Gå til innhold

Kan jeg komme meg ut av bindingstiden hos Telenor når det ikke hva som ble lovet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi har fiber-nett og digitaltv fra Telenor / Canal Digital (en pakke med begge deler).

Her fungerer alt kjempe dårlig, og siden april har vi allerede byttet både ruter og dekoder, og er ukentlig på telefonen for å få ting til å fungere.

Selv om jeg også har sagt ifra den dagen jeg bestilte at jeg ønsket at forfallet på fakturaen skulle være mellom 25-30 hver mnd, så har de gjort det slik at det er mellom 17-22. Dette er svært frustrerende, da jeg blir stresset av å ha ubetalte regninger som ligger etter forfall. Jeg får lønn den 25, og setter da opp alt av faste avtaler på avtalegiro så det blir trekt akkurat denne dagen. Dette for å ha mest mulig kontroll på hvor mye jeg har igjen hver mnd etter regninger.

Jeg har også ringt inn angående dette gang på gang, men det blir aldri gjort noe med. Vet at jeg kan endre forfallet på fakturaen på mine sider, men det koster 10,- og er frustrerende å gjøre hver gang. Ikke det at 10,- er allverden, men er irriterende å betale det ekstra for at de ikke gjør sin del av avtalen.

Nettet fungerer tregt gang på gang, vi har fått oppdatert ruteren, og fått byttet den, men tregt går det uansett. Det er sånn at vi må oppdatere sider gang på gang og på telefonen må vi heller bruke 4g for ellers tar det for lang tid å laste.
Her er det altså snakk om fibernett så det burde gå raskere.

Dessuten legger de tillegg og gebyrer på fakturaene sine, men når jeg ringer og spør hva tillegget er - så vet som regel ikke kundeservice heller.

Fakturaen jeg har fått nå har 190,- i tillegg, fordi en faktura i mai ble betalt forsent. Når jeg spør om hvorfor ikke dette kom på juni fakturaen så klarer heller ikke kundeservice å svare på det. Det de derimot kan si, er at det har kommet renter på purringen (som vi ikke visste at vi hadde engang fordi vi har bedt om å få forfall 25, og da har betalingen kommet inn litt forsent en mnd).

Dette syntes jeg blir for useriøst av et så stort firma. 

Er dette godt nok grunnlag for å bryte ut av bindingstiden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener hva ikke er i forhold til avtalen?

Forfallsdato i et stort firma som Canal Digital er ikke noe du kan diktere og dette er heller ikke noe avtalebrudd med mindre du har en skriftlig kontrakt hvor det står at forfall er 25. I hver mnd. Det hardu neppe fått?

Anonymous poster hash: 2a7b4...bfc

• Liker 2
Skrevet

Du mener hva ikke er i forhold til avtalen?

Forfallsdato i et stort firma som Canal Digital er ikke noe du kan diktere og dette er heller ikke noe avtalebrudd med mindre du har en skriftlig kontrakt hvor det står at forfall er 25. I hver mnd. Det hardu neppe fått?

Anonymous poster hash: 2a7b4...bfc

Når jeg sier ifra at det er krav for å ha avtalen og de sier at det ikke er noe problem, og når jeg ringer sier det at det heller ikke er noe problem, så skjønner jeg ikke problemet.

De klarer jo ikke levere nett! Fiber skal være lynraskt og her driver Netflix og henger hele tiden. Vi er kun to stykker som bor her, så det er ikke overbelastet. Etter å ha byttet både ruter og dekoder og oppdatert ruteren gang på gang, føler jeg at de ikke leverer det vi betaler for.

Å betale 1500,- mnden for å ha et nett som ikke fungerer (så dårlig at vi må koble oss på naboen sitt flere ganger og heller bruke 4G på mobilen) og en dekoder som bare henger og klikker og kanaler som faller inn og ut syntes jeg er god nok grunn.

• Liker 1
Skrevet

Har dere fiber hele veien, eller er siste strekket inn i huset via kobberkabel? Det kan i såfall forklare store deler av problemet.

Du kan lese litt her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1647209

Men 1500 kr/mnd? Sykt dyrt!

Anonymous poster hash: db99a...5ae
Skrevet

Har dere fiber hele veien, eller er siste strekket inn i huset via kobberkabel? Det kan i såfall forklare store deler av problemet.

Du kan lese litt her: http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1647209

Men 1500 kr/mnd? Sykt dyrt!

Anonymous poster hash: db99a...5ae

Vi har hatt både elektriker og en telenor kar innom for å fikse på kablene om det var problemet. Ser ikke ut til å hjelpe.

Ja er ekstremt dyrt! Spessielt når det ikke fungerer som det skal! Vil helst bare ut av hele avtalen, har egentlig gitt opp å få det til å fungere etter 5 mnder med mas og trøbbel.

Skrevet

Her hørtes det ut som de ikke har klart å holde sin del av avtalen, levere nett og tv som fungerer.

Tror nok du kommer deg ut av dette, spessielt fordi telenor er et så stort firma at de ikke vil tape så mye på å la deg slippe denne bindingstiden som de vil tape på å fortsette å forøke å få det til å fungere, sånn egentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...