AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Jeg er student som aldri har vasket en ovn før. Har en liten hybelovn som tilhører leiligheten ikke meg så jeg vil ikke gjøre noe feil. Jeg lagde lasagne og hadde et lite uhell. Lasagne formen falt av risten da jeg tok den ut, altså inn i ovnen. Heldigvis var det bare litt saus som kom ut av formen, men ovnen var jo varm så jeg kunne ikke tørke det opp. Så nå er det brent fast helt bakers. Jeg har skrapt ut litt forsiktig med en skje, men det hjelper ikke stort. Det sitter skikkelig godt fast. Hva kan jeg gjøre? Ringte pappa og han sa at jeg burde skrape av det jeg kunne og sitte på ovnen og brenne resten til sot. Er det riktig? Anonymous poster hash: 5fff8...ca4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Legg en godt oppvridd klut opp på og heller løsne det på den måten. Brenner du det ut, så kan røkvarsler eller annet brannvernutstyr avhengig av hva du har i leiligheten bli utløst. For å forhindre søl i ovnen bruker vi stekebrett under maten og ikke risten. Eventuelt risten opp på stekeplater. Stekeplatene fordeler og varmen bedre i ovnen i tillegg til at de er lettere å vaske enn hele ovnen. Avhengig av hvor skitten ovnen er, så finnes der ulike hjelpe midler og ulike metoder. Google er din beste venn, her. Anonymous poster hash: b3388...6b4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Ja, merket det nå. Det røykte og luktet. På youtube gjør de det med var og natron. Anonymous poster hash: 5fff8...ca4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Ovnen settes på 50 grader og dryss på bakepulver og tilsett litt vann. Det vil boble og etterhvert løsner det fastbrente, uten stank. Tørk så ut med klut eller tørkepapir. Kanskje du må gjenta flere ganger Jeg har nå skinnende ren ovn og mitt søl var over ett år gammelt. Anonymous poster hash: 12471...224
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #5 Skrevet 18. august 2015 Okay... jeg har prøvd uten å slå på ovnen, men det virket ikke. Kanskje jeg skal skru på 50 grader. Anonymous poster hash: 5fff8...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå