Gå til innhold

Oppskrift på vegansk kake/snack

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal feire lillesøster snart og vil gjerne bake noe å ha med så hun slipper å styre med absolutt alt selv. Hun er veganer, og jeg vil lage noe også hun kan spise. Vi har ingen allergier å ta hensyn til, selv om jeg reagerer på korn. 

Fruktsalat med (jukse)krem og sjokolade er allerede avklart, samt en kake hun selv skal bake (vet ikke hva hun har bestemt seg for). Har dere en god oppskrift? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare følg vanlig oppskrift, men bytt ut melk med platemelk, og egg med et pulver som heter no-eggs.

Anonymous poster hash: df2a4...237

Skrevet

Oreo kjeks er veganske. Det er jo noe som passer sammen med kakeservering.

Ellers lager jeg egentlig ikke kaker. Men kanskje denne gulrotkaka eller krydderkake

Anonymous poster hash: 34b2f...1c9
Skrevet

Takk for tips! 

Hvor får man kjøpt no-eggs pulver? Bor på bygda med verdens dårligste utvalg.. 

Gulrotkake og krydderkake er favorittene mine, så de ble jeg skikkelig gira på, men tviler sterkt på at vi har vegansk margarin og vegansk kremost her, dessverre.

Hun er ikke så glad i erstatningprodukter, så etter å ha tenkt litt på det er det kanskje mer raw som riktig? :klo: Jeg selv spiser karboredusert (sklidd ut litt i svangerskapet, men ehe), så jeg er heeeelt på andre siden av henne. :ler:

Skrevet

Krydderkaken hadde ikke noen spesielle ingredienser, som jeg ser. Jeg hadde droppa glasur, da, jeg syns det er bedre uten.

Jeg bruker ikke "erstatningsprodukter" selv. Jeg bruker å improvisere. Hadde kanskje brukt kokosfett i stedet for vegansk margarin. Men vet egentlig ikke hva vegansk margarin er en gang, så kanskje smaken er forskjellig.

De 4 gangene jeg har lagd vegansk kake, så har jeg bare blandet sukker, mandelmel og litt andre lure ting som jeg tenker kanskje hadde vært godt i kake og voila. Har ikke tålmodighet til lange oppskrifter :P

Eller lagde samboeren min en ganske god peanøttsmørkake der han blandet peanøttsmør, kokosfett og mandelmel. Så lot han det størkne i kjøleskapet og hadde smeltet mørk sjokolade på toppen. Ble kjempegodt, men veldig søtt. Kan hende han hadde i en ingrediens eller to til som jeg ikke husker. Det er kanskje litt mer godteri enn kake, egentlig. Så ville ikke lagd den til selskap

Anonymous poster hash: 34b2f...1c9
Skrevet

Sjekk ut drømmehagen på veganmisjonen.no, evt andre oppskrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...