Gå til innhold

Teen mom..Nå når barna er blitt store

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser at Teen mom 2 med Jenelle (av og på narkomanen), Leah (hun med tvillingene) og to jenter til med en sønn og en datter.  Jeg har ikke sett på dette her på lenge og nå ser jeg hvor store ungene har blitt. Tvillingene er 5 år og filmes tidlig om morgen og sent om kvelden. Hun andre lille jenta (Aubree) er sikkert ca samme alder og ble filmet på samvær med pappa (som egentlig skulle være under tilsyn av hans foreldre) der pappaen spør henne om hun synes han er slem for det synes mamma og hans andre barnemor.. Han snakker med en venn om advokat og snakker negativt om å måtte ha samvær på et slags offentlig sted under tilsyn av noe lignende barnevernet. Man ser hvor usikker jenta blir.

Hun Jenelle har fått en baby til med Nathan og han filmes liggende i bilstolen mens foreldrene skriker til hverandre og løper opp i andre etasje. Samme i bilen flere ganger..   Det er krangling også hos det andre paret..    De filmer jo også fedre og mødre m/venner hver for seg som snakker negativt om hverandre og som utleverer hverandre og barna.

Jeg bare forstår ikke helt, hvem er det som har godkjent at disse barna blir utlevert slik? Programmet handlet i utgangspunktet om tenåringsgraviditeter, men er blitt et veldig trist program. Jeg fikk ordentlig vondt inni meg av mange av scenene og hvordan mange av barna oppførte seg. Nå har livene deres fra fødsel og opp til 5 år blitt dokumentert sammen med alle foreldrenes feil. Stedsnavn, navn, navn på skoler +++  Jeg vet at dette er USA, men er det bare jeg som ser for meg at disse barna kommer til å saksøke MTV om 10-15 år? Andre som ser på dette? Hva tenker dere om programmet og det at det sendes?

(Dette går på MTV nå, men alle sesongene ligger sikkert ute på TV3 play, MTV sin side eller andre steder).

Anonymous poster hash: 5a83f...b4b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får vondt i hjertet av Jenelle. Hun er forferdelig etter min mening. Jeg hater også dette programmet mer en noe annet. Jeg synes ikke de barna som er med på det programmet burde bli forfulgt av kamerateam.

Skrevet

Hele dette tv konseptet er noe fjas...

Anonymous poster hash: c690c...c04
  • Liker 1
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet (endret)

Ja, det er mange skrullete med der.

Adam har alltid vært slem mot Chelsea, han er en skikkelig dust. Hun finner seg i alt for mye, og har gjort det hele veien til farens hennes sin store frustrasjon. 

Jenelle er bare en tragedie og heldigvis, så har moren hennes omsorgen for den eldste. Hun kommer nok til å miste omsorgen for den yngste også, forestiller jeg meg. 

Glad jeg levde før den tiden der, men det er vell litt for å skremme 16-åringer til å se hva andre går igjennom - det er ikke lurt å få barn i ung alder. 

Endret av Steve Rogers
Skrevet

Jeg sier bare ett ord:

Tvangssterilisering

Anonymous poster hash: 65fa3...7da
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ser at Teen mom 2 med Jenelle (av og på narkomanen), Leah (hun med tvillingene) og to jenter til med en sønn og en datter.  Jeg har ikke sett på dette her på lenge og nå ser jeg hvor store ungene har blitt. Tvillingene er 5 år og filmes tidlig om morgen og sent om kvelden. Hun andre lille jenta (Aubree) er sikkert ca samme alder og ble filmet på samvær med pappa (som egentlig skulle være under tilsyn av hans foreldre) der pappaen spør henne om hun synes han er slem for det synes mamma og hans andre barnemor.. Han snakker med en venn om advokat og snakker negativt om å måtte ha samvær på et slags offentlig sted under tilsyn av noe lignende barnevernet. Man ser hvor usikker jenta blir.

Hun Jenelle har fått en baby til med Nathan og han filmes liggende i bilstolen mens foreldrene skriker til hverandre og løper opp i andre etasje. Samme i bilen flere ganger..   Det er krangling også hos det andre paret..    De filmer jo også fedre og mødre m/venner hver for seg som snakker negativt om hverandre og som utleverer hverandre og barna.

Jeg bare forstår ikke helt, hvem er det som har godkjent at disse barna blir utlevert slik? Programmet handlet i utgangspunktet om tenåringsgraviditeter, men er blitt et veldig trist program. Jeg fikk ordentlig vondt inni meg av mange av scenene og hvordan mange av barna oppførte seg. Nå har livene deres fra fødsel og opp til 5 år blitt dokumentert sammen med alle foreldrenes feil. Stedsnavn, navn, navn på skoler +++  Jeg vet at dette er USA, men er det bare jeg som ser for meg at disse barna kommer til å saksøke MTV om 10-15 år? Andre som ser på dette? Hva tenker dere om programmet og det at det sendes?

(Dette går på MTV nå, men alle sesongene ligger sikkert ute på TV3 play, MTV sin side eller andre steder).

Anonymous poster hash: 5a83f...b4b

forsåvidt enig men jeg jeg ser ikke helt at det er filmingen du reagerer på, tror barna får større arr i sjelen av å vokse opp med foreldre som krangler etc... enn det å akkurat bli filmet, ser heller for meg at de kan saksøke barneværnet for at ingen grep inn...

Skrevet

Jeg sier bare ett ord:

Tvangssterilisering

Tror ikke det hjelper noe særlig for de barna.. 

Anonymous poster hash: bffe1...89b

• Liker 1
Skrevet

Men hva gjør barnevernet når de ser dette her? Når barna blir såpass utlevert på landsdekkende (og for øvrig verdensdekkende) TV, så bør jo barna skånes på noe vis??? Hva skjer liksom!! Det du beskriver er jo på grensen til svikt når det gjelder barneoppdragelse. Jeg blir skikkelig LEI MEG på vegne av disse uskyldige barna som har sånne foreldre... 

Og hvor er foreldrene til disse tenåringsmødrene?? 

Gjest Stringfellow1
Skrevet

Så slutt å glo på alt dette tullet da vel!!

Dersom ingen gidder å følge med på denne idiotien, så gidder ikke produsentene å stadig lage nye sesonger heller.

Skrevet

Barnevernet i USA er ikke helt det samme som barnevernet i Norge.. Det er utrolig fokus på familie og enkeltpersoners frihet i USA sånn jeg har forstått, og barn kan ha det ganske kjipt der uten at det er snakk om å involvere "CPS"... Det er iallfall mitt inntrykk basert på div. tv og bøker (fra virkeligheten).

Anonymous poster hash: 9cd17...08c
Skrevet

forsåvidt enig men jeg jeg ser ikke helt at det er filmingen du reagerer på, tror barna får større arr i sjelen av å vokse opp med foreldre som krangler etc... enn det å akkurat bli filmet, ser heller for meg at de kan saksøke barneværnet for at ingen grep inn...

Ja, det er selvfølgelig hovedproblemet men jeg mener det at istedet for å gripe inn så filmes det bare og kringkastes. Trodde man var pålagt å gripe inn om man så noe sånt? Nå vet jeg ikke om det er kameaer satt opp rundt omkring eller et kamerateam som følger dem, men tipper det siste og da er det jo sykt

Anonymous poster hash: 641c4...033

Skrevet

Ja, det er selvfølgelig hovedproblemet men jeg mener det at istedet for å gripe inn så filmes det bare og kringkastes. Trodde man var pålagt å gripe inn om man så noe sånt? Nå vet jeg ikke om det er kameaer satt opp rundt omkring eller et kamerateam som følger dem, men tipper det siste og da er det jo sykt

Tror det er et kamerateam som følger dem ja, men det er jo ikke deres jobb å gripe inn, deres jobb er jo å filme. Det er selvsagt "alles" jobb å gripe inn om et barn er i livsfare, men det kan vel ikke dette klassifiseres som. Så må man selvfølgelig ha i bakhodet at dette er et TV-program. Når man ser hvordan ander realityprogrammer har vært "staget" og falskt som bare det (som the gills for eks.) så er det slett ikke sikkert det er slik det ser ut som...

Skrevet

Så slutt å glo på alt dette tullet da vel!!

Dersom ingen gidder å følge med på denne idiotien, så gidder ikke produsentene å stadig lage nye sesonger heller.

Helt enig! Sluttet å følge med på det pga det, men så tilfeldigvis en episode av den nye sesongen på mtv. Klarer ikke (og vil ikke)

Skrevet

På den orginale Teen mom så tok myndighetene grep når det kom til Amber. Ho ble anmeldt for vold mot samboeren sin og narkotika, fikk 3 år(?) fengsel og mistet foreldreretten over datteren sin.

Syns det er et bra show jeg, viser virkeligheten til mange tenåringsmødre, ikke bare glorifisering av det som her i Norge.

Skrevet

Tror ikke det hjelper noe særlig for de barna.. 

Anonymous poster hash: bffe1...89b

Barna må selvfølgelig tas fra foreldrene.Hvis de i det hele tatt kan kalles foreldre.

Hele konseptet er sykt,og det oser amerikansk idioti av hele greia.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...