AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Si at man henger to mnd etter med husleia og huseier dukker opp på døren og sier man har to dager på seg til å betale, hvis ikke blir man kastet ut. Hvordan står man da rent juridisk sett? Anonymous poster hash: fb597...3d2
Gjest snoopy_93 Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Hvis du leser HER kan du finne noe nyttig informasjon.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Takk Anonymous poster hash: fb597...3d2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Han mener vel at du har to dager på deg til å betale, og dersom du ikke betaler sender han varsel om utkastelse og så går det derfra. Anonymous poster hash: 194e5...9df 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Du får satse på at han ikke allerede har begjært utkastelse, for da kan du stå på gaten om to dager. Men eier du ikke skam? Betalt leien din!! Anonymous poster hash: 7dd1b...b9d 3
Gjest Solsmil Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Du får satse på at han ikke allerede har begjært utkastelse, for da kan du stå på gaten om to dager. Men eier du ikke skam? Betalt leien din!!Anonymous poster hash: 7dd1b...b9d Da skulle hun fått skriftlig varsel med flere ukers frist, fra politiet, ikke fra huseier. Til ts: du blir ikke kastet ut om to dager, hvis det er det du lurer på. Trekk pusten, slapp av og gjør det du kan for å betale leia så fort som mulig. Så går dette bare bra
Gjest Blondie65 Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 (endret) Hvis huseier følger loven, blir du ikke kastet ut om to dager. Hvorfor betaler du ikke i tide? Endret 17. august 2015 av Blondie65
Labbetussen Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Han kan ikke gjøre det, men han har sikkert allerede tatt den lange men korrekte veien via namsmann og hvis han har gjort det skal du ha fått et varsel om oppsigelse pga kontraktsbrudd og så vil namsmann med loven i hånd kunne hive deg ut. Denne prosessen tar ofte 1-3 mnd. Personlig syntes jeg du er en jævla snylter og du er en av de fallgruvene utleiere går på.. Eneste positive med leieboer er leien de betaler, intet annet og det er du et godt eksempel på. Hilsen utleier.. 4
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Hva er årsaken til at du ikke har betalt husleien din? Kanskje det er noe vi kan hjelpe deg med? Personlig hadde jeg byttet lås på døra og satt ut tingene dine. Det er vel eneste måten å kreve inn husleia på. Hva kan namsmannen gjøre? Leietakerforeningen får en drøss med klager og de som ikke betaler husleia ligger nederst i bunken. Anonymous poster hash: 804b1...854
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 Må si jeg blir ufattelig provosert av svarene dere lirer av dere her inne. For det første er det ikke meg det gjelder, jeg eier egen leilighet som jeg betaler punktlig på hver måned, hvis dere på død og liv trenger å vite det. Dette er snakk om en bekjent som av grunner jeg ikke vil gå inn på ikke har klart å betale de to siste månedene. Denne bekjente fikk i dag en muntlig beskjed om at vedkommende vil bli kastet ut om to dager og jeg syntes det hørtes veldig lite lovlig ut. Takk til snoopy_93 som svarte kort og greit uten å dømme en han/hun ikke vet noe om Anonymous poster hash: fb597...3d2
Brimi Skrevet 17. august 2015 #11 Skrevet 17. august 2015 Nei, det er ikke lov. Det er mange rare huseiere der ute!
Gjest Blondie65 Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 Må si jeg blir ufattelig provosert av svarene dere lirer av dere her inne.For det første er det ikke meg det gjelder, jeg eier egen leilighet som jeg betaler punktlig på hver måned, hvis dere på død og liv trenger å vite det. Dette er snakk om en bekjent som av grunner jeg ikke vil gå inn på ikke har klart å betale de to siste månedene. Denne bekjente fikk i dag en muntlig beskjed om at vedkommende vil bli kastet ut om to dager og jeg syntes det hørtes veldig lite lovlig ut.Takk til snoopy_93 som svarte kort og greit uten å dømme en han/hun ikke vet noe om Anonymous poster hash: fb597...3d2 Hvis man får problemer med å betale husleien bør man kontakte husvert og forklare problemene. Hvis problemet kommer til å vedvare - at man ikke får betalt på en stund, eller at man blir liggende etter lenge - bør man selv søke løsninger som ikke går ut over husvert. Å legge seg ut med husverten er noe av det dummeste man kan gjøre, siden dette betyr at i tillegg til alle andre problemer man har så risikerer man utkastelse. Istedenfor å hisse deg så voldsomt opp, kan du kanskje tenke over at dette er en av mange tråder med leietakere som ikke forstår at husleien skal betales hver måned og at i de fleste tilfeller fremstiller trådstarter det som om husverten er en gjerrig satan som vil ha husleie hver måned, selv om leietaker skal på ferie, har gjeld som må betales, eller et eller annet kjempeviktig annet som pengene til husleie har blitt vært brukt på fremfor husleie. I alle tilfellene forventes det at husvert er synsk eller forståelsesfull og man blir direkte fornærmet når varsel om hurtig betaling blir fremsatt med trussel om utkastelse. Man glemmer at husverter i de aller fleste tilfeller er helt alminnelige mennesker som leier ut fordi de trenger pengene som inntekt og ikke har råd til å ikke få de måned etter måned. Det er selvsagt veldig leit om din bekjente er kommet i en vanskelig situasjon, og det er bra at du hjelper. Etter loven skal det sendes skriftlig varsel om utkastelse først, jeg tipper at husverten her har ønsket å si fra at nå er siste sjanse til å betale uten at formell utkastelsesprosess blir satt i gang. Jeg hadde aldri gjort det, kun sendt det skriftlige varselet om betaling med utkastelsesvarsel dersom betaling ikke finner sted innen frist. Nå er det en god ide å finne ut hvordan din bekjente skal få tak i penger, så blir det ingen utkastelse. Eventuelt får h*n flytte siden h*n ikke har råd til å bo der.
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #13 Skrevet 18. august 2015 Må si jeg blir ufattelig provosert av svarene dere lirer av dere her inne. For det første er det ikke meg det gjelder, jeg eier egen leilighet som jeg betaler punktlig på hver måned, hvis dere på død og liv trenger å vite det. Dette er snakk om en bekjent som av grunner jeg ikke vil gå inn på ikke har klart å betale de to siste månedene. Denne bekjente fikk i dag en muntlig beskjed om at vedkommende vil bli kastet ut om to dager og jeg syntes det hørtes veldig lite lovlig ut. Takk til snoopy_93 som svarte kort og greit uten å dømme en han/hun ikke vet noe om Anonymous poster hash: fb597...3d2 Så fint! Da kan denne vennen flytte inn hos deg, siden du så gjerne vil hjelpe. Da slipper huseier å tape penger på snylteren. Anonymous poster hash: 804b1...854 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #14 Skrevet 18. august 2015 TS her igjen. Jeg hadde egentlig tenkt å la denne tråden ligge siden mange av dere har vært så ufine og jeg uansett hadde fått svaret jeg trengte, men jeg tenkte jeg bare skulle presisere noe. Jeg stiller et konkret spørsmål i forbruker, jus og økonomi delen av dette forumet. Ikke samlig og relasjoner, men forbruker og juss. Dere kaster dere over dette som hyener og kan ikke vente med å begynne å dømme andre. Andre dere ikke vet noe som helst om. Det virker som dere fryder dere over andres sorg og det går sport i å slenge dritt og føle seg bedre enn andre. Jeg merker at kvinneforum ikke er noe for meg, nei. Anonymous poster hash: fb597...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #15 Skrevet 18. august 2015 Det kommer an på hvorvidt huseier har startet en utkastelsesprosess og hvor langt inn i denne man evt. har kommet. Huseier kan på ingen måte kaste deg ut med to dagers varsel som første reaksjon. Først skal det sendes flere varsler, og så kan namsmannen etter et halvt års tid (i noen tilfeller mer på grunn av ventetid) begjære utkastelse, og så er det opp til politiet å gjøre det. Svaret er derfor. Som første reaksjon, nei. Mot slutten av en utkastelesprosess, ja - da kan politiet med loven i hånd kaste deg ut gitt at dette er begjært av namsmann på få dagers varsel. Anonymous poster hash: aa6d3...d6a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #16 Skrevet 18. august 2015 TS her igjen. Jeg hadde egentlig tenkt å la denne tråden ligge siden mange av dere har vært så ufine og jeg uansett hadde fått svaret jeg trengte, men jeg tenkte jeg bare skulle presisere noe. Jeg stiller et konkret spørsmål i forbruker, jus og økonomi delen av dette forumet. Ikke samlig og relasjoner, men forbruker og juss. Dere kaster dere over dette som hyener og kan ikke vente med å begynne å dømme andre. Andre dere ikke vet noe som helst om. Det virker som dere fryder dere over andres sorg og det går sport i å slenge dritt og føle seg bedre enn andre. Jeg merker at kvinneforum ikke er noe for meg, nei.Anonymous poster hash: fb597...3d2 Jeg kan ikke se at folk har slengt dritt i denne tråden. Du har jo fått gode råd, men må da også regne med å få svar fra "den andre parten". Det at noen kaller vennen din for snylter er på sin plass. H*n snylter jo på huseieren som kanskje er avhengig av leieinntekter for å få ting til å gå rundt. Anonymous poster hash: 804b1...854 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #17 Skrevet 18. august 2015 Dette er snakk om en bekjent som av grunner jeg ikke vil gå inn på ikke har klart å betale de to siste månedene. Denne bekjente fikk i dag en muntlig beskjed om at vedkommende vil bli kastet ut om to dager og jeg syntes det hørtes veldig lite lovlig ut.Anonymous poster hash: fb597...3d2 Yeah, right.. Sånn er det alltid. Men det er for så vidt helt greit! Like fullt skjønner du vel at folk lurer på hvorfor leien ikke er betalt. Som utleier sympatiserer jeg med utleieren i dette tilfellet. Anonymous poster hash: ac37a...f61
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #18 Skrevet 18. august 2015 Jeg merker at kvinneforum ikke er noe for meg, nei. Anonymous poster hash: fb597...3d2 Om du tåler så lite, om en sak som ikke engang var om deg selv (om vi antar det stemmer), så har du virkelig ikke noe på noe som helst forum på nettet å gjøre. Anonymous poster hash: ac37a...f61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå