Gå til innhold

Barna evner ikke å sitte i ro når de spiser...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 5åring som IKKE evner å sitte i ro når vi spiser. Har også en 6åring som er akkurat lik.

Holder på å sprekke jeg nå..!

For det første greier de ikke sitte i ro, men de sitter og synger og prater med utestemme, ler utrolig høyt under hele måltidene. De går av stolene sine for å jente noe på andre siden av bordet, hvisker i øret til hverandre og gapskratter etterpå.

Det er ikke mye matro for å si det sånn.

Holder på å bli gal jeg.

Hva gjør man for å få ungene til å slappe av??

Når jeg sier nå må dere være stille, så er de stille i 2 sek, så er det pån igjen..

Tips??

Anonymous poster hash: b9cf9...4f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man får trolla sine som man vil ha dem  :fnise:

Hva med belønningssystem i form av klistremerker, og ved et visst antall oppnådde merker så får man en riktig belønning. Men ungene dine er kanskje for store for det? 

Anonymous poster hash: 1ceb6...352
  • Liker 1
Skrevet

Det går over...!

Sett dem ved siden av en voksen i stedet for at de sitter ved siden av hverandre... og snakk med dem slik de blir underholdt litt ved bordet? :)

Anonymous poster hash: e4380...cab
  • Liker 1
Skrevet

Send dem fra bordet (og til et kjedelig sted, f.eks. rommet sitt) hvis de ikke sitter på plassen sin og prater med normalt volum? Så store barn bør klare å sitte i ro gjennom et måltid. Her holder det som regel med en advarsel om at man må sitte ordentlig ved bordet så man ikke forstyrrer andre. Det er heller ikke lov å gå fra bordet for så å bråke og forstyrre de som fortsatt spiser.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...