AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Hei! Jeg bor i kollektiv for første gang, og det flytter inn ei jente som er litt tvilsom.. Skal ikke forhåndsdømme, men ville gjerne hatt nøkkel til soverommet mitt fordi jeg har mye dyre ting. Er det rart hvis jeg spør han som eier leiligheten om det? Eller skal jeg skaffe dette selv?Anonymous poster hash: 28879...694
Minya Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Har dere ikke allerede nøkler til hvert deres rom? Jeg trodde det var vanlig i kollektiv jeg.. Er det en vanlig innedør-lås, så kan du lese av nøkkelnummeret på låsekassen/ nøkkelhullet og be om en nøkkel til det nummeret hos en hbilken som helst nøkkelsliper. Du kan også kjøpe en låsemekanisme som kan settes inn i nøkkelhullet, slik at låsen ikke kan åpnes med en helt vanlig husnøkkel. (det gjorde nemlig vi da storesøster begynte å låse døren sin for at vi småsøsknene ikke skulle gå inn på rommet hennes når hun var ute, noen ganger brukte vi enden på en lang kam, andre ganger bare vår egen husnøkkel) Er det en ordentlig ytterdørslås, kan du lese av nummeret på låsekassen og gå til en nøkkelsliper og spørre om de kan slipe en til deg. Nøkler koster ikke all verden. De vanlige inne-nøklene koster under hundrelappen, de andre vanlige ytterdørsnøklene koster som regel litt mer. Jeg vil ikke tro at huseier har noe i mot dette, med mindre dere har dører uten nøkkelhull overhodet, og det er som regel ikke verdt bryet å be huseier om nøkler siden de koster så lite. 3
Rosalie Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Kjøp deg en innstikkslås: http://www.clasohlson.com/no/Sikkerhetsl%e5s/Pr314069000 1
Minya Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Kjøp deg en innstikkslås: http://www.clasohlson.com/no/Sikkerhetsl%e5s/Pr314069000 Innstikklåsen hjelper ingenting om TS ikke allerede har nøkkelen til selve døren, da den bare "låser" nøkkelhullet og ikke låsekassa. For øvrig, takk for at du hadde navnet på den låsemekanismen jeg ikke husket navnet på i min post over her Det var selvfølgelig innstikklås jeg mente TS kunne skaffe seg i tillegg til en ny nøkkel.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 herregud har dere ikke nøkler til rommene deres? trodde det var vanlig når man leide å hvrtfall ha lås til døra.. :s Anonymous poster hash: 9eaa1...2fc
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Takk for svar, dere! Jeg ser dessverre ikke noe nr på låsen her.. Er det derfor rart å spørre om utleier kan fikse det? Og ja, jeg syns og det er rart vi ikke har nøkler.. - TsAnonymous poster hash: 28879...694
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Om det er helt vanlige innerdører så koster det lite for en nøkkel så da er det kanskje enklere å bare fikse det selv. Men husk at det er null verdt uten innstikkslås som tipset om lenger oppe. Anonymous poster hash: 42c2b...a81
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #8 Skrevet 18. august 2015 Jeg synes ikke det er noe som helst rart ved å be utleier om nøkkel til rommet. Det får da bare mangle. Anonymous poster hash: f722e...84c
Thorn Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 Jeg fikk låne et stort nøkkelknippe med ulike nøkler hos Jernia, så jeg kunne finne den som passet hos meg da jeg trengte nye nøkler inne. Kanskje du kan gjøre det samme?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #10 Skrevet 18. august 2015 Jeg fikk låne et stort nøkkelknippe med ulike nøkler hos Jernia, så jeg kunne finne den som passet hos meg da jeg trengte nye nøkler inne. Kanskje du kan gjøre det samme? Ååh så greit!! Det skal jeg gå og spør om -TsAnonymous poster hash: 28879...694
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Låsenummeret står i nærheten av den tappen som går inn i dørkarmen når døra lukkes. Se der, eller ta bilde av låsen og dra til låsesmeden. Anonymous poster hash: 49bca...cb5
peppermyntete Skrevet 19. august 2015 #12 Skrevet 19. august 2015 Skulle bare mangle at dere har nøkler til deres private soverom! Absolutt ikke rart eller dumt å spørre utleier om.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2015 #13 Skrevet 19. august 2015 Takk for svar dere:) Føler meg skikkelig utrygg når hun er hjemme hele dagen, jeg er på skolen (til sent om kvelden ofte), og har ikke lås. Det var meningen det kun skulle være kun studenter her, men hun jugde til utleier og sa hun skulle gå lærer - men hun tar kun et par fag på vgs..... Må få skaffet dette i morgen!!Anonymous poster hash: 28879...694 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå