AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #1 Del Skrevet 18. august 2015 For et par uker siden fikk jeg noe slags sår på venusberget. Det oppstod i forbindelse med peeling etter barbering (jeg peeler alltid huden i dagene etter barbering for å unngå inngrodde hår). Det begynte bare med at et tynt hudlag løsnet ved peeling, ikke noe dypt eller vondt, men det væsket litt i etterkant, og dannet videre en skorpe som ikke ser veldig pent ut. Ingen smerter. Cirka en uke etter det hadde jeg masse sex i løpet av en helg, og jeg merket da at det svidde litt. Når jeg sjekket med speil ser jeg at jeg har fått en lignende sår i "lysken" ved siden av vaginalåpningen, kanskje 2 cm unna. Der var på samme måte, kun et tynt hudlag som hadde blitt skrapet bort, og som væsket litt. Det er ikke noe smertefullt, bortsett fra at det kan svi litt, men dette såret ligger litt mer utsatt til med tanke på bevegelse og gnissing mot trusekanten. Nå er jeg litt redd for at jeg kan ha fått herpes, men jeg får ikke sårene helt til å passe med herpesutbrudd, siden de oppstod med såpass lang tid imellom. Jeg har heller ikke sett noe blemmer, men jeg er plaget med inngrodde hår så det kan jo hende at jeg har mistolket blemmer som dette? Er det noen som kjenner seg igjen i det jeg har beskrevet? Og vil ikke et herpesutbrudd gjøre at sårene oppstår omtrent samtidig, og ikke med en ukes mellomrom? Anonymous poster hash: 6d48a...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #2 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg ville også tro at et herpesutbrudd oppstod med alle sårene samtidig. Vanligvis vil det først være bittesmå blemmer, som så sprekker og væsker, før de får skorpe. Det vil vanligvis også gjøre vondt, brenne/stikke. Det kan bare være pga peelingen og gnaging. Men den eneste måten å vite sikkert er å ta prøve av sårene.Anonymous poster hash: ff57a...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #3 Del Skrevet 18. august 2015 Altså, ikke for å skremme deg, men du bør sjekke det ut. Jeg hadde to bittesmå sår, som ikke væsket, var blemmer eller fikk Skorpe. Første legen jeg var hos mente det bare var inngrodde hår. Jeg klarte ikke å slå meg til ro med det, så dro til neste lege - hun måtte tilkalle en til med mer erfaring, pg begge mente at det ikke var Herpes, men sopp eller noe, så de skrev ut noe kremer til meg. Men de tok også prøver - og det viste seg jo til sist å være Herpes... Så sjekk det ut, for din egen men også andres skyld!Anonymous poster hash: 0ed9a...dda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #4 Del Skrevet 18. august 2015 Når skal herpes slutte å være så tabubelagt??? Greit, kan skjønne at det kan være jævlig vondt, upraktisk og plagsomt. Men når snart hele den norske befolkningen har en form for herpes, så burde det ikke være verdens undergang. Man dør heldigvis ikke av det, men med det...Anonymous poster hash: 36e50...0a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #5 Del Skrevet 18. august 2015 Hva har det med innlegget mitt å gjøre? -tsAnonymous poster hash: 6d48a...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #6 Del Skrevet 18. august 2015 Gå nå til legen da... Anonymous poster hash: 5598b...2c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #7 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg har herpes og synes ikke det der hørtes ut som det. Høres mer ut som en betent hårsekk. Litt suspekt at du har fått det på to ulike steder, men når jeg får utbrudd så får jeg det konsentrert på ett område i gangen... Altså ett sted den mnd, så nytt sted to mnd senere, alltid de samme tre stedene som går på rundgang. Men herpes bruker en tid på å gå fra de ulike stadiene fin hud - blemme - sprekt blemme, åpent såt og vesking - groende sår - fin hud. Mine utbrudd kan vare i alt fra 1-3 uker fra start til slutt. Får også utbrudd ca annen hver mnd... Merker også at almentilstanden min blir redusert i forkant av hvert utbrudd. Jeg får følelsen av at jeg har feber, blir slapp og sliten i hele kroppen, og får også ofte muskelverker i bena. Dersom du fortsatt har sårene vil jeg råde deg til å teste deg hos lege. Anonymous poster hash: 0f148...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #8 Del Skrevet 18. august 2015 Jeg har herpes og synes ikke det der hørtes ut som det. Høres mer ut som en betent hårsekk. Litt suspekt at du har fått det på to ulike steder, men når jeg får utbrudd så får jeg det konsentrert på ett område i gangen... Altså ett sted den mnd, så nytt sted to mnd senere, alltid de samme tre stedene som går på rundgang. Men herpes bruker en tid på å gå fra de ulike stadiene fin hud - blemme - sprekt blemme, åpent såt og vesking - groende sår - fin hud. Mine utbrudd kan vare i alt fra 1-3 uker fra start til slutt. Får også utbrudd ca annen hver mnd... Merker også at almentilstanden min blir redusert i forkant av hvert utbrudd. Jeg får følelsen av at jeg har feber, blir slapp og sliten i hele kroppen, og får også ofte muskelverker i bena. Dersom du fortsatt har sårene vil jeg råde deg til å teste deg hos lege. Anonymous poster hash: 0f148...b7f Er som å høre meg selv. Blir så fortvila over at utbruddene kommer så ofte. Finnes det ingen måte å forebygge forhindre?Anonymous poster hash: 5af6f...19e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå