Gå til innhold

Vil jeg ha effekt av 5 uker med trening? Er overvektig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene blitt 10-15 kg overvektig, og er endelig klar for å gjøre noe med det :)

Jeg har tenkt til å melde meg på en form for mini-gruppetrening som går 2 dager i uken i 5 uker. Det er da fokus på styrke, bevegelse osv. Ikke så mye kondis i form av løping osv.

Som mange andre er jeg opptatt av raske resultater for å holde motivasjonen oppe, og dersom det ikke vil være noe synlig effekt av et sånt type opplegg så vet jeg ikke om jeg vil bruke penger på det.

Dersom jeg trives med det, så er tanken å fortsette med det, men i første gang er det de 5 ukene.

Er så usikker på om den typen trening vil gi meg den effekten jeg trenger mtp vektnedgang ettersom den ikke er løping osv. Vil man på så kort tid kunne merke forskjell på vekt/klær, eller er det helt urealistisk?

Kostholdet mitt er helt normalt og sunt, så det er manglende trening/bevegelse som har vært min synder for økende vekt.

Anonymous poster hash: eced3...f6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser man lite går man ned i vekt, selv om man ikke trener. Jeg gikk ned 15kg et år jeg bare satt på rumpa foran PCen hele dagen

Anonymous poster hash: 78a90...be7
Skrevet

Spiser man lite går man ned i vekt, selv om man ikke trener. Jeg gikk ned 15kg et år jeg bare satt på rumpa foran PCen hele dagen

Anonymous poster hash: 78a90...be7

Jeg er ikke ute etter å "sulte meg tynn", men trene meg ned i vekt og ha et normalt kosthold. Så det er ikke et tema for min del å kutte ut mat da jeg spiser normalt/heller for lite enn for mye :)

Skrevet

Vektnedgang er 80% mat, 20% trening. Klart du vil ha effekt av treningen, men du bør virkelig registrere alt du spiser i minst en uke i myfitnesspal for å sjekke kostholdet også. Nå sier du ingenting om hvor intensiv treningen er, men hvis denne treningen er det eneste du endrer på vil nok vektnedgangen gå ganske sakte. Ett kilo fett tilsvarer 7.000 kalorier og hvis vi raust anslår at du forbrenner 500 kalorier på en time med gruppetrening... Du bør generelt bevege deg mer enn "bare" gruppetreningen, så kanskje en skritteller kan fungere for deg?

Anonymous poster hash: 015c3...0e4
Skrevet

Enig med han over. Trener man mye vil behovet for flere kalorier øke.

Og når ble uansett 5 uker med trening bortkastet? Hvis du har så mange kilo for mange burde du heller tenke i måneder og år. Hvis du forventer store resultater på 5 uker er du sannsynligvis dessverre dømt til å mislykkes. Se heller på kostholdet ditt, bruk de pengene du egentlig skal bruke på den treningsformen, på god og sunn mat. Gå heller turer i skog og mark. Ikke stress, få nok søvn, hold deg motivert hele tiden. Vær forberedt på nedturer og oppturer. Kanskje får du fantastiske resultater etter kort tid, kanskje ikke - men ikke gi opp uansett. Invester i helsen din ved trening, ikke for å se smekker ut på stranda.

Anonymous poster hash: e17ee...e2c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg mener ikke at 5 uker evt er bortkastet, men jeg trenger å finne en treningsform som kan fungere bra mtp vektnedgang og komme i form. Jeg er for lat til å komme meg ut på egenhånd, men har tidligere hatt god effekt av timer jeg har vært "bundet til".

Det er derfor jeg tenker på dette som en start nå også.

Men ettersom det koster en del, så vil jeg vite om det er en type trening som kan ha effekt. Får jeg null effekt på 5 uker vet jeg med meg selv at jeg mister litt motivasjon.

Sånn er det bare dessverre.

Jeg forventer absolutt ikke noen sinnsyke resultater på 5 uker, men om mam vil merke noe som helst.

Er det en gruppe jeg trives med så kommer jeg til å fortsette utover de 5 ukene :)

Når det kommer til mat, så har jeg en viss peiling og vet hva jeg bør/ikke bør.

Spiser ikke usunt pr idag, men kan sikkert endre på noenting fordet.

Som sagt er manglende bevegelse mitt store problem, så det er det jeg måå få ut fingeren på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...