AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Har en 5åring som IKKE evner å sitte i ro når vi spiser. Har også en 6åring som er akkurat lik. Holder på å sprekke jeg nå..! For det første greier de ikke sitte i ro, men de sitter og synger og prater med utestemme, ler utrolig høyt under hele måltidene. De går av stolene sine for å jente noe på andre siden av bordet, hvisker i øret til hverandre og gapskratter etterpå. Det er ikke mye matro for å si det sånn. Holder på å bli gal jeg. Hva gjør man for å få ungene til å slappe av?? Når jeg sier nå må dere være stille, så er de stille i 2 sek, så er det pån igjen.. Tips?? Anonymous poster hash: b9cf9...4f0
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Man får trolla sine som man vil ha dem Hva med belønningssystem i form av klistremerker, og ved et visst antall oppnådde merker så får man en riktig belønning. Men ungene dine er kanskje for store for det? Anonymous poster hash: 1ceb6...352 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Det går over...! Sett dem ved siden av en voksen i stedet for at de sitter ved siden av hverandre... og snakk med dem slik de blir underholdt litt ved bordet? Anonymous poster hash: e4380...cab 1
Sushi Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Send dem fra bordet (og til et kjedelig sted, f.eks. rommet sitt) hvis de ikke sitter på plassen sin og prater med normalt volum? Så store barn bør klare å sitte i ro gjennom et måltid. Her holder det som regel med en advarsel om at man må sitte ordentlig ved bordet så man ikke forstyrrer andre. Det er heller ikke lov å gå fra bordet for så å bråke og forstyrre de som fortsatt spiser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå