TurboTore Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Bare for å avklare helt innledningsvis. Mitt navn er ikke Tore, jeg interesserer meg ikke i bil og "Turbo" har heller ingenting med min personlighet eller andre interesser å gjøre. Det er enkelt og greit et dårlig pseudonym jeg fant på for en stund siden. Dere som er så greie og svarer kan likevel kalle meg Tore. Jeg har en kjæreste. Vi er begge i 20-årene, og vi begynte å treffes for omtrent et halvt år siden. Vi har kjent hverandre noen år før det, men hun har hele tiden vært i et forhold med en annen fyr, inntil de flyttet fra hverandre et par måneder før vi begynte å treffes. Siden hun (vi kan for enkelhets skyld kalle henne Klara) fortsatt har et veldig godt forhold med ham (vi kaller ham Klaus), var det en stund veldig viktig for henne å holde vårt forhold hemmelig for ham. Hun har senere fortalt ham at vi treffes. Min bekymring er at jeg er usikker på hvor jeg skal sette grensen for hva jeg er komfortabel med at Klara og Klaus gjør sammen. På den ene siden forstår jeg godt at Klara må få lov til å pleie det vennskapelige forholdet til Klaus. Men på den andre siden er Klaus fortsatt singel, og etter hva jeg kan anta fortsatt interessert i å vinne Klara tilbake. Klara og jeg har ved noen anledninger snakket om at jeg synes det ikke er en komfortabel situasjon å være i for meg, men at jeg aller helst vil at hun skal ha det bra. Hun har også sagt betryggende ting som at det er meg hun er glad i, og også at det tross alt var en grunn til at hun gjorde det slutt med Klaus, før vi hadde begynt å treffes. Det er viktig for meg å understreke at jeg stoler veldig mye på Klara, og at jeg ikke er redd for at noe skal skje. Men det er samtidig veldig vanskelig å forestille meg hvor lenge dette skal pågå. Jeg forstår at de har en sterk tilknytning til hverandre, men hennes kontakt med ham får meg til å føle meg litt usikker. Jeg kommer naturligvis til å fortsette å diskutere dette med Klara, og hun har allerede gjort det klart at hun kan forstå hvordan det føles for meg, og at hun sannsynligvis ville følt det likt om hun var i min situasjon. Jeg tror ikke det er veldig konstruktivt å være sjalu i min situasjon, men jeg føler samtidig for å være åpen om at jeg synes det ikke er helt komfortabelt når de treffes og holder jevn kontakt. Forhåpentligvis vil deres kontakt etterhvert avta. Men er det galt av meg å ønske å sette grenser etterhvert?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Jeg slet skikkelig med å lese dette, for jeg så hele tiden for meg Klaus Knegg og Klara Ku.Anonymous poster hash: 1de92...769 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Jeg slet skikkelig med å lese dette, for jeg så hele tiden for meg Klaus Knegg og Klara Ku.Anonymous poster hash: 1de92...769 Jeg og.... Anonymous poster hash: 39a06...579
Ferny Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Jeg slet skikkelig med å lese dette, for jeg så hele tiden for meg Klaus Knegg og Klara Ku.Anonymous poster hash: 1de92...769 Hahaha! Samme her.
Sannerlig Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 (endret) Bare for å avklare helt innledningsvis. Mitt navn er ikke Tore, jeg interesserer meg ikke i bil og "Turbo" har heller ingenting med min personlighet eller andre interesser å gjøre. Det er enkelt og greit et dårlig pseudonym jeg fant på for en stund siden. Dere som er så greie og svarer kan likevel kalle meg Tore. Jeg har en kjæreste. Vi er begge i 20-årene, og vi begynte å treffes for omtrent et halvt år siden. Vi har kjent hverandre noen år før det, men hun har hele tiden vært i et forhold med en annen fyr, inntil de flyttet fra hverandre et par måneder før vi begynte å treffes. Siden hun (vi kan for enkelhets skyld kalle henne Klara) fortsatt har et veldig godt forhold med ham (vi kaller ham Klaus), var det en stund veldig viktig for henne å holde vårt forhold hemmelig for ham. Hun har senere fortalt ham at vi treffes. Min bekymring er at jeg er usikker på hvor jeg skal sette grensen for hva jeg er komfortabel med at Klara og Klaus gjør sammen. På den ene siden forstår jeg godt at Klara må få lov til å pleie det vennskapelige forholdet til Klaus. Men på den andre siden er Klaus fortsatt singel, og etter hva jeg kan anta fortsatt interessert i å vinne Klara tilbake. Klara og jeg har ved noen anledninger snakket om at jeg synes det ikke er en komfortabel situasjon å være i for meg, men at jeg aller helst vil at hun skal ha det bra. Hun har også sagt betryggende ting som at det er meg hun er glad i, og også at det tross alt var en grunn til at hun gjorde det slutt med Klaus, før vi hadde begynt å treffes. Det er viktig for meg å understreke at jeg stoler veldig mye på Klara, og at jeg ikke er redd for at noe skal skje. Men det er samtidig veldig vanskelig å forestille meg hvor lenge dette skal pågå. Jeg forstår at de har en sterk tilknytning til hverandre, men hennes kontakt med ham får meg til å føle meg litt usikker. Jeg kommer naturligvis til å fortsette å diskutere dette med Klara, og hun har allerede gjort det klart at hun kan forstå hvordan det føles for meg, og at hun sannsynligvis ville følt det likt om hun var i min situasjon. Jeg tror ikke det er veldig konstruktivt å være sjalu i min situasjon, men jeg føler samtidig for å være åpen om at jeg synes det ikke er helt komfortabelt når de treffes og holder jevn kontakt. Forhåpentligvis vil deres kontakt etterhvert avta. Men er det galt av meg å ønske å sette grenser etterhvert? Var det viktig for henne å holde forholdet deres hemlig??? Ja du, kanskje på tide at alarmbjellene dine går nå da, kanskje alt for sent, men dog. Hva gjør disse to sammen da, overnatter, ferierer, kaffe hjemme hos x-n, osv? Jeg hadde ikke tolerert dette, men du får spørre deg selv hvor dine grenser går. Endret 17. august 2015 av Sannerlig
Gjest chisandra Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Vær så snill å ikke gi kallenavn "for enkelhets skyld". Det går helt i surr her.
TurboTore Skrevet 17. august 2015 Forfatter #7 Skrevet 17. august 2015 Var det viktig for henne å holde forholdet deres hemlig??? Ja du, kanskje på tide at alarmbjellene dine går nå da, kanskje alt for sent, men dog. Hva gjør disse to sammen da, overnatter, ferierer, kaffe hjemme hos x-n, osv? Jeg hadde ikke tolerert dette, men du får spørre deg selv hvor dine grenser går. Hun ville ikke at han skulle vite at hun hadde truffet en ny så tidlig etter at de hadde gjort det slutt. De hverken overnatter eller ferierer, men de spiser middag sammen en gang i blant. 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Etter et halvt år sammen ville jeg bedt henne kutte ut eksen. Anonymous poster hash: 384d5...24e
Sannerlig Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Hun ville ikke at han skulle vite at hun hadde truffet en ny så tidlig etter at de hadde gjort det slutt. De hverken overnatter eller ferierer, men de spiser middag sammen en gang i blant. Hvor spiser de? Ute, eller hjemme hos han. Er de hos han noenganger. Og hvor lenge. Uansett liker ikke jeg sånt, men ser dette blir mer og mer vanlig blant unge i dag. Selv ville jeg aldri satt meg i en sånn situasjon, med min x, over tid, og spesielt ikke om det plaget min nye kjæreste.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 Neeeei, det er ikke greit at kjæresten spiser middag med sin single eks som vil ha henne tilbake. Det er respektløst. Mann deg opp og still krav. Dette blir for dumt.Anonymous poster hash: c8469...a38 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Hvor spiser de? Ute, eller hjemme hos han. Er de hos han noenganger. Og hvor lenge. Uansett liker ikke jeg sånt, men ser dette blir mer og mer vanlig blant unge i dag. Selv ville jeg aldri satt meg i en sånn situasjon, med min x, over tid, og spesielt ikke om det plaget min nye kjæreste. Helt enig. Helt usannsynlig at jeg på noe slags vis hadde hengt med ekser når I nytt forhold! Mine to ekser er bra menn de men jeg setter da min nåværende kjæreste I fokus. Å på noe slags vis å utsette kjæreste for usikkerhet og dårlige følelser - NEI, det bør voksne folk klare å unngå. Mange er ufattelig naive mht kontakt m div ekser og før de vet det blir de sittende med skjegget I postkassen. Man får ikke pose og sekk og valg må man ta som voksen. Omtenksomme personer velger da å kutte ekser tvert.Anonymous poster hash: bc3fa...7b0 1
Calleia Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 Jeg ville ikke akseptert så nært forhold med eksen.. Sorry , men der går grensen for meg!
Mrs.Under Skrevet 18. august 2015 #13 Skrevet 18. august 2015 Så lenge man ikke har barn sammen, så trenger man ikke forholde seg til en eks. Det er bare tull å si at eksen er bestevennen, helt unødvendig å henge sammen med sin single eks. Det vel strengt tatt den nye kjæresten som skal være den nye gutte/jentebestevennen. Mann deg opp og si at nok er nok, og takler hun ikke det, så får hun gå tilbake til Klaus! 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #14 Skrevet 18. august 2015 Det er uakseptablet og bare tull. Hun er ikke ferdig med han hvis hun holder på sånn. Anonymous poster hash: 97761...1d1
Sunnfjording Skrevet 18. august 2015 #15 Skrevet 18. august 2015 (endret) Fullstendig respektløst og uakseptabelt. Hva ville Ronja sagt? Endret 18. august 2015 av Sunnfjording
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #16 Skrevet 18. august 2015 Bare for å avklare helt innledningsvis. Mitt navn er ikke Tore, jeg interesserer meg ikke i bil og "Turbo" har heller ingenting med min personlighet eller andre interesser å gjøre. Det er enkelt og greit et dårlig pseudonym jeg fant på for en stund siden. Dere som er så greie og svarer kan likevel kalle meg Tore. Jeg har en kjæreste. Vi er begge i 20-årene, og vi begynte å treffes for omtrent et halvt år siden. Vi har kjent hverandre noen år før det, men hun har hele tiden vært i et forhold med en annen fyr, inntil de flyttet fra hverandre et par måneder før vi begynte å treffes. Siden hun (vi kan for enkelhets skyld kalle henne Klara) fortsatt har et veldig godt forhold med ham (vi kaller ham Klaus), var det en stund veldig viktig for henne å holde vårt forhold hemmelig for ham. Hun har senere fortalt ham at vi treffes. Min bekymring er at jeg er usikker på hvor jeg skal sette grensen for hva jeg er komfortabel med at Klara og Klaus gjør sammen. På den ene siden forstår jeg godt at Klara må få lov til å pleie det vennskapelige forholdet til Klaus. Men på den andre siden er Klaus fortsatt singel, og etter hva jeg kan anta fortsatt interessert i å vinne Klara tilbake. Klara og jeg har ved noen anledninger snakket om at jeg synes det ikke er en komfortabel situasjon å være i for meg, men at jeg aller helst vil at hun skal ha det bra. Hun har også sagt betryggende ting som at det er meg hun er glad i, og også at det tross alt var en grunn til at hun gjorde det slutt med Klaus, før vi hadde begynt å treffes. Det er viktig for meg å understreke at jeg stoler veldig mye på Klara, og at jeg ikke er redd for at noe skal skje. Men det er samtidig veldig vanskelig å forestille meg hvor lenge dette skal pågå. Jeg forstår at de har en sterk tilknytning til hverandre, men hennes kontakt med ham får meg til å føle meg litt usikker. Jeg kommer naturligvis til å fortsette å diskutere dette med Klara, og hun har allerede gjort det klart at hun kan forstå hvordan det føles for meg, og at hun sannsynligvis ville følt det likt om hun var i min situasjon. Jeg tror ikke det er veldig konstruktivt å være sjalu i min situasjon, men jeg føler samtidig for å være åpen om at jeg synes det ikke er helt komfortabelt når de treffes og holder jevn kontakt. Forhåpentligvis vil deres kontakt etterhvert avta. Men er det galt av meg å ønske å sette grenser etterhvert? Fortsatt god kontakt med singel eks etter halvt år og de i tillegg spiser middag sammen. Jeg hadde ikke godtatt det. Du har all din rett til å be dem om å slutte å treffe hverandre.Anonymous poster hash: 20c23...a4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå