Gjest Second time around Skrevet 14. september 2004 #1 Skrevet 14. september 2004 Vi har lyst til å gifte oss, og snakker en del om hvordan vi vil gjøre det. Vi har begge vært gift før, og føler at det kanskje er upassende å ha stor fest når man gifter seg for 2. gang?... Det er som om dette ikke bør feires som om det var første bryllupet på en måte. Samtidig føler vi begge at begivenheten er noe som betyr enda mer denne gangen, nettopp fordi det ble så feil forrige gang, og at vi har lyst til å få lov til å feire at vi er glade i hverandre. Derfor tenker vi på å reise bort og gjøre det uten at noen vet det, samtidig ønsker vi å ha med de vi er glad i på vielsen. Er det noen andre her inne som har giftet seg flere ganger?... Hørtes litt Elisabeth Taylor ut det da, men i hvert fall flere ganger enn 1?
Rannva Skrevet 14. september 2004 #2 Skrevet 14. september 2004 Jeg kommer til å være 2.gangs når vi gifter oss. Men sambo har ikke vært gift før, så jeg er litt usikker på hvordan vi skal gjøre det.. :klø:
Gjest Pjusk Skrevet 14. september 2004 #3 Skrevet 14. september 2004 Hvis dere betaler alt selv, synes jeg dere skal ha akkurat den festen som passer dere - stor eller liten!
Flo* Skrevet 14. september 2004 #4 Skrevet 14. september 2004 Feir akkurat slik som DERE vil, med god samvittighet. Negative kommentarer om 2.gangs bruder/brudgommer og "store" bryllup, tror jeg bunner ut i misunnelse Hørte rykter om "kommentarer" når jeg giftet meg for andre gang, men det var virkelig ikke noe jeg giddet å bry meg om. Alle disse kommentarene kom fra personer som selv ikke er gift, men mest sannsynlig gjerne skulle vært det. Min kusine ( som var den eneste fra slekta som var invitert i begge bryllupene) hadde en fin kommentar etter bryllupet. "Dette var et mye mer stilfullt og koselig bryllup". Ja det er jo lettere å lage et stilfullt og koselig bryllup med 33 inviterte enn 200 som det var første gangen
IdaC Skrevet 14. september 2004 #5 Skrevet 14. september 2004 Da ei vennine av meg giftet seg for føste gang, var bare nærmeste familie til stede. Andre gangen ville hun ha stor fest, og det ble det, og vi hørte ingen negative kommentarer. Jeg syns at dere skal gjøre som dere føler for, det er DERES dag. Lykke til
Gjest Lompa Skrevet 14. september 2004 #6 Skrevet 14. september 2004 Det er DERE og DERS ønsker og følelser som avgjør hvordan dere skal feire dagen. Føles det som første gang, og dere føler for kirkebryllup med hvit kjole og "hele pakka" så GJØR DET! Og nyt dagen skamløst, den er DERES!:-)
Naixin Skrevet 14. september 2004 #7 Skrevet 14. september 2004 Vi giftet oss i kirken andre gang , men jeg var ikke kledd i hvitt. Vi inviterte til spleise-fest med leid lokale og masse venner. Ba om bidrag til festen i stedet for gaver. Det fungerte kjempefint og vi hadde det skikkelig avslappet og gøy!
sirka Skrevet 14. september 2004 #8 Skrevet 14. september 2004 Det er helt opp til dere synes jeg. Hvis jeg kommer til å gifte meg for 2. gang (noe jeg ikke håper for jeg har det veldig fint nå.. ), så ville jeg nok dratt til f.eks. Roma og giftet meg. Det hadde jeg egentlig lyst til den gangen jeg giftet meg, men følte at familien ville ha et tradisjonelt kirkebryllup, så da ble det det.
Gjest Poirot Skrevet 14. september 2004 #9 Skrevet 14. september 2004 Kjenner to godt voksne som giftet seg for andre gang. De giftet seg på en ambassade hemmelig. Deretter sendte de ut invitasjoner og la ved vielsesattesten til en haug med gode venner. Inviterte til reker og jordbær hjemme i hagen og ba folk ta med vin. (Selv om de har god råd selv). Flere år etterpå snakker folk om hvor utrolig koselig denne bryllupsfesten var.
Lala Skrevet 14. september 2004 #10 Skrevet 14. september 2004 Kjenner to godt voksne som giftet seg for andre gang. De giftet seg på en ambassade hemmelig. Deretter sendte de ut invitasjoner og la ved vielsesattesten til en haug med gode venner. Inviterte til reker og jordbær hjemme i hagen og ba folk ta med vin. (Selv om de har god råd selv). Flere år etterpå snakker folk om hvor utrolig koselig denne bryllupsfesten var. Ja det enkle, er ofte det beste Hørtes koselig ut.. Man kan ha akkurat den festen man selv ønsker selv om det ikke er første gang! Ikke la folk fordommer legge demper for at du skal få det DU (ja og kanskje gubben da..) ønsker!!
Gjest Second time around Skrevet 15. september 2004 #11 Skrevet 15. september 2004 Takk for mange fine svar! Føler meg litt lettet, selv om jeg ikke kjenner dere så er det jo hyggelig at NOEN i hvert fall synes at man kan få gjøre som man vil. Er så veldig mange synsere der ute. Har til og med ei venninne som sa at "dere tenker vel ikke på å gifte dere???!" og så lo hun rått, som om det var helt hull i hodet å tenke tanken på å gifte seg igjen. Men det med å reise bort og gifte seg, for så å ha fest etterpå er kanskje en god ide. Eneste aberet jeg ser er at vi kan ikke ha med ungene til Roma, og det er jo kjekt at de får være med på vielsen. Vi får se, men feiring blir det i hvert fall! Gleder meg jeg!!
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #12 Skrevet 15. september 2004 Vi er godt voksne og begge har et ekteskap bak seg. Barn har vi også, men ikke sammen. Siden vi er godt voksne blir det ikke et stort hvitt bryllup, heller mer i retning av en romantisk vielse med HEF utendørs eller hjemme. Det viktigste er at vi får det bryllupet vi ønsker oss uavhengig av hva andre måtte mene. Det kan faktisk hende at vi velger å reise utenlands og holde en stor familie- og vennefest i etterkant. Venner står i kø for å hjelpe oss og det varmer. Barna er litt mer tilbakelente, de skjønner ikke helt vitsen siden vi allerede bor sammen. Vel, den minste på 14 ser romantikken og lurer allerede på hva hun skal ha på seg
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2004 #13 Skrevet 15. september 2004 Hvorfor i alle dager skulle man ikke kunne gifte seg og ha akkurat det bryllupet man ønsker selv om man har giftet seg før? Sevl har jeg vært i flere bryllup hvor den ene har vært gift før, aldri tenkt at de ikke skulle kunne ha "skikkelig" fest for det...
Xina Skrevet 15. september 2004 #14 Skrevet 15. september 2004 Hvorfor i alle dager skulle man ikke kunne gifte seg og ha akkurat det bryllupet man ønsker selv om man har giftet seg før? Sevl har jeg vært i flere bryllup hvor den ene har vært gift før, aldri tenkt at de ikke skulle kunne ha "skikkelig" fest for det... Signerer! Skal selv gifte meg for 2 gang og har heller ikke tenkt den tanken at jeg ikke skal få lov og ha en "skikkelig" fest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå