Gå til innhold

Orden i smykkene...

Sommerfugl83

Anbefalte innlegg

Hvordan henger/ ligger smykkene deres?

Jeg har hauger av kjeder, ringer og øredobber men bruker bare de samme smykkene hver dag ettersom jeg ikke har noe system, alt ligger bare i et skrin... :oops:

Hos meg er det bare kaos og jeg leter etter en god og enkel løsning. Noen som kan gi meg noen tips?

En annen ting også... skulle gjerne pusset/vasket de også... Hvordan gjør man dette? Hva bruker man? Har faktisk ingen peiling... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde unplugged

En stang på soverrommet som kjeder og øredobber med krok henger på - et stort pappark med hull til øredobber med propp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg har en egen SMYKKEKOFFERT! Utrolig stilig og praktisk, den er spesialinnredet med alle mulige slags duppeditter til å feste smykkene på.

Men så har hun også utrolige mengder smykker, og jobber i gullsmed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et stort og godt smykkeskrin gjør susen, med mange rom, hemper til kjeder og plass til ringer.

Jeg har også en del små bokser (glass, porselen osv) som jeg har en del i, så er det lettere å holde styr.

Ellers så jeg et godt tips i Dagbladet (?): En gammel rist (sånn man har i komfyren) ble hengt opp på skapdøra. Del opp stengene nedover og lag bøyler. Fyren hadde brukt det til solbriller, jeg skal lage et til alle klokkene mine. Noe sånt må jo fungere til smykker også?

Til rensing kan du kjøpe sølvskyld hos en gullsmed. Finnes kanskje for gull også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selv er jeg ikke av de ryddige, det ligger i en stor klase og jeg trenger en halv time å få dem fra hverandre - minst. Men svigerinna mi har en stilig løsning. Hun har funnet en trerot med flere "grener" og pusset og lakket den og hengt på badet. Både dekorativt og lettvindt å få tak i smykkene. Jeg har tenkt å stjele den ideen selv.

Sølvsmykker kan du pusse med sånn vott som var så moderne for noen år siden. Eller legge dem i vann med kaustisk soda en liten stund. Er de anløpne må du nok hardere til verks med sølvpuss, skjønner ikke hvorfor ikke det man kan kjøpe i dagligvarebutikken ikke skulle funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...