Gå til innhold

En narkoman kvinne stjal katten min!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig jentepus på 3 år.Hun er hjemmekjær men går tur ute noen ganger for dagen.Hun kommer alltid når jeg roper på henne.

Forrige uke observerte jeg fra kjøkkenvinduet at en kvinne jeg vet bor lenger nedi gata,stoppet og klappet pusen min.Hørte henne si noe som "For en deilig pus du er, skal vi kose litt?"

Deretter løftet hun pusen opp og bar henne med seg.Jeg regnet med pus ville komme hjem senere men det gjorde hun ikke.Jeg gikk bort dit kvinnen bor og ringte på.Da satt pus i vinduet.Kvinnen ba meg dra til helvete og sa jeg ikke kom til å få katten tilbake!

Dette er en ganske ustabil og hissig person,og hun er attpåtil narkoman.Det var tydelig å se,både ut i fra utseende hennes og leiligheten.Det lå brukte sprøyter i en bøtte utenfor døren til leiligheten hennes og dette er boliger som kommunen leier ut til rusmisbrukere.

Jeg ble helt paff,hun har sjålet dyret mitt.Har vært der flere ganger og banket på men ingen åpner nå.Aner ikke hvor pus er heller,kanskje innesperret i leiligheten?Hva skal jeg gjøre?Ringe politiet???

Anonymous poster hash: 05ef0...536
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle jo for pokker ha ringt politiet mens du sto der første gang. Er dette sant?

Anonymous poster hash: 69f37...9f0

• Liker 6
Skrevet

Har katten chip eller annen merking?

Ja,den har chip og halsbånd med mitt tlf.nr og navn inni.

Skrevet

Du skulle jo for pokker ha ringt politiet mens du sto der første gang. Er dette sant?

Anonymous poster hash: 69f37...9f0

Jeg vet :( Prøvde først å kontakte kommunen og få de som er ansvarlige til å låse seg inn men det er visst ikke lov.

Skrevet

Har du ringt politiet nå?! Jeg ville ringt til politiet først. Hva ringte du til kommunen for? Hun er en tyv som har stjålet et stakkars katt. :(

Anonymous poster hash: 5734d...4f8
  • Liker 3
Skrevet

Hva faen skriver du her på KG for?

Ringer da politiet med en eneste gang, og får katten din hjem.

Herregud så forbaska tafatte noen folk er.

• Liker 9
Skrevet

Ja,den har chip og halsbånd med mitt tlf.nr og navn inni.

Så ring politiet, da!

Skrevet

På en måte litt synd å se at folk kvier seg for å ringe politiet, men har vært mye snakk om å sløse med politiets ressurser den siste tiden synes jeg så kan forstå det. Men ring politiet:) Du trenger ikke ringe nød-nummeret, men 02800 :)

Anonymous poster hash: 2561b...3ac
  • Liker 1
Skrevet

eller allier deg med en mann/kamerat - hvis ikke du kjenner noen så er det vel noen naboer du kan spørre? Men du må markere deg du også. Si at du ikke aksepterer slik oppførsel.

Marker deg svært bestemt,kun muntlig slik at hun forstår at hun ikke kan gjøre slike ting.

Narkomane er mennesker de også. Jeg tror hun vil skjønne dette. Nei man trenger ikke bruke politiet til alt mulig. Men hvis du ikke har noen til å hjelpe deg, så ring pollti:D Lykke til!

• Liker 2
Skrevet

Alle vet at narkomane spiser katter for å spare matpenger. Det er nok sannsyneligvis for sent. 

Anonymous poster hash: eb7ec...f0a
  • Liker 1
Skrevet

På en måte litt synd å se at folk kvier seg for å ringe politiet, men har vært mye snakk om å sløse med politiets ressurser den siste tiden synes jeg så kan forstå det. Men ring politiet:) Du trenger ikke ringe nød-nummeret, men 02800 :)

Anonymous poster hash: 2561b...3ac

Ja,jeg vegret meg litt for det men hadde gjort det om det ikke hadde ordnet seg nå (som du leser under).

eller allier deg med en mann/kamerat - hvis ikke du kjenner noen så er det vel noen naboer du kan spørre? Men du må markere deg du også. Si at du ikke aksepterer slik oppførsel.

Marker deg svært bestemt,kun muntlig slik at hun forstår at hun ikke kan gjøre slike ting.

Narkomane er mennesker de også. Jeg tror hun vil skjønne dette. Nei man trenger ikke bruke politiet til alt mulig. Men hvis du ikke har noen til å hjelpe deg, så ring pollti:D Lykke til!

Takk:)Det var dette jeg endte opp med å gjøre.Min kjæreste og en kamerat dro dit isted og det ordnet seg heldigvis.Pus virker helt uskadd og var veldig glad for å se meg igjen:)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Når katten har en chip hvor ditt navn er registrert som kattens rettmessige eier, så er det ikke vanskelig å melde katten stjålet.

Og tjuveri har vi i Norge ett, eneste sted vi anmelder, - nemlig til Politiet.

Å starte et slags borgervern og stille opp med en schvær kompis med bulende overarmer og et balltre trenger ikke være lurt, for katten skal vel fremdeles kunne få lov til å gå ut uten at eier er redd for den ?

Edit:

Og mens jeg gav min egen katt mat så hadde det ordnet seg denne gangen.

Endret av Mis(s)Understood
  • Liker 1
Skrevet

Når katten har en chip hvor ditt navn er registrert som kattens rettmessige eier, så er det ikke vanskelig å melde katten stjålet.

Og tjuveri har vi i Norge ett, eneste sted vi anmelder, - nemlig til Politiet.

Å starte et slags borgervern og stille opp med en schvær kompis med bulende overarmer og et balltre trenger ikke være lurt, for katten skal vel fremdeles kunne få lov til å gå ut uten at eier er redd for den ?

Hva snakker du om? :forvirra: Hvem har nevnt bulende overarmer og balltre??? :klo:

Kjæresten min jobber innen psykriatri og er flink til å prate rolig med folk.Kameraten er også rolig og hun hadde gått inn og hentet pus med en gang de spurte selv om hun var trist for å måtte gi den i fra seg. Den dagen jeg pratet med henne var hun veldig hissig,men sånt går vel opp og ned når man ruser seg. Er bare glad alt endte godt.

• Liker 2
Skrevet

Så bra! Fint at det ordnet seg:D Til alle dere andre som er så opptatt av politi etc: Det er lov å bruke huet. Kos Dere!

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde knust vinduet

Anonymous poster hash: b95ee...661

Skrevet

Jeg hadde aldri klart å være rolig og gå derifra. Jeg hadde endt opp i arresten for å ha rasert både huset og trynet til kjerringa  :skratte:

Anonymous poster hash: a40ab...912
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...