Gå til innhold

Ferie til Orlando

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har lyst til å dra alene på en 4-6 dagers ferie til Orlando, Florida. Jeg er glad i fart, og vil besøke fornøyelsesparker med store og 'ville' attraksjoner. Er det noen som har noen å anbefale? Og hvor burde jeg bo? Har ikke tenkt til å leie bil, så burde ikke være så vanskelig å komme seg fra hotellet til fornøyelsesparken. Tar imot alle tips!

Anonymous poster hash: 43de9...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske store avstander der borte, så jeg synes i hvert fall det er mest praktisk med bil for å komme seg rundt. Ellers brukte vi noen ganger en sjåfør som hotellet hadde avtale med, og det var ganske ok pris, men blir jo litt penger hvis en skal bruke sånt ofte... Buss har jeg ikke tatt der, men de burde jo være rimelige.

Vi besøkte Universal og Epcot da vi var der borte - Universal (Islands of Adventure) er definitivt best når det gjelder berg og dalbaner. The Incredible Hulk, Transformers og Dragon Challenge kan anbefales! Det var også en annen stor berg- og dalbane der, men den ble dessverre stengt før vi rakk å prøve den pga regn. I Epcot har de mest sånne rolige, lite fartsfylte attraksjoner.

Hoteller er gjerne dyre hvis de er nærme parkene, vi bodde litt utenfor (ca 1/2 time til Universal).

Vet ikke om det var så nyttige tips, men. Syntes det hørtes ut som liten tid med 4-6 dager da, en rekker ikke så mye på så kort tid. Og parkene er STORE.

Anonymous poster hash: 396bd...d70
Skrevet

Jeg vil anbefale adventure Island som ligger inni og som en del av universal Studios.

Siden du har så liten tid og vil konsentrere deg om heftige karuseller og ikke skal kjøre bil så hadde jeg booket hotell inne i universal parken.

https://www.universalorlando.com/Hotels/Theme-Park-Hotels.aspx

regner med at du velger norwegian Dreamliner siden den har direktoratet Oslo - Orlando. Sparer tid på det.

Skrevet

Det er ganske store avstander der borte, så jeg synes i hvert fall det er mest praktisk med bil for å komme seg rundt. Ellers brukte vi noen ganger en sjåfør som hotellet hadde avtale med, og det var ganske ok pris, men blir jo litt penger hvis en skal bruke sånt ofte... Buss har jeg ikke tatt der, men de burde jo være rimelige. Vi besøkte Universal og Epcot da vi var der borte - Universal (Islands of Adventure) er definitivt best når det gjelder berg og dalbaner. The Incredible Hulk, Transformers og Dragon Challenge kan anbefales! Det var også en annen stor berg- og dalbane der, men den ble dessverre stengt før vi rakk å prøve den pga regn. I Epcot har de mest sånne rolige, lite fartsfylte attraksjoner. Hoteller er gjerne dyre hvis de er nærme parkene, vi bodde litt utenfor (ca 1/2 time til Universal). Vet ikke om det var så nyttige tips, men. Syntes det hørtes ut som liten tid med 4-6 dager da, en rekker ikke så mye på så kort tid. Og parkene er STORE. Anonymous poster hash: 396bd...d70

Tusen takk for bra tips! Jeg tenker at en 5-6 dager der borte holder i og med at jeg har planer om å dra alene og i utgangspunktet kun har planer om å besøke 1 (muligens 2) parker :-)

Skrevet

Jeg vil anbefale adventure Island som ligger inni og som en del av universal Studios.

Siden du har så liten tid og vil konsentrere deg om heftige karuseller og ikke skal kjøre bil så hadde jeg booket hotell inne i universal parken.

https://www.universalorlando.com/Hotels/Theme-Park-Hotels.aspx

regner med at du velger norwegian Dreamliner siden den har direktoratet Oslo - Orlando. Sparer tid på det.

Tusen takk for bra tips! Da blir det mest sannsynlig Adventure Island jeg velger å besøke. Vil prøve å få billetter med Norwegian ja, men får se litt på de forskjellige prisene til de forskjellige selskapene :-)

Skrevet

Er det forresten noen som har et "rimelig" hotell å anbefale i nærheten av Universal Studios? Jeg har også hørt av noen at det ikke er mulig å booke hotell der borte alene om man ikke er så så gammel... Jeg er 18 år og skal som sagt dra alene, men vil jeg da få noen problemer med å booke et hotell?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...