Rannva Skrevet 14. september 2004 #1 Skrevet 14. september 2004 Har noen her vært på babysvømming? Vil dere i tilfelle anbefale det?
Furstina Skrevet 14. september 2004 #2 Skrevet 14. september 2004 Vi var på babysim och Malvin gillade det skarpt. Se bilden En del barn tycker inte om det, och då är det bara att acceptera det. Jag tycker det är en bra aktivitet för att vänja barnen vid vatten. Vi ska gå på fortsättningskurs i vår tror jag, vi missade höstens kurser. Fokus på första kursen (hos oss) är att barnen ska lära sig att hålla andan på kommando. Man utnyttjar INTE den omtalade dykreflexen (den växer bort efter 4 månader, alla har den inte och den slår till först efter 4-5 sek under vatten). Andra kursen fokuserar på självhjälp. Det lilla barnet ska klara av att hålla i sig vid kanten och om det ramlar i ska det själv kunna "simma" och kravla mot kanten. Jag tycker det är en bra aktivitet. Kul för barnen och något som de även har nytta av
*Emma* Skrevet 14. september 2004 #3 Skrevet 14. september 2004 Jeg hadde sønnen min på babysvømming fra han var 5 mnd. (Dengangen - i 99- sa de at dykkerefleksen var der til 6 mnd og at de derfor burde starte innen da....) Det var mest lek og dykking i vannet. Det er mulig det er ulikt fra kurs til kurs for det var ingen "slipp babyen å la dem svømme til kanten" på vårt kurs. Vi sang endel med barna og de fikk ligge på flytematter i vannet eller henge bak på ryggen vår mens vi svømte bla. Vi gikk to kurs og jeg husker ike hvor gammel han var på slutten men han kunne ihvertfall gå. (Begynte å gå på 11 mnd). Anbefales. De lørdagene var kjempe koselige.....også får du gjort så mye etterpå for de blir så slitne at de sovner med en gang å sover lenge etterpå..thihihi!
Gjest Tex Skrevet 14. september 2004 #4 Skrevet 14. september 2004 Min sønn gikk på babysvømming lenge, i over to år. Det var helt fantastisk, og jeg anbefaler det på det sterkeste!
Furstina Skrevet 14. september 2004 #5 Skrevet 14. september 2004 Det var mest lek og dykking i vannet. Det er mulig det er ulikt fra kurs til kurs for det var ingen "slipp babyen å la dem svømme til kanten" på vårt kurs. Vi sang endel med barna og de fikk ligge på flytematter i vannet eller henge bak på ryggen vår mens vi svømte bla. Ja så var det för oss också. Genom leken och mys/kos i vattnen ska barnen lära sig saker som KAN hjälpa dem om en olycka händer. De ska vara vana med vatten, de ska lära sig att flyta på mattor, rullar och i baby-badringar. De lär sig också att hålla kvar i kanten (andra eller tredje kursen), att ligga och flyta på rygg med huvudet mot mammas eller pappas axel.
Gjest Pet Skrevet 14. september 2004 #6 Skrevet 14. september 2004 Vi gikk fra gutten var 3 måneder og fram til han var tre år og vi elsket det! Han stupte fra bassengkanten før han kunne gå! Han lærte seg imidlertid ikke "vanlig" brystsvømming før han var åtte, fram til det svømte han stort sett under vann, og når han prøvde å holde hodet over vann sank underkroppen. Han er veldig trygg i vannet og jeg er veldig glad for at vi gikk på kurs. Ser tilbake på det som en kjempekoselig aktivitet!
diddi Skrevet 14. september 2004 #7 Skrevet 14. september 2004 Vi gikk fra han var fire måneder til han var nesten tre år. Det var kjempegøy frem til det siste året Da hadde han begynt i barnehagen, med en soveøkt. Han var stuptrøtt, fikk stadige infeksjoner i ørene. Vi gikk glipp av flere ganger i løpet av det siste halvåret, og han ville knapt uti vannet. Hang seg fast rundt halsen vår, så det var ikke moro. Med nr to har vi gått et kurs. Hun stortrivdes, men det holder for oss. Tror nok hun hadde trivdes med et år med svømming, men jeg orker ikke disse øreproblemene denne gangen. Kanskje vi tar et kurs igje når det nærmer seg sommere. Vi får se.
Sandra Skrevet 14. september 2004 #8 Skrevet 14. september 2004 Dere fra Oslo, hvor gikk dere med barna og svømte? Var det kommunalt eller privat og hvor mye kostet det? Har dere en link? Hislen en som gjerne vil svømme med babyen men ikke har sååå god råd
diddi Skrevet 14. september 2004 #9 Skrevet 14. september 2004 Her: http://www.baderingen.as/ Var på Haugerud (Haukåsen skole). Kostet ca 120 per gang, så vidt jeg husker. Var vel 12 ganger per kurs.
Gjest Pet Skrevet 14. september 2004 #10 Skrevet 14. september 2004 Her: http://www.baderingen.as/ Var på Haugerud (Haukåsen skole). Kostet ca 120 per gang, så vidt jeg husker. Var vel 12 ganger per kurs. Der gikk vi også!
*Emma* Skrevet 14. september 2004 #11 Skrevet 14. september 2004 Vi gikk også på Haukåsen men husker ikke pris. Jeg vet det også er babysvømming bla på/i Bølerbad. Hvis du får velge fritt ville jeg valgt Haukåsen av de to. Bassenget er lite og det er kun babysvømming der når du er der....på Bøler vet jeg de har babysvømming i en enda av bassenget mens folk holder på i resten som vanlig.
Sandra Skrevet 14. september 2004 #12 Skrevet 14. september 2004 Høres ut som et populært sted, mange av dere som har gått der. Det var jo ikke så dyrt det. Så på noen på Hovseter bla. og der kostet det jo så mye at jeg trodde babysvømmingprosjektet kunne legges på is. 120kr per gang skal vi nok klare
Tvilling76 Skrevet 15. september 2004 #13 Skrevet 15. september 2004 Dere fra Oslo, hvor gikk dere med barna og svømte? Var det kommunalt eller privat og hvor mye kostet det? Har dere en link? Her finner du masse info.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå