AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #1 Skrevet 17. august 2015 Hei! Jeg og kjæresten min er begge studenter, og det sier seg vel selv at økonomien ikke er på topp bestandig. Prøver dermed å legge opp et budsjett for måneden. Syns dere 3500 i mat og 500 i husholdningsartikler er lite/mye/realistisk for en måned? Greier man å leve greit på det? Det skal sies at kjæresten min jobber endel kveldsvakter, og dermed har 2-3 kvelder i uka hvor han ikke spiser middag, noe som resulterer i at jeg lager nudler eller tiner opp en hjemmelaget pizzasnurr, etc. Sparer mye på det! Anonymous poster hash: 8a19f...673
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #2 Skrevet 17. august 2015 4000 totalt burde holde bra. Skriv handlelister og planlegg, og fokuser på å bruke maten dere kjøper. Anonymous poster hash: df3fb...eda
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #3 Skrevet 17. august 2015 Urealistisk og helsefarlig. Bedre å finne en deltidsjobb. Er selv student og mat budsjettet mitt er på 9000, men det er pga jeg liker å spise ute. Du er ung og trenger frisk mat. Anonymous poster hash: add8e...d23
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #4 Skrevet 17. august 2015 Man får fint god og sunn mat til rundt 4000 i måneden. Anonymous poster hash: df3fb...eda
Paeonia Skrevet 17. august 2015 #5 Skrevet 17. august 2015 Da vi bodde for oss selv hadde vi 2000 hver i mnd i budsjett, på mat og husholdning. Vi er flinke til å se på kilospris, og når vi hadde hatt noen "dyrere" måltider, passet vi på å spise noen rimelige. Vi handlet 1-2 ganger i uken, så vi visste alltid hva vi hadde i skapet Jeg tror at om vi virkelig ville kunne vi klart oss på mindre, og fortsatt levd greit! 1
Gjest Skrevet 17. august 2015 #6 Skrevet 17. august 2015 Urealistisk og helsefarlig. Bedre å finne en deltidsjobb. Er selv student og mat budsjettet mitt er på 9000, men det er pga jeg liker å spise ute. Du er ung og trenger frisk mat. Anonymous poster hash: add8e...d23 HAHAHA du tuller! 9000? Det høres mer helsefarlig ut å klare å trø i seg mat for 9000 i mnd. 2
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #7 Skrevet 17. august 2015 Vi er to voksne, og vi lever godt på 3000-3500 inkl. husholdningsartikler(de 500 ekstra kommer av når vi spiser ute). Kjøp store kvanta, særlig av billige råvarer(ris, pasta, bønner, linser osv.) og unngå å handle på kantine, kiosk, vannflaske på butikken fremfor å ha med hjemmefra osv. Om dere ikke har en fryser anbefaler jeg på det varmeste å investere i en, det gjør hele matbudsjettet enklere og billigere:) Anonymous poster hash: 13eb8...c90
AnonymBruker Skrevet 17. august 2015 #8 Skrevet 17. august 2015 HAHAHA du tuller! 9000? Det høres mer helsefarlig ut å klare å trø i seg mat for 9000 i mnd. Som sagt jeg spiser mye ute, da jeg jobber 120% og studerer fulltid, har jeg ikke mye tid til å lage egen mat. Det er ikke mengden jeg presser på. Anonymous poster hash: add8e...d23
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #9 Skrevet 18. august 2015 Vi er to voksne, og vi lever godt på 3000-3500 inkl. husholdningsartikler(de 500 ekstra kommer av når vi spiser ute). Kjøp store kvanta, særlig av billige råvarer(ris, pasta, bønner, linser osv.) og unngå å handle på kantine, kiosk, vannflaske på butikken fremfor å ha med hjemmefra osv. Om dere ikke har en fryser anbefaler jeg på det varmeste å investere i en, det gjør hele matbudsjettet enklere og billigere:) Anonymous poster hash: 13eb8...c90 TS her. Er det jeg også tenker! Man trenger ikke spise nudler hver dag, så lenge man er flink å finne tilbud og etc! Anonymous poster hash: 8a19f...673
globalagogo Skrevet 18. august 2015 #10 Skrevet 18. august 2015 Som sagt jeg spiser mye ute, da jeg jobber 120% og studerer fulltid, har jeg ikke mye tid til å lage egen mat. Det er ikke mengden jeg presser på. Anonymous poster hash: add8e...d23 Du hadde behovet for å finne en tråd hvor du kunne snikskryte st du jobber masse eller? Hurra for deg og gratulerer, men ts har et budsjett å forholde seg til, ikke en måneds lånekasseutbetsling som går til middager ute
AnonymBruker Skrevet 18. august 2015 #11 Skrevet 18. august 2015 Er selv student, bor alene, og har et mat-/husholdningsbudsjett på 1500,- i måneden. Det er da ikke noe problem. Spiser ikke kjøtt, bare fisk, og lager sunn og god mat fra scratch. 4000 på to stk er iallefall ikke lite!Anonymous poster hash: f190e...084 1
Travalo Skrevet 18. august 2015 #12 Skrevet 18. august 2015 3500,- i bare mat i løpet av en måned, er ikke lite! Kjøp opp basicvarer som hvetemel, tørrgjær, smør, posesupper og slikt når du har god råd, sånn at de ukene det blir ekstra stramt i økonomien, kan du benytte deg av dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå