Rhea87 Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Hei, Jeg har revet panel i gangen og under har det vært tapetiserte sponplater fra 70 tallet som gang på gang har litt malt eller fuga på så underlaget er skikkelig ujevnt. Hadde egentlig planlagt å sparkle, pusse og male - men ser nå at det letteste er nok å sette opp plater på veggene da sparklejobben plutselig hadde blitt til helsparkling. Problemet er at jeg skal ha slette vegger. Har lest om både sponplater, gipsplater og ferdigmalte slette veggplater. Sistnevnte hadde jo vært ideellt men kommer frem til at det blir skjøt uansett som jeg må sparkle. Er det noen som kan bekrefte dette? Videre er da spørsmålet - gips eller spon? Platene som er der fra før er sponplater. Har også hørt at sponplater trenger tid til å avklimatisere seg, og at dersom man bruker spon så bør man tapetisere etterpå for å være sikker på at de ikke sprekker opp i skjøten. Så jeg blir jo heilt forvirret over hva jeg skal velge så lite handy som jeg er, og så mangler jeg jo også en handy mann å spørre! Så tenkte kanskje noen her inne har noen gode tips/anbefalinger/ideer? Setter stor pris på all tilbakemelding
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Kan du ikke bruke veggfornyer (tykk glatt tapet på rull)? Anonymous poster hash: ec8cf...38a
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Jeg hadde valgt gips. Det er et herk å sparkle, men slette vegger er penere enn "juksepanel". Anonymous poster hash: 9f4db...4dc
Lindasofie Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Jeg hadde også gått for gips. Har nettopp pusset opp en en leilighet, og valgte gips i de fleste rom. Men det blir jo en del sparkling med gips også Har malt rett oppå gipsen, og har nå flotte slette vegger
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Gips er et genialt materiale. Ja, litt sparkling får du, men det vil ikke utgjøre på ukesvis med arbeid med mindre gangen det er snakk om er ganske så stor og du får uhyggelig mange gipsplater. Anonymous poster hash: fe891...107
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå