AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Jeg har nylig tatt opp boliglån, og banken har nå betalt inn egenkapitalen min pluss denne lånet til megler. Før overføringen var lånesummen innom min konto, og deretter ble totalkjøpesummen overført samlet. Imidlertid ser jeg at 2500 kroner mindre enn den avtalte summen var innom kontoen min, slik at sparekontoen min ble overtrukket med et par tusen. Er dette en form for avgift som er trukket fra? Jeg synes det er litt rart at jeg fikk mindre enn lånesummen slik at kontoen dermed ble overtrukket. Det hadde vært mer naturlig for meg om jeg fikk lånesummen og så måtte betale denne avgiften av mine egne penger så å si, heller enn at den ble trukket fra de samme lånepengene. Tanker? Anonymous poster hash: 3a8b3...3c9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Det er ca. den summen vi har betalt for å åpne en lånesak, altså det det koster å ta opp lån. Hos oss har denne summen blitt innlemmet i lånet, så vi låner liksom det ekstra om vi ikke sier i fra. Er likevel rart at det ikke har blitt redegjort for deg hva denne summen dreier seg om, og du må nok bare ringe banken og høre! Anonymous poster hash: 2dca2...af2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Jeg har nylig tatt opp boliglån, og banken har nå betalt inn egenkapitalen min pluss denne lånet til megler. Før overføringen var lånesummen innom min konto, og deretter ble totalkjøpesummen overført samlet. Imidlertid ser jeg at 2500 kroner mindre enn den avtalte summen var innom kontoen min, slik at sparekontoen min ble overtrukket med et par tusen. Er dette en form for avgift som er trukket fra? Jeg synes det er litt rart at jeg fikk mindre enn lånesummen slik at kontoen dermed ble overtrukket. Det hadde vært mer naturlig for meg om jeg fikk lånesummen og så måtte betale denne avgiften av mine egne penger så å si, heller enn at den ble trukket fra de samme lånepengene. Tanker?Anonymous poster hash: 3a8b3...3c9 Har du lest lånedokumentet du underskrev? Anonymous poster hash: c5271...107
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Har du lest lånedokumentet du underskrev?Anonymous poster hash: c5271...107 Tydeligvis ikke så godt som jeg trodde, for jeg tenkte ikke over dette. Jeg har heller ikke dokumentene her akkurat nå så jeg får sjekket. Jeg synes som sagt det var litt rart at ikke avgiften kom utenom lånesummen, for nå ble det jo i praksis slik at lånesummen + egenkapital ikke dekket kjøpesummen fullstendig. Jeg må understreke at det ikke er avgiften i seg selv jeg reagerer på, men måten den ble dekket på. Anonymous poster hash: 3a8b3...3c9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Det er ca. den summen vi har betalt for å åpne en lånesak, altså det det koster å ta opp lån. Hos oss har denne summen blitt innlemmet i lånet, så vi låner liksom det ekstra om vi ikke sier i fra. Er likevel rart at det ikke har blitt redegjort for deg hva denne summen dreier seg om, og du må nok bare ringe banken og høre! Anonymous poster hash: 2dca2...af2 Ja, det høres mer logisk ut for meg at det automatisk lånes litt ekstra for å dekke avgiften! Som en annen poster var inne på her, står det nok i lånedokumentene jeg skrev under på, men likevel. Anonymous poster hash: 3a8b3...3c9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #6 Skrevet 18. august 2015 Det er etableringsgebyret. Det varierer fra bank til bank om det trekkes fra eller legges til lånesummen. Dette står i gjeldsbrevet du signerte. Anonymous poster hash: 6e3c8...bd7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå