Gå til innhold

Dette er da ikke rasisme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitert fra dagbladet:

Dette er rasisme

Cathrine Lykke Jørgensen (29) elsker å gå ut på byen, men kommer seg sjelden inn noe sted. En ny kartlegging viser at hele 8 av 10 publikumsbygg i Norge er utilgjengelige for rullestolbrukere.

Hele artikkelen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/09/14/408242.html

De invalide får ofte mye sympati. Men er det riktig av oss å oppmuntre folks sykdommer på denne måten?

Skrevet
Hele artikkelen: http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/09/14/408242.html

De invalide får ofte mye sympati. Men er det riktig av oss å oppmuntre folks sykdommer på denne måten?

:o

Nå er nel ikke akkurat benskjørhet og andre sykdommer som gjør folk avhengig av rullestol, noe noen higer etter. Vi klarer nok aldri å gjøre den tilværelsen så lukerativ, at den er å foretrekke framfor to friske bein!

Skrevet
...

Du KAN ikke være seriøs??? :o

Dersom du ER det, så er det nesten så jeg ønsker at du kom ut for en ulykke og havnet i rullestol for resten av livet selv!!!

Oppmuntre folks sykdom???? :o

Gjest Anonymous
Skrevet

Det blir litt feil å kalle det rasisme. Da har man i alle fall gått bort fra grunnbetydningen av ordet rasisme.

Jeg forstår at det må være vondt å ikke ha mulighet til å komme inn på kafeer.

Siste setningen din synes jeg vitner om total manglende forståelse for andre mennesker.

OB

Gjest Anonymous
Skrevet

:o :o Håper virkelig du har misforstått noe i det innlegget. Hvordan i huletse oppmuntrer man invalide?

Sympati- vel har man et hjerte føler man ofte sympati for de ja :-?

Skrevet
dette må jo være en tulle-tråd.

I likhet med det meste denne fyren har startet i dag :roll:

Jeg oppfordrer til masse-trykking på den mentale ignoreringsknappen! :ler:

Skrevet

I likhet med det meste denne fyren har startet i dag :roll:

Jeg oppfordrer til masse-trykking på den mentale ignoreringsknappen! :ler:

Ok, har ikke fått med meg hans/hennes tidligere innlegg. men da ignorerer jeg bare heretter. :sjarmor:

Skrevet

Ok, har ikke fått med meg hans/hennes tidligere innlegg. men da ignorerer jeg bare heretter. :sjarmor:

Nei, nei. Ikke ignorer meg. Jeg vil bli hørt, og respektert for den jeg er. Værsåsnill!?

Skrevet

Nei, nei. Ikke ignorer meg. Jeg vil bli hørt, og respektert for den jeg er. Værsåsnill!?

Hva med å prøve selv, da? Sett deg i en rullestol og se hvor lett det er å komme seg rundt omkring på egen hånd. Dra på restaurant med venner og se om du syns det er så gøy når du ikke kommer inn med rullestolen din og vennene dine ikke skal føle sympati med rullestolbrukere og gå inn uten deg?

:klaske:

Skrevet

Synes det ikke er riktig å kalle folk rasister fordi at de ikke har spesialbydge ramper til små biler overalt .

jeg tror vi sammen kan forbedre en massse for å gjøre ting enklere for utsatte personer .

Anders

Skrevet

ras|is´me -n (fra eng.) menneskesyn, politikk el. sett av holdninger som bygger på den oppfatning at visse raser er andre raser overlegne, rasefordommer .

Vet ikke om jeg vil kalle innvalide en egen rase.

Så rasisme er det vel ikke.

Men like forbannet er det den mest dustet kommentaren jeg har hørt. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...