AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Har søkt om sykepenger og ringte idag og da sa hun bare at de har sendt ut brev men at hun ikke har lov til å si hva det ble til.. Er det seriøst ikke lov? Anonymous poster hash: 9f9ca...b8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 Eller er det fordi de er redd for å få kjeft ved avslag? Altså dere som har fått medhold, har dere fått vite per telefon?Anonymous poster hash: 9f9ca...b8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Har da aldri falt meg inn å ringe NAV om noe slikt. Men - de har taushetsplikt, så jeg ser for meg at de ikke har lov til å gi ut slike opplysninger per telefon, da du slett ikke trenger å være den du utgir deg for. Ikke veldig vanskelig å få tak i personnummeret til en annen... Anonymous poster hash: 64757...d48 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 PS: Har du sjekket i boksen "Mine utbetalinger"? Anonymous poster hash: 64757...d48
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Har da aldri falt meg inn å ringe NAV om noe slikt. Men - de har taushetsplikt, så jeg ser for meg at de ikke har lov til å gi ut slike opplysninger per telefon, da du slett ikke trenger å være den du utgir deg for. Ikke veldig vanskelig å få tak i personnummeret til en annen... Anonymous poster hash: 64757...d48 Skjønner ikke hvorfor det er så rart å ringe nav for å vite hvordan status ligger ann for om man får sykepenger eller ikke? Forsåvidt sant, men har lest andre steder at noen har fått svar.. TS Anonymous poster hash: 9f9ca...b8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 PS: Har du sjekket i boksen "Mine utbetalinger"? Anonymous poster hash: 64757...d48 Jepp.. Der står det "Vi har ikke registrert noen utbetalinger til deg de siste 3 måneder" så frykter jeg ikke får noe.. TS Anonymous poster hash: 9f9ca...b8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Jeg jobber i NAV. Det er taushetsplikt som gjør at man ikke kan gi opplysninger om vedtak over telefon. Anonymous poster hash: 4d64d...cef
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 Ok tusen takk for svar Da krysser jeg fingrene... TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. august 2015 #9 Skrevet 17. august 2015 Har søkt om sykepenger og ringte idag og da sa hun bare at de har sendt ut brev men at hun ikke har lov til å si hva det ble til.. Er det seriøst ikke lov?Anonymous poster hash: 9f9ca...b8d Det betyr antageligvis at det er ett brev på vei til deg i posten med en avgjørelse. Du har søkt om sykepenger på et spesielt grunnlag?
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #10 Skrevet 17. august 2015 Forresten. Du som jobber i NAV. Er det et dårlig tegn at søknaden min ble behandlet dagen etter jeg sendte inn? Sendte inn onsdag og den var blitt behandlet torsdag. TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #11 Skrevet 17. august 2015 Det betyr antageligvis at det er ett brev på vei til deg i posten med en avgjørelse. Du har søkt om sykepenger på et spesielt grunnlag? Nja, spesielt og spesielt. Vet ikke hva som går under spesielt men ringte NAV før jeg søkte og hun anbefalte meg å søke TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. august 2015 #12 Skrevet 17. august 2015 Nja, spesielt og spesielt. Vet ikke hva som går under spesielt men ringte NAV før jeg søkte og hun anbefalte meg å søke TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d Jeg bare spør fordi generelt sett så sendes det ikke vedtak på sykepenger, med unntak fra avslag og spesielle grunnlag.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #13 Skrevet 17. august 2015 Jeg bare spør fordi generelt sett så sendes det ikke vedtak på sykepenger, med unntak fra avslag og spesielle grunnlag. Hva mener du med at det ikke sendes vedtak på sykepenger? At de ikke sender brev? Sorry er ung så er ikke kjent med NAV.. TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. august 2015 #14 Skrevet 17. august 2015 (endret) Hva mener du med at det ikke sendes vedtak på sykepenger? At de ikke sender brev? Sorry er ung så er ikke kjent med NAV.. TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d Generelt sett, ja. Hadde jeg blitt sykmeldt nå så hadde jeg ikke fått noe vedtak (brev med innvilget eller avslått), men jeg hadde fått pengene inn på kontoen. Evt. så sender de jo brev om de mangler noen form for informasjon som skjemaet fra arbeidsgiver. Endret 17. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #15 Skrevet 17. august 2015 Generelt sett, ja. Hadde jeg blitt sykmeldt nå så hadde jeg ikke fått noe vedtak (brev med innvilget eller avslått), men jeg hadde fått pengene inn på kontoen. Ok pga jeg er i en situasjon hvor jeg har jobber mindre enn 4 uker i ny jobb. Men gikk direkte fra en annen jobb. TSAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #16 Skrevet 17. august 2015 Sendte kun inn del D per post (tviler på at de har mottatt den) + sendte del D + kontrakten i min nye jobb og det skjemaet om info om meg osv elektronisk. TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. august 2015 #17 Skrevet 17. august 2015 (endret) Ok pga jeg er i en situasjon hvor jeg har jobber mindre enn 4 uker i ny jobb. Men gikk direkte fra en annen jobb. TSAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d Da vil du vanligvis få et vedtak som kommer i posten om du får innvilget eller ikke, det vanlig å gjøre etter bestemmelsene i § 8-47. Endret 17. august 2015 av Steve Rogers
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #18 Skrevet 17. august 2015 Da vil du nok få et vedtak som kommer i posten om du får innvilget eller ikke. Ok så da regnes det som et spesielt grunnlag. Da får jeg bare vente med nerver. Tusen takk for svar TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #19 Skrevet 17. august 2015 Jeg jobber i NAV. Det er taushetsplikt som gjør at man ikke kan gi opplysninger om vedtak over telefon. Anonymous poster hash: 4d64d...cef Min mann forsøkte å sende en mail m/vedlegg til dere. Hvorfor har dere ingen skikkelig epost-adresse Anonymous poster hash: 2e79b...310
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 17. august 2015 #20 Skrevet 17. august 2015 Ok så da regnes det som et spesielt grunnlag. Da får jeg bare vente med nerver. Tusen takk for svar TsAnonymous poster hash: 9f9ca...b8d Ja. Det er bare å vente og se hva som skjer! Det er blant annet fordi at det beregnes på en spesiell måte og vanligvis ikke utifra månedlønnen så NAV må blant annet informere om hvilken sum man får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå