Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg jobber i barnehage og en del av våre daglige rutiner er å desinfisere overflater og leker, til dette buker i sprit i sprayflaske. Jeg er i underkant av 5 uker på vei, og i dag ble jeg utsatt for en del slik avgass og fikk litt på hendene. Kan dere ha skadet? Har hørt at det er veldig sensitivt i første trimester. O hvordan er det med å fylle bensin?

Anonymous poster hash: 2d7cf...5b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er gravid for tredje gang, jobbet i barnehage alle gangene, og bruker selv overflate-sprit til å desinfinsere - hvis det er det du mener?

Unngå nå bare å stikke nesa neddi eller å ta deg en slurk, så går det nok bra. En spriter vel henda selv om man er gravid?

Skrevet

Ja, er det jeg mener. Det er jo umulig å unngå å puste inn noe..Tenkte det var farlig siden jeg er så tidlig i svangerskapet.. Jeg pusta inn en god del gass i dag :( Bekymret

Skrevet

Gass? Som i... avdamp fra spriten?

Skrevet

Det er jo ikke gass.....

Anonymous poster hash: 4ec52...226

Skrevet

Hehe, hva er det Da? :P

Skrevet

Jeg synes absolutt at dere bør slutte å bruke sprit i sprayflaske. Da dannes det masse sprit-tåke, som dere puster inn, det er faktisk ikke så veldig bra for helsen. Sprit bør helles på en klut til å påføre overflaten.

• Liker 2
Skrevet

Hehe, hva er det Da? :P

Det er avdamp. Ikke gass. Spray på overflaten, tørk av. Gjør dette selv daglig. Aldri opplevd å stå i en ring av avdamp.

Skrevet

Er det så ille da pinkee? :o

Skrevet

Selvsagt er det ikke bra å puste inn sprit. En ting at det egentlig er gift å drikke den, men nedi lungene vil vi ikke ha det. 

Skrevet

Sprit i en barnehage?

På et sykehus, eller sykehjem hadde jeg forstått det. Men dette er bare bortkastet...

Vann og såpe holder i massevis. Dere desinfiserer jo hele barneskokken.

Uansett, nei det er ikke farlig. Hva med alle sykepleiere, hjelpepleiere etc som jobber på sykehus og spriter både seg selv og overflater x ganger i løpet av en dag?

Anonymous poster hash: e88dd...24d
Skrevet

Man spriter grunnet bakterier, og som vi alle vet er barn ofte syke! Dette er en del av HMS-pakka og ikke noe vi velger selv. Alle institusjoner (som barnehage i den forstand er) skal desinfinsere med sprit. Ferdig snakka.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har spritet hendene daglig, opp til flere ganger om dagen siden jeg ble gravid.

Jeg var mer bekymret for virkon og formalin. Formalin holder jeg meg langt unna da, men jeg benytter virkon på jobb. Det er jo farligere sånn sett.

Skrevet

Men sprit fjerner ikke noro virus. Vann og såpe eventuelt klor fjerner alt.

Anonymous poster hash: 3f13d...a12

Skrevet

Lurer du virkelig på om du kan fylle bensin når du er gravid?

Anonymous poster hash: 11695...827
Skrevet

I følge Apotek1 sine sider er hpndsprit trygt som gravid :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...