Gå til innhold

Muslimsk dame, bare å glemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som må være muslim. Hun kler seg vestlig og går ikke med hijab, men hun har hatt et annet hodeplagg tidligere og da jeg snoket på Facebook-profilen leste jeg noe om å feire etter Ramadan.

Hun er så søt og god. Veldig blid og positiv, og har en utstråling som nesten ingen andre har. Men hun er også modellpen, og der er vi ikke akkurat jevnbyrdige. Jeg har et mer ordinært, gjennomsnittlig utseende.

Så jeg vil jo anta at jeg uansett er ganske sjanseløs på henne, siden hun er så attraktiv på alle måter. Men samtidig er hun så blid og hyggelig mot meg, og jeg ser henne aldri snakke med andre gutter/menn på jobben. Vi er veldig mange og de fleste er omtrent i samme alder, fra vgs-elever og opp til 35 eller noe. Da er det jo rart at det bare er meg hun snakker noe særlig med og ikke de andre guttene/mennene. Kanskje hun synes jeg virker ålreit å snakke litt med på jobb og that's it, jeg vet ikke. Jeg er 31 og jeg tror hun er 23. En viss aldersforskjell, men jeg vil jo ikke tro at aldersforskjellen ville vært noen hindring her.

Men hvor dødfødt er det hvis hun er muslim? Man hører jo ofte snakk om at man må passe seg for onkler og fettere hvis man treffer en muslimsk dame, men sånn seriøst? :P

Kanskje det er like greit å bare glemme henne og skylde på at dette uansett ikke ville gått fordi hun antagelig er muslim og jeg ikke har noen religiøs tro what so ever (ville vel vært et større problem om jeg for eksempel var kristen). Jeg kan jo nesten ikke konvertere til Islam heller...

Anonymous poster hash: f4d66...9c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun noe for deg, så absolutt. Forsøk deg med å spørre om dere skal ta en kopp te en fredagskveld, , og se hvordan hun responderer.

Hun virker oppegående og hyggelig, og gjetter på at hennes familie er slik også, da hun er i jobb, virker i et aktivt arbeidsmiljø og ellers vestlig.

Ikke tenk for mye, ta et sprang, så kanskje drømmepiken blir din:)

Skrevet

Har en kollega som må være muslim. Hun kler seg vestlig og går ikke med hijab, men hun har hatt et annet hodeplagg tidligere og da jeg snoket på Facebook-profilen leste jeg noe om å feire etter Ramadan.

Hun er så søt og god. Veldig blid og positiv, og har en utstråling som nesten ingen andre har. Men hun er også modellpen, og der er vi ikke akkurat jevnbyrdige. Jeg har et mer ordinært, gjennomsnittlig utseende.

Så jeg vil jo anta at jeg uansett er ganske sjanseløs på henne, siden hun er så attraktiv på alle måter. Men samtidig er hun så blid og hyggelig mot meg, og jeg ser henne aldri snakke med andre gutter/menn på jobben. Vi er veldig mange og de fleste er omtrent i samme alder, fra vgs-elever og opp til 35 eller noe. Da er det jo rart at det bare er meg hun snakker noe særlig med og ikke de andre guttene/mennene. Kanskje hun synes jeg virker ålreit å snakke litt med på jobb og that's it, jeg vet ikke. Jeg er 31 og jeg tror hun er 23. En viss aldersforskjell, men jeg vil jo ikke tro at aldersforskjellen ville vært noen hindring her.

Men hvor dødfødt er det hvis hun er muslim? Man hører jo ofte snakk om at man må passe seg for onkler og fettere hvis man treffer en muslimsk dame, men sånn seriøst? :P

Kanskje det er like greit å bare glemme henne og skylde på at dette uansett ikke ville gått fordi hun antagelig er muslim og jeg ikke har noen religiøs tro what so ever (ville vel vært et større problem om jeg for eksempel var kristen). Jeg kan jo nesten ikke konvertere til Islam heller...

Syns du skal sattse på henne jeg.:) Hun høres ut som ei flott og snill jente. Lykke til!:)

Anonymous poster hash: 84be2...be1

Skrevet

For konservative muslimer er det greit å gifte seg med kristne, mens å gifte seg med areligiøse ikke er greit. Når det er sagt er hun, som du, et individ.

Anonymous poster hash: 39694...4be
Skrevet

Tror du bør holde deg unna før brødrene og hennes 12 fetre kommer på døren med balltre...

Anonymous poster hash: e9664...702
Skrevet

At hun ikke bruker hijab engang tilsier jo at hun ikke er konservativ muslim. For alt du vet kan familien hennes være blant dem som rømte fra revolusjonen i Iran eller andre islamister. Og du feirer vel jul selv om du ikke er religiøs? Det kan være hun har samme forholdet til ramadan.

Du finner uansett ikke ut av det hvis du ikke prøver, så kjør på! :)

Gjest Overrasket
Skrevet

Generelt vil jeg tro at det er sannsynlig at du starter litt i motbakke. Vi skal ikke underslå at for mange muslier er det fortsatt mye ære som styrer valgene deres, og de møtes av mange forventninger om å gjøre det rette. I hovedtrekk har vi et samfunn der forskjellige kulturer lever side om side men separat, ikke sammen. 

Når det er sagt, finnes det unntak. Hadia Tajik giftet seg med en tidligere bekjent av meg fra Røa.

Jeg tror du bør være veldig diskret i starten, og ikke ta noe for gitt.  

Skrevet

Jeg kan nok ikke begynne å spørre om hun vil treffes utenom jobb eller noe, men kanskje jeg tar sjansen på å vise henne mer interesse og prøve meg veldig forsiktig. Litt kjedelig å feile, og så vet alle hvor optimistisk jeg var.

Litt usikker på om hun ville ta lunsjpause med meg i dag eller ikke. Hun skulle ta pause og lurte på om jeg allerede hadde tatt pause, som jeg dessverre hadde. Hvis det betydde at hun ville ta pause sammen med meg, så er det stort nok for meg. Hehe.

Hun snakket også om at jeg er så flink på jobb, men det er jo langt fra å ville ta pause med noen og si at noen er flinke til å skulle være interessert utover det å bare være venner.

Skrevet

Kan Stefan Heggelund, så kan vel du og.

Anonymous poster hash: 5babf...550
Skrevet

At hun ikke bruker hijab engang tilsier jo at hun ikke er konservativ muslim. For alt du vet kan familien hennes være blant dem som rømte fra revolusjonen i Iran eller andre islamister. Og du feirer vel jul selv om du ikke er religiøs? Det kan være hun har samme forholdet til ramadan.

Du finner uansett ikke ut av det hvis du ikke prøver, så kjør på! :)

Du har nok rett i det.

Begynner å tenke at dette handler mer om at hun er så attraktiv enn at hun kanskje er muslim.

Skrevet

Det at hun er muslim er ingen problem bare hun ikke er i den ekstreme kategorien og det virker ikke som om hun er det ut ifra beskrivelsen din. 

Av egen opplevelse så er har aldri det at damen har vært muslim hvert noe problem, men heller kulturen. så ikke noe problem så lenge hun ikke har en streng kultur :)

Anonymous poster hash: e366d...7d5
Skrevet

Det at hun er muslim er ingen problem bare hun ikke er i den ekstreme kategorien og det virker ikke som om hun er det ut ifra beskrivelsen din. 

Av egen opplevelse så er har aldri det at damen har vært muslim hvert noe problem, men heller kulturen. så ikke noe problem så lenge hun ikke har en streng kultur :)

Det er meg igjen (Han som skrev det inlegget jeg svarer til) 

Jeg møtte en muslimsk jente og hadde aldri problemer med selve religionen, men kulturen. Det ble kortvarig pga familien hennes. Hadde de funnet ut hadde jeg nok ikke sittet her og skrevet dette  :fnise:

Skrevet

Mest sannsynligvis kan du glemme det. Vet av erfaring at kvinner uten hijab er mer religiøse enn kvinner med hijab. Er bare å se på skolen min der majoriteten av jentene som ber er jenter uten hijab.

Bønnerommrt ligger på et åpent sted så det er lett å se.

Ta det også litt rolig, kanskje hun bare er vennlig.

Anonymous poster hash: cf6fd...551

Skrevet

Hva slags jobb er egentlig dette? Mange muslimer virker veldig opptatt av sosial status. Så det er meget mulig du ikke er 'bra nok' for henne ettersom du er en god del eldre men likevel har samme jobben.

Anonymous poster hash: 83641...34d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...