Gå til innhold

Student og matbudsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og kjæresten min er begge studenter, og det sier seg vel selv at økonomien ikke er på topp bestandig. Prøver dermed å legge opp et budsjett for måneden.

Syns dere 3500 i mat og 500 i husholdningsartikler er lite/mye/realistisk for en måned? Greier man å leve greit på det? Det skal sies at kjæresten min jobber endel kveldsvakter, og dermed har 2-3 kvelder i uka hvor han ikke spiser middag, noe som resulterer i at jeg lager nudler eller tiner opp en hjemmelaget pizzasnurr, etc. Sparer mye på det! 

Anonymous poster hash: 8a19f...673
Skrevet

4000 totalt burde holde bra.

Skriv handlelister og planlegg, og fokuser på å bruke maten dere kjøper.

Anonymous poster hash: df3fb...eda
Skrevet

Urealistisk og helsefarlig.

Bedre å finne en deltidsjobb.

Er selv student og mat budsjettet mitt er på 9000, men det er pga jeg liker å spise ute.

Du er ung og trenger frisk mat.

Anonymous poster hash: add8e...d23
Skrevet

Man får fint god og sunn mat til rundt 4000 i måneden.

Anonymous poster hash: df3fb...eda
Skrevet

Da vi bodde for oss selv hadde vi 2000 hver i mnd i budsjett, på mat og husholdning.
Vi er flinke til å se på kilospris, og når vi hadde hatt noen "dyrere" måltider, passet vi på å spise noen rimelige. Vi handlet 1-2 ganger i uken, så vi visste alltid hva vi hadde i skapet :)

Jeg tror at om vi virkelig ville kunne vi klart oss på mindre, og fortsatt levd greit!

• Liker 1
Skrevet

Urealistisk og helsefarlig.

Bedre å finne en deltidsjobb.

Er selv student og mat budsjettet mitt er på 9000, men det er pga jeg liker å spise ute.

Du er ung og trenger frisk mat.

HAHAHA du tuller! 9000? Det høres mer helsefarlig ut å klare å trø i seg mat for 9000 i mnd.

• Liker 2
Skrevet

Vi er to voksne, og vi lever godt på 3000-3500 inkl. husholdningsartikler(de 500 ekstra kommer av når vi spiser ute). Kjøp store kvanta, særlig av billige råvarer(ris, pasta, bønner, linser osv.) og unngå å handle på kantine, kiosk, vannflaske på butikken fremfor å ha med hjemmefra osv. Om dere ikke har en fryser anbefaler jeg på det varmeste å investere i en, det gjør hele matbudsjettet enklere og billigere:)

Anonymous poster hash: 13eb8...c90
Skrevet

HAHAHA du tuller! 9000? Det høres mer helsefarlig ut å klare å trø i seg mat for 9000 i mnd.

Som sagt jeg spiser mye ute, da jeg jobber 120% og studerer fulltid, har jeg ikke mye tid til å lage egen mat. Det er ikke mengden jeg presser på.

Skrevet

Vi er to voksne, og vi lever godt på 3000-3500 inkl. husholdningsartikler(de 500 ekstra kommer av når vi spiser ute). Kjøp store kvanta, særlig av billige råvarer(ris, pasta, bønner, linser osv.) og unngå å handle på kantine, kiosk, vannflaske på butikken fremfor å ha med hjemmefra osv. Om dere ikke har en fryser anbefaler jeg på det varmeste å investere i en, det gjør hele matbudsjettet enklere og billigere:)

Anonymous poster hash: 13eb8...c90

TS her. Er det jeg også tenker! Man trenger ikke spise nudler hver dag, så lenge man er flink å finne tilbud og etc! :) 

Anonymous poster hash: 8a19f...673

Skrevet

Som sagt jeg spiser mye ute, da jeg jobber 120% og studerer fulltid, har jeg ikke mye tid til å lage egen mat. Det er ikke mengden jeg presser på. Anonymous poster hash: add8e...d23

Du hadde behovet for å finne en tråd hvor du kunne snikskryte st du jobber masse eller? Hurra for deg og gratulerer, men ts har et budsjett å forholde seg til, ikke en måneds lånekasseutbetsling som går til middager ute

Skrevet

Er selv student, bor alene, og har et mat-/husholdningsbudsjett på 1500,- i måneden. Det er da ikke noe problem. Spiser ikke kjøtt, bare fisk, og lager sunn og god mat fra scratch.

4000 på to stk er iallefall ikke lite!

Anonymous poster hash: f190e...084

• Liker 1
Skrevet

3500,- i bare mat i løpet av en måned, er ikke lite! Kjøp opp basicvarer som hvetemel, tørrgjær, smør, posesupper og slikt når du har god råd, sånn at de ukene det blir ekstra stramt i økonomien, kan du benytte deg av dem! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...