AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #1 Skrevet 18. august 2015 Jeg har lange uregelmessige sykluser, endometriose og kanskje pcos. Så er til utredning, selvom vi bare har prøvd aktivt to pp. Men lurer litt på de ulike blodprøvene!Jeg tok blodprøve en uke etter eggløsning, som påviste dette. Fikk iallefall brev fra lege om at jeg hadde hatt el. Denne mnd testet jeg også for el, fikk påvist, og fikk mens 11-12 dager senere. Har enda en blodprøve som skal tas, på syklusdag 1-3. Er det noen som vet hva denne er for? Innbiller meg det evt er for å påvise pco(S)? Leser på nett noe om å "se at el har skjedd rett"... Hva vil det si? Jeg har jo hatt el. Men kan den være "defekt"? Har jo kort lutealfase har jeg oppdaget. Og denne blodprøven på dag 1-3, er dag 3 like bra dag å ta den på som dag 1 eller 2? Passer best på dag 3. Lei av kroppen min allerede..... Anonymous poster hash: 4ce1e...2e1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #2 Skrevet 18. august 2015 Lh, fsh og østradiol tas da. De kan si noe om syklus. Forholdet mellom dem vil også kunne si noe om eggkvalitet. Høy fsh og lav østradiol kan bety dårligere kvalitet og at overgangsalder har begynt.Anonymous poster hash: ee826...7d6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #3 Skrevet 18. august 2015 Takk for svar Oj, eggkvalitet? Huff, nesten skummelt... Vil gynekolog informere meg når svarene foreligger, dersom testene feks tyder på lav eggkvalitet? ( jeg regner ikke med det finnes noen behandling for det? ) Er 32 år, så føler meg allerede "for gammel", men er vel som regel ikke vanlig med dårlige egg/overgangsalder før seint tredve vel? Anonymous poster hash: 4ce1e...2e1
Biloba Skrevet 18. august 2015 #4 Skrevet 18. august 2015 Takk for svar Oj, eggkvalitet? Huff, nesten skummelt... Vil gynekolog informere meg når svarene foreligger, dersom testene feks tyder på lav eggkvalitet? ( jeg regner ikke med det finnes noen behandling for det? ) Er 32 år, så føler meg allerede "for gammel", men er vel som regel ikke vanlig med dårlige egg/overgangsalder før seint tredve vel?Anonymous poster hash: 4ce1e...2e1 Det er ikke så vanlig, en og annen har uflaks og starter litt tidligere enn gjennomsnittet. Du skal få informasjon om prøvesvarene. Min klinikk tok ikke hormonprøver i det hele tatt, bare anti-muller-hormon, og jeg var 4 år eldre enn deg. Legen så på eggstokkene at det var mye å ta av. Blodprøver har ikke alltid så mye å si, og de er mest sannsynlig normale hos deg. Det var de hos meg også, tok dem hos en annen lege.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Tusen takk for svar, Biloba håper jeg er i orden Anonymous poster hash: 4ce1e...2e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå