Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tatt eggløsningstester hver dag og de har vært negative, bare en veldig lys skyggestrek som regel... Men jeg har hele tiden tatt testene på morgenen, så leste jeg at man skal ta de på kvelden klokken 22 i går gjorde jeg det i tillegg og det var den sterkeste streken hittil. Er den positiv tro? Tenker at kanskje jeg ikke tisset nok til at streken ble helt riktig. Leste at den skal være like sterk eller sterkere, føler ikke at det er langt unna i alle fall. I følge appen min skal jeg ha eggløsning på onsdag :) Ingen slik eller andre tegn...I dag tidlig klokken 10 tok jeg ny test og der er strekene helt like, men noe svakere. Hvem skal jeg beregne tiden etter? Når er den optimale tiden å ha sex for oss? Legger ved bilde av begge testene.

Anonymous poster hash: 5a2f9...cd7

post-37809-0-47436000-1439894362_thumb.j

post-37809-0-61399900-1439894393_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente slim eller andre tegn, ikke slik :)

Skrevet

Når den er svakere igjen så vet du at LH-toppen har vært og at eggløsning kommer rundt 12-24 timer etter. Da virker det som det stemmer ganske bra at du har eggløsning ca onsdag. Hos meg så er strekene like hverandre i en-to døgn (tester morgen og kveld). Først når streken er helt negativ igjen har den vært. Håper du forstår hva jeg mener :) Helgarder deg med å ha sex i dag og i morgen (minst) :) Lykke til!

Anonymous poster hash: d3390...6d9
  • Liker 1
Skrevet

Da bør du ha sex i dag, i morgen og overimorgen.

Anonymous poster hash: d962a...cde
Skrevet

Da bør du ha sex i dag, i morgen og overimorgen.

Anonymous poster hash: d962a...cde

Og i går. Om el er onsdag er sex mandag det mest optimale.

Jeg tolker begge som positive. Husk at sex annen hver dag uansett er det sikkreste for å treffe. Testene bør være et supliment for å få oversikt over syklusen. Sex kun pga positiv test kan fort bli litt krampeaktig

Anonymous poster hash: e0f4b...16c

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, vi har hatt sex mye oftere enn normalt så er redd han ikke hadde mye igjen de siste gangene og tror ikke jeg får han med på noe i kveld eller i morgen da han føler han må spare opp litt for å bli kåt nok. Har nesten blitt på kommando i det siste og det er jo ikke så hyggelig for noen av oss. Har hatt både søndag, mandag og natt til i dag så får håpe det var nok. Kom ikke så mye heller siden det har vært så ofte i det siste så håper det har vært nok.

Prøvene har vært svakere i dag så vil tro de er negative igjen, da har jeg vel mest sannsynlig hatt eggløsning i dag. Har såvidt sett noe som kan ha vært el slim i dag, men veldig lite. Ellers har jeg ikke hatt noe hittil denne syklusen. Aner ikke om jeg pleier å ha det engang da dette er så nytt å tenke over. Vurderer i neste runde om det ikke klaffer denne gangen å vente helt til positiv eggløsningstest før vi har sex så han har både lyst og "nok på lager." Hva tenker dere? Er så trist at når det virkelig er viktig så føler han seg brukt opp på forhånd...

post-37809-0-50027700-1440017128_thumb.j

Skrevet

Skjønner at det ikke alltid er lett å utføre på kommando... Men her har også sexlivet blitt bedre av all sexen. Vi har lært å eksperimentere mer slik at ikke hver runde blir lik, og tenner på hverandre på ny. Sexy undertøy fungerer også veldig bra her ;)

Anonymous poster hash: d3390...6d9
  • Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen, vi har hatt sex mye oftere enn normalt så er redd han ikke hadde mye igjen de siste gangene og tror ikke jeg får han med på noe i kveld eller i morgen da han føler han må spare opp litt for å bli kåt nok. Har nesten blitt på kommando i det siste og det er jo ikke så hyggelig for noen av oss. Har hatt både søndag, mandag og natt til i dag så får håpe det var nok. Kom ikke så mye heller siden det har vært så ofte i det siste så håper det har vært nok.

Prøvene har vært svakere i dag så vil tro de er negative igjen, da har jeg vel mest sannsynlig hatt eggløsning i dag. Har såvidt sett noe som kan ha vært el slim i dag, men veldig lite. Ellers har jeg ikke hatt noe hittil denne syklusen. Aner ikke om jeg pleier å ha det engang da dette er så nytt å tenke over. Vurderer i neste runde om det ikke klaffer denne gangen å vente helt til positiv eggløsningstest før vi har sex så han har både lyst og "nok på lager." Hva tenker dere? Er så trist at når det virkelig er viktig så føler han seg brukt opp på forhånd...

7. 19 August klokken 22.26.JPG

Hvis testen var positiv på tirsdag er det mest sannsynlig med EL ca torsdag, men onsdag og fredag er også mulig. Det er IKKE slik at når testen blir svakere så har EL allerede vært - testen vil som regel bli negativ igjen FØR EL.

Viktig å lese bruksanvisningen. :)

Skrevet

Hvis testen var positiv på tirsdag er det mest sannsynlig med EL ca torsdag, men onsdag og fredag er også mulig. Det er IKKE slik at når testen blir svakere så har EL allerede vært - testen vil som regel bli negativ igjen FØR EL.

Viktig å lese bruksanvisningen. :)

I bruksanvisningen står det "Det er sannsynlig at eggløsningen skjer i løpet av 24-48 timer etter en positiv test. Dette er din mest fruktbare tid". Vil det si at hvis jeg går utifra bilde nummer 2 som ble tatt på morgenen på tirsdag hvor strekene var helt like så ville den mest fruktbare tiden vært mellom onsdag og torsdag morgen?

Jeg tok jo en test på kvelden også som var sterkere som også var positiv, mens den kvelden før så nesten positiv ut. Testen begynte å bli svakere igjen på onsdag og på torsdag var det bare såvidt skyggestrek igjen. Usikker på hvem som er best å beregne tiden fra. Hadde en fuktig væske på onsdag og torsdag, mulig dette er el slim? Den var helt klar.

Vi hadde sex søndag + mandag morgen og veldig sent på tirsdag + torsdag så da har vi nok ikke truffet rett tid med sexen. Typen er sensitiv og kan ikke ha sex hvis han er i dårlig humør og er opptatt av at det skal være nok følelser i det, ikke bare fordi vi må. Han sier også at han ikke rekker å fylle seg opp igjen og da må jobbe mer for å få lyst + nok sæd. Tror ikke det kommer til å gå bra videre å måtte ha sex annenhver dag i hele syklusen, bedre at vi har det noen ganger i uka de vanlige ukene og vente litt den uken jeg venter el frem til positiv prøve og så ha så mye som mulig da. Hva gjør dere?

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

I bruksanvisningen står det "Det er sannsynlig at eggløsningen skjer i løpet av 24-48 timer etter en positiv test. Dette er din mest fruktbare tid". Vil det si at hvis jeg går utifra bilde nummer 2 som ble tatt på morgenen på tirsdag hvor strekene var helt like så ville den mest fruktbare tiden vært mellom onsdag og torsdag morgen?

Jeg tok jo en test på kvelden også som var sterkere som også var positiv, mens den kvelden før så nesten positiv ut. Testen begynte å bli svakere igjen på onsdag og på torsdag var det bare såvidt skyggestrek igjen. Usikker på hvem som er best å beregne tiden fra. Hadde en fuktig væske på onsdag og torsdag, mulig dette er el slim? Den var helt klar.

Vi hadde sex søndag + mandag morgen og veldig sent på tirsdag + torsdag så da har vi nok ikke truffet rett tid med sexen. Typen er sensitiv og kan ikke ha sex hvis han er i dårlig humør og er opptatt av at det skal være nok følelser i det, ikke bare fordi vi må. Han sier også at han ikke rekker å fylle seg opp igjen og da må jobbe mer for å få lyst + nok sæd. Tror ikke det kommer til å gå bra videre å måtte ha sex annenhver dag i hele syklusen, bedre at vi har det noen ganger i uka de vanlige ukene og vente litt den uken jeg venter el frem til positiv prøve og så ha så mye som mulig da. Hva gjør dere?

Hvis du hadde positiv test tirsdag kveld, vil du mest sannsynlig ha EL en gang mellom onsdag og fredag. Det anbefales å ha sex annenhver dag i fruktbar periode, så dere har jo truffet mer enn bra nok med sex søndag, mandag, tirsdag OG torsdag???! Ingenting å bekymre seg for. :)

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Tok en graviditetstest i dag tidlig, skal egentlig ha mensen i morgen så vet det er litt tidlig...Først trodde jeg den var negativ, men så kunne jeg skimte en veldig veldig svak strek...Er dette en skyggestrek? Tok bilde så og si med en gang. Den ble mer synlig senere, men man skal jo ikke stole på de etter 5 minutter så jeg tok ikke bilde av den da. Lagt til 3 bilder som ble tatt med en gang. Hva tror dere? Tør ikke håpe for mye.

post-37809-0-34484500-1441095665_thumb.j

post-37809-0-12180800-1441095669_thumb.j

post-37809-0-98600100-1441095671_thumb.j

Skrevet

Tok en graviditetstest i dag tidlig, skal egentlig ha mensen i morgen så vet det er litt tidlig...Først trodde jeg den var negativ, men så kunne jeg skimte en veldig veldig svak strek...Er dette en skyggestrek? Tok bilde så og si med en gang. Den ble mer synlig senere, men man skal jo ikke stole på de etter 5 minutter så jeg tok ikke bilde av den da. Lagt til 3 bilder som ble tatt med en gang. Hva tror dere? Tør ikke håpe for mye.

Du er jo helt tydelig gravid!!!!

GRATULERER!!!!

• Liker 2
Skrevet

Tusen hjertelig for svar  :biggrin: Håper virkelig dere har rett - det føles helt uvirkelig. Kan jeg allerede i morgen tidlig teste med den hvor det står "Gravid" på? Har nesten lyst til å teste i kveld, men det er vel poengløst, he he  :rolleyes:

Skrevet

Gratulerer :) Om jeg var deg hadde jeg garantert ikke klart å vente til i morgen. Hadde bare holdt meg en 3-4 timer og testet da :-P

Jeg hadde iallfall vært veldig utålmodig, når strektesten er så positiv som dine.

• Liker 2
Skrevet

Dere hadde rett, jeg er gravid  :gravid: 

Jeg klarte ikke sove i natt, klokken halv 4 i natt måtte jeg stå opp og teste, testet en med billig tester, en med Clearblue vanlig og en med ukesindikator. Lagt ved bilder. Den fra billig tester er svak enda, men de andre var veldig tydelige. Overrasket at det sto 2-3 uker. Gleder meg til typen står opp og ser alle testene på badet  :biggrin: 

Leste at den beregner fra befruktningen og at man beregner graviditeten fra første dag i siste mens. Appen min (Ladytimer) sier graviditetsuke 5, men når jeg har regnet på nett sier de gjerne uke 4 - litt usikker på dette enda siden syklusen har varierert mellom 28-30 dager som regel. 

Jeg har egentlig time hos gynekolog neste uke for celleprøve, regner ikke med at jeg kan gjøre det nå da - men tror dere jeg får beholde timen så kan jeg snakke med henne i stedet for å ta time hos fastlegen?

post-37809-0-56776500-1441166784_thumb.j

post-37809-0-21292500-1441166788_thumb.j

post-37809-0-98562500-1441166791_thumb.j

• Liker 1
Skrevet

Det går helt fint å ta celleprøve under graviditet, særlig tidlig i svangerskapet.

Gratulerer. :)

Anonymous poster hash: e4fce...2f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...