, den som beskriver er lite engasjert. Alle har noen positive ting som kan trekkes frem. (Antar du tenker på i dating-sammenheng, hvor en del av spillet er å "selge seg selv".
Gjest Blomsterert Skrevet 18. august 2015 #13 Skrevet 18. august 2015 Om seg selv: ganske gjennomsnittlig utseende, men lav selvtillit (i alle fall i forhold til utseende.) Om andre: personen ligger utseendemessig under gjennomsnittet. Og ikke minst, den som beskriver er lite engasjert. Alle har noen positive ting som kan trekkes frem. (Antar du tenker på i dating-sammenheng, hvor en del av spillet er å "selge seg selv". De trenger ikke ha lav selvtillit.De kan være av typen som ikke har latt utseendet være i fokus,og heller ikke vil legge så stor vekt på det. Ikke alle ser seg selv så attraktive som mange viser/forteller de at de er. Og det kan bare ha med at de har annet fokus :-)
SiMa Skrevet 19. august 2015 #14 Skrevet 19. august 2015 De trenger ikke ha lav selvtillit.De kan være av typen som ikke har latt utseendet være i fokus,og heller ikke vil legge så stor vekt på det. Ikke alle ser seg selv så attraktive som mange viser/forteller de at de er. Og det kan bare ha med at de har annet fokus :-) Jeg antok at dette var i datingsammenheng, hvor beskrivelse av utseende er en del av det som skal gjøre det fristende å date "deg", da synes jeg det tyder på lav selvtillit (på det området) å beskrive seg selv som "helt grei". "Helt grei" kan også gi inntrykk av at personen ikke er spesielt opptatt av utseende/ville gi et godt inntrykk, noe som også kan være avskrekkende. Det handler om å "selge seg selv", ikke hva du har mest fokus på i hverdagen/valg av partner. Hvis vi ser på livet generelt, og ikke datingmarkedet (som jeg antok var bakgrunnen her) er jeg helt enig med deg.
Ferny Skrevet 19. august 2015 #15 Skrevet 19. august 2015 De aller fleste ser jo helt grei ut. Kunne sikkert sagt noe lignende selv - "jeg ser helt normal ut" liksom. Det å finne noen attraktive er jo noe veldig subjektivt, og ser man rimelig "grei ut", så er det vel ganske tilfeldig om akkurat en du skal på date med synes du er fin. Smak og behag. Pluss en dose med personlighet/sjarm, som da helt klart kan påvirke oppfatningen av noens utseende.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #16 Skrevet 19. august 2015 Jeg synes at den formuleringen gir inntrykk av en person som er litt kjedelig, inni som utenpå. Det minner meg litt om "utseendet mitt har ikke skremt noen så langt". Anonymous poster hash: 6daaf...32e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #17 Skrevet 19. august 2015 . Det handler om å "selge seg selv",. Problemet er at janteloven har en tendens til å komme krypende da. Anonymous poster hash: 95453...70f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå